Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:07

Deden ze maar gesprekken en onderzoeken dan zouden ze die IS verdachte al gelijk hebben opgepakt :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:01

chanicha schreef:
Deden ze maar gesprekken en onderzoeken dan zouden ze die IS verdachte al gelijk hebben opgepakt :j

Dat gaan ze natuurlijk niet publiceren. Als je even logisch nadenkt kun je je bedenken dat als ze die info vrijgeven de verdachte kan vluchten gezien hij weet waar ze op letten. Of zit je intern? Dan lijkt het me ook niet zo slim dit te zeggen althans.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:06

chanicha schreef:
Vanuit je huiskamer lijkt het allemaal een stuk makkelijker dan dat het daadwerkelijk is.

Cer

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 08:39

Aan de ene kant weet ik niet hoe lastig het is om mensen uit een ander (oorlogs)land te controleren op hun identiteit.. (want hebben ze papieren, en zo nee, wat doe je dan etc)

Aan de andere kant, overal moeten mensen hun werk toch gewoon doen? Of je nou arts, bakker, postbode, secretaresse of 'kijken of mensen geen terrorist zijn voordat je ze binnen laat'-persoon bent?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:38

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:17

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/422 ... ielzoekers

Tijd dat ze opgepakt worden en eerste beste vlucht terug.

Jaren echt al jaren is het dagelijks hommeles.
Diverse maatregel maar daar heeft een groep lak aan.
Pak die groep op en hup weg.
Want ook zij intimideren de andere asielzoekers.
Deze rotzooi schoppers komen niet voor de veiligheid maar het gratis geld.
Die wil je hier niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:19

Nee stel je voor!
Vraag me af wanneer ze er eens werk van ga maken :n

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:23

DuoPenotti schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/422 ... ielzoekers

Tijd dat ze opgepakt worden en eerste beste vlucht terug.

Jaren echt al jaren is het dagelijks hommeles.
Diverse maatregel maar daar heeft een groep lak aan.
Pak die groep op en hup weg.
Want ook zij intimideren de andere asielzoekers.
Deze rotzooi schoppers komen niet voor de veiligheid maar het gratis geld.
Die wil je hier niet.

Ik stap 3x per week hier op (en ook weer uit). Ik heb veel met de trein gereisd en nog nooit meegemaakt dat er een zwartrijder uit de trein gezet werd, tot ik dit traject ging. Bijna altijd 3 man beveiliging per treindeel, elke dag wel iemand de trein uitgezet…

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:29

Ze doen waar ze zin in hebben en hebben maling aan onze wetten of normen en waarden.
Afgelopen week een groep Eritreers een vrouw aangerand, met zijn allen om haar heen gaan staan en grijpen waar ze konden, ons land wordt vernaggeld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:58

Ik weet niet wat ik erger moet en kan vinden. Overlastgevende asielzoekers of 3 minderjarige kinderen die een snackbarhouder dood hebben gestoken nadat ze ooit een keer de snackbar zijn uitgezet.

O wacht.. ik vind dat de criminaliteit onder minderjarigen die oploopt toch wel een stuk erger dan bovenstaande berichten. Het is allebei erg maar iemand doodsteken is naar mijn idee een stuk erger.

Sowieso moet de politie een keer harder worden maar worden ze vaak tegengewerkt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:09

Ja dat is verschrikkelijk. Maar niet on topic hier.
Al werd in corona tijd deze azc ook prik locatie genoemd door de wekelijkse steek partijen.

Het gaat telkens om Veilig landers. Dus begrijp niet dat ze niet direct een enkeltje krijgen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:18

DuoPenotti schreef:
Het gaat telkens om Veilig landers. Dus begrijp niet dat ze niet direct een enkeltje krijgen.

Dat land wil ze niet terug, en dat is ergens nog te begrijpen ook als ze zich zo gedragen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 22:22

purny schreef:
Ik weet niet wat ik erger moet en kan vinden. Overlastgevende asielzoekers of 3 minderjarige kinderen die een snackbarhouder dood hebben gestoken nadat ze ooit een keer de snackbar zijn uitgezet.

O wacht.. ik vind dat de criminaliteit onder minderjarigen die oploopt toch wel een stuk erger dan bovenstaande berichten. Het is allebei erg maar iemand doodsteken is naar mijn idee een stuk erger.

Sowieso moet de politie een keer harder worden maar worden ze vaak tegengewerkt.

Loopt de criminaliteit werkelijk op volgens cbs? Of bedoel je echt specifiek bij minderjarigen. Dacht dat “misdaad” al jarenlang daalde.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b47ec8f7/

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:49

Ik las zojuist dit en eigenlijk vind ik het de omgekeerde wereld. Je gaat niet oorzaak wegnemen. Maar zo wil niemand toch meer in de buurt van Ter Apel wonen? De huizenprijzen zullen daar ook dalen. En als je er geboren en getogen bent, dan wil je er misschien niet eens weg, maar je wilt je ook veilig voelen.
Ik denk dat we echt strenger moeten worden aan de deur, zoals in Denemarken al het geval is. Dan krijg je niet de mensen die overlast geven meer binnen. De echte asielzoekers zijn en blijven dan welkom. Daar ben ik ook niet op tegen. Die passen zich ook wel aan aan onze cultuur.

https://dvhn.nl/groningen/Plan-2500-eur ... 35427.html

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-23 13:21

Niet enkel in Ter Apel.
In de achterhoek pissen en schijten ze bij de inwoners in hun tuin en de lokale winkeliers hebben er hun deur op slot. Je moet aan bellen om binnen te komen.
Er werd zo veel gejat! Echt idioterie is het.

