Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Qimm schreef:Ik doe altijd een schietgebedje voor het KK. Eerste keer in m'n leven dat ik geconfronteerd werd met stoplichten op een 'rotonde'
Menino schreef:Ik vind dat meerbaansrotondes sowieso rampzalige dingen, m.u.v. turbo rotondes. Die zijn prima. Vooral omdat ze allemaal andere voorsorteerregels hebben. Die zonder afscheiding ben ik nog nooit tegengekomen.
Ben er ook meerdere keren op gezakt, en snap er eerlijk gezegd nog steeds geen klap van (van die megalomane driebaansrotondes vooral. In utrecht zat er 1 vlakbij het CBR. Was blij toen ik staatsexamen mocht doen en bij een andere locatie mocht beginnen
). Ik rijd al 10 jaar vrij veel en schadevrij rond (*afkloppen). Maar bij die dingen doe ik altijd een schietgebedje inderdaad
. Inclusief schietgebedje of ik uberhaupt op de goede baan zit, want dat verschilt ook weer per rotonde.
Mijn rij-instructeur noemden ze rotondes des doodsSchijnt nog wel eens een ongelukje te gebeuren.
Jorex schreef:Ik vind vooral die grote tweebaans rotondes zonder afscheiding ertussen enge dingen. Meer omdat als ik die driekwart wil nemen ik dan eerst de binnenbaan pak en dan de laatste kwart de buitenbaan moet hebben. En er zijn soms van die mensen die hem dan op half naast je steken en dan mis ik mijn afslag, want de afslag is dan weer enkelbaans ipv tweebaans. Maar ik ben dan nog nooit over het Keizer Karel heen gereden.
Muiz schreef:Nielojram schreef:Ik rij audi.
Zit helaas geen clignoteur op.
Goh, dat pakket niet aangevinkt bij bestelling? Gebeurt vaker bij audi geloof ik![]()
Als chauffeur van groot spul is het heel erg fijn als mensen naar links knipperen.
Wat trouwens nog véél fijner is als men optijd naar rechts aan geeft en niet pas als je al aan je stuur draait. Dan zie ik ook wel dat je er af gaat, de knipper is de bedoeling om daarvóór te gebruiken zodat ik mijn grote ding de rotonde op kan rijden.
Sowieso is communiceren en vragen in het verkeer door middel van je knipperlicht heel fijn. Liever te veel dan te weinig, dan kunnen andere weggebruikers rekening met je houden
Vjestagirl schreef:Ik heb in mijn rijlessen (in Utrecht) eindeloos rondjes gereden over van die turborotondes. Er waren er vier en als je ze maar allemaal 3/4 bleef nemen dan kon je eindeloos rondrijden van de een naar de ander... Verschrikkelijk.
Shadow0 schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb in mijn rijlessen (in Utrecht) eindeloos rondjes gereden over van die turborotondes. Er waren er vier en als je ze maar allemaal 3/4 bleef nemen dan kon je eindeloos rondrijden van de een naar de ander... Verschrikkelijk.
Volgens mij zijn die er niet meer. De grote rotondes hebben stoplichten en je wordt daar meestal goed in je baan geleid. De overige rotondes hebben 1 baan. Wel fietsers van alle kanten, dat is soms wel wat tricky, maar verder vind ik ze overal goed te doen.
(De nieuwste dingen die echt frustrerend zijn de 'ovondes' op 't Goylaan, en nadat dat echt niet lijkt te werken ook op de Marnixlaan. Die zijn verschrikkelijk. Doe mij maar verkeerslichten.)
Shadow0 schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb in mijn rijlessen (in Utrecht) eindeloos rondjes gereden over van die turborotondes. Er waren er vier en als je ze maar allemaal 3/4 bleef nemen dan kon je eindeloos rondrijden van de een naar de ander... Verschrikkelijk.
Volgens mij zijn die er niet meer. De grote rotondes hebben stoplichten en je wordt daar meestal goed in je baan geleid. De overige rotondes hebben 1 baan. Wel fietsers van alle kanten, dat is soms wel wat tricky, maar verder vind ik ze overal goed te doen.
(De nieuwste dingen die echt frustrerend zijn de 'ovondes' op 't Goylaan, en nadat dat echt niet lijkt te werken ook op de Marnixlaan. Die zijn verschrikkelijk. Doe mij maar verkeerslichten.)