Mensen hebben er maar mee te dealen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:51

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 13:58

Whut? Had ik ook gelezen, dacht eerst dat was geen echt artikel, maar blijkbaar wel:
https://www.ad.nl/den-haag/statushouder ... ~ae393124/

Ik zou zeggen, sluit maar achteraan in de rij, net als iedereen die op de wachtlijst staat voor een sociale huurwoning. Moet toch werkelijk niet gekker worden...procederen om ze uit het hotel te krijgen.

En ja, dat plan van die 2.500 euro voor bewaking en camera's, dat is toch een lachtertje, omgekeerde wereld. Ipv de relschoppers aan te pakken.
Gaat men nu echt zitten wachten tot mensen het recht in eigen handen gaan nemen?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:53

chanicha schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2146341 ... ondankbaar

Dit had ik gisteren in een ander topic geplaatst, mogen van mij een enkeltje bootreis terug krijgen -:(-

Dit zijn dus echt gelukszoekers.
Een echte vluchteling zou blij zijn met onderdak.
Deze meteen terug sturen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:58

OleJon schreef:
chanicha schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2146341 ... ondankbaar

Dit had ik gisteren in een ander topic geplaatst, mogen van mij een enkeltje bootreis terug krijgen -:(-

Dit zijn dus echt gelukszoekers.
Een echte vluchteling zou blij zijn met onderdak.
Deze meteen terug sturen

Eens. Meteen terug ermee.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 16:22

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:13

tamary schreef:
DuoPenotti schreef:

Dat land wil ze niet terug, en dat is ergens nog te begrijpen ook als ze zich zo gedragen.

Maar wel boeiend, tien- of wellicht honderdduizenden mensen die dagelijks iets roepen tegen elkaar waarvan ze (ondertussen toch echt wel horen te) weten dat het praktisch niet of nauwelijks haalbaar is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:19

Omdat ze in Den Haag daar geen vuist tegen maken!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:24

Toch even een update hier.
nee mag volgens vele niet want ze zijn allemaal netjes of het heet discriminatie.
Toch door wat lopende topics nu deze feiten even hier geplaatst.

Even dit jaar: AZC Budel, komt veel minder in het nieuws dan Ter apel.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/430 ... en-te-gaan
Citaat:
Agenten mee op de trein om overlast asielzoekers tegen te gaan

Een woordvoerder van de NS geeft woensdagochtend aan dat de maatregelen per direct zijn ingegaan. Op het station in Maarheeze staan voortaan geen vier, maar zes beveiligers, geeft ze aan. Ook rijden agenten vanaf vandaag mee op treinen van Eindhoven naar Weert.

Dit omdat de machinisten niet meer willen stoppen hier.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/430 ... ielzoekers
Citaat:
Volgens vakbondsbestuurder Wim Eilert ligt Maarheeze op een lijn die bekend staat als een 'agressielijn'. "Het treinpersoneel heeft al langere tijd te maken met overlast in de trein door asielzoekers uit veilige landen.

De bus stopt al niet meer bij het AZC.
Citaat:
Hermes besloot vorige week niet meer te stoppen bij het azc in Budel. Reden: de chauffeurs worden bespuugd en bedreigd.

De Jumbo gaat dicht
https://www.ed.nl/cranendonck/jumbo-ech ... a44566fdf/

Citaat:
Jumbo-echtpaar is overlast asielzoekers zat en stopt met winkel in Maarheeze

De twee hebben het personeel zondagavond ingelicht. Dat ze stoppen heeft onder meer te maken met de overlast die ze bijna dagelijks hebben van bewoners van het nabijgelegen azc in Budel. Dan gaat het om diefstal, intimidatie en geweld.

‘Met volle boodschappentassen lopen ze mijn winkel uit’
Frank Simonis heeft eerder aan de bel getrokken als het gaat om de overlast van asielzoekers in zijn winkel. Vorig jaar vertelde hij tijdens een werkbezoek van Tweede Kamerlid Evert Jan Slootweg (CDA) aan Budel en Maarheeze nog dat hij soms wel drie keer op een dag de politie op de stoep heeft staan.

Bijna overal beveiligers, maar op de begraafplaats nog niet
https://www.ed.nl/cranendonck/beelden-v ... ~aea1e441/

Elders in omringende dorpen wel door een speciaal team.
Maar dat helpt niet echt, zie berichten hierboven.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/428 ... en-te-gaan

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:41

De Jumbo gaat niet dicht maar wordt overgenomen. Laat onverlet dat deze mensen stoppen met deze vestiging vanwege de overlast.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 14:42

Hij gaat nu wel dicht mede om die reden.
Dat hij later overgenomen word dat klopt. Maar dat is pas later.
En hopelijk blijft hij open daarna, dat is nog maar afwachten als de nieuwe uitbater ook bedreigd gaat worden. Die hebben dat nog niet meegemaakt hoeveel impact het heeft.

Citaat:
Kalders, die zelf een brillenzaak heeft, vreest dat anders meer ondernemers in Maarheeze gaan stoppen: ,,We moeten Maarheeze snel weer veilig krijgen. Anders denk ik dat meer ondernemers gaan stoppen.”

Zo erg speelt dat daar dus.
men had nog de hoop met de beveiligers dat het weer veiliger zou worden.
Nu die hoop is vervlogen....

1 van de huidige eigenaren van de Jumbo gaat nog wel werken in een ander filiaal, zegt ook wel wat....