Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43482
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:10

Urbanus schreef:
anjali schreef:
Er zijn inderdaad zwaar gelovige R.K. vrouwen die ook in geval van verkrachting het kind toch houden.Maar dat is natuurlijk wel iets zwaars wat niet aan iedereen opgelegd kan worden.Dan laat men het belang van de moeder prevaleren.Ik vind wel dat je als je verkracht bent METEEN naar het ziekenhuis moet gaan waar je dan de nodige behandelingen kunt krijgen en ook METEEN de politie inschakelen want een verkrachting is een ernstig misdrijf,de dader moet gepakt worden.Ook ter bescherming van andere vrouwen want ze laten het niet bij 1 keer. Als je meteen actie onderneemt is er toch ook nog geen baby.Ik kreeg ooit een folder van het middel EllaOne wat bij het Kruidvat vrij verkrijgbaar is en wat volgens de tekst niet abortief zou werken maar,als je het meteen inneemt een bevruchting zou voorkomen.Maar dan moet je er wel meteen bij zijn.Volgens die folder.Een soort van Morningafterpil dus.



Jullie horen het meiden, na een verkrachting moet je meteen van alles. Hoppetee snel snel!


De meeste vrouwen (en mannen) zijn na een verkrachting totaal knock down en teveel geschokt om logisch te denken. Heel veel vrouwen (en jongens) willen maar één ding en dat is douchen, douchen, en nog eens douchen. Ze schrobben hun vel bij wijze van hun lichaam, want ze voelen zich enorm smerig en helaas hoe onterecht ook, teveel vrouwen schamen zich kapot en walgen van het hele gebeuren en helaas ook van zichzelf.
Zij zijn niet in staat tot aangifte, vaak komt dat vele jaren later. We praten over een trauma. Daar leren de meeste mensen mee leven, maar de herinnering zal altijd blijven.

Dus vergeet maar jouw idee van waar ze toe in staat zijn naderhand. Soms gaan daar jaren overheen, vaak is het een jarenlang diep verstopt geheim. Dat soms zelfs pas op het sterfbed eruit komt (meegemaakt). Zo verdrietig.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:17

anjali schreef:
bigone schreef:
Anjali, je weet dat verkrachting binnen een relatie ook relatief vaak voor komt? Mogen die vrouwen geen abortus plegen omdat ze een partner hebben?

Dan zou ik maar snel die partner dumpen.


Wie gaat het haar vertellen mensen?

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:20

anjali schreef:
bigone schreef:
Anjali, je weet dat verkrachting binnen een relatie ook relatief vaak voor komt? Mogen die vrouwen geen abortus plegen omdat ze een partner hebben?

Dan zou ik maar snel die partner dumpen.

Iets met wat God heeft verbonden? Zo werkt het dus niet hè . Jij weet heel goed dat juist streng gelovige gemeenschappen, dus echt van de oude stempel, prediken dat de vrouw onder de man staat en ten dienste van. Natuurlijk zal dat lang niet bij iedere streng gelovige gelden maar toch, er zijn mannen bij die gewoon nemen.
Denk dat deze vrouwen het ook gewoon aanvaarden want zo hoort het maar imo is dat gewoon verkrachting.

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:30

@Pmarena, er word een echo gemaakt om te kijken 'hoe ver' je bent, die zit dus sowieso al in het pakket.

Je kan dan alleen wel kiezen of je het wil zien of niet.

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:41

Shadow0 schreef:
Het binnendringen van het lichaam van een vrouw zonder haar vrije toestemming (die keuze is niet vrij als er consequenties aan verbonden worden die niet nodig zijn) en zonder medische noodzaak is nogal overschrijdend op zich. Dat gaan in tegen mensenrechten en de artseneed. Dat is puur vernedering, verder niets.

Even terug over de echo. In het voorstel van FvD stond er over 'vanaf de 10e week'. Dan zijn echo's eigenlijk altijd al uitwendig. Alleen tot een week of 8 zijn ze vaak inwendig, maar niet altijd.

En verder vind ik het naar hoe Anjali hier gewoon persoonlijk afgeweken wordt op haar mening. Er worden allemaal nare beschuldigingen bij gedaan die ze niet gezegd heeft. Je mag het oneens zijn hoor, maar maak haar niet uit als "dat soort mensen" of leg haar woorden in haar mond. Dat heeft niks meer met discussie te maken.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:43

pien_2010 schreef:
De meeste vrouwen (en mannen) zijn na een verkrachting totaal knock down en teveel geschokt om logisch te denken. Heel veel vrouwen (en jongens) willen maar één ding en dat is douchen, douchen, en nog eens douchen. Ze schrobben hun vel bij wijze van hun lichaam, want ze voelen zich enorm smerig en helaas hoe onterecht ook, teveel vrouwen schamen zich kapot en walgen van het hele gebeuren en helaas ook van zichzelf.
Zij zijn niet in staat tot aangifte, vaak komt dat vele jaren later. We praten over een trauma. Daar leren de meeste mensen mee leven, maar de herinnering zal altijd blijven.

Dus vergeet maar jouw idee van waar ze toe in staat zijn naderhand. Soms gaan daar jaren overheen, vaak is het een jarenlang diep verstopt geheim. Dat soms zelfs pas op het sterfbed eruit komt (meegemaakt). Zo verdrietig.


Een vriendin van me zat bij Shownieuws om te vertellen over haar werk als metoo coach, zij legde uit dat de statistieken lieten zien dat vrouwen gemiddeld pas na 16 (!) jaar hun mond open doen. Bij mij was het na 12 jaar, komt redelijk in de buurt.

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:43

pmarena schreef:
Daar heb je gelijk in :j
Laten we het dan houden op een filmpje van wat er rond deze termijn in de buik ontwikkeld is.
Als onderdeel van de voorlichting rondom het hele gebeuren. Ik heb geen idee hoe die voorlichting nu gaat, krijg je iets van een filmpje te zien hoe de procedure in zijn werk gaat? Dat lijkt me wel zinvol, dat je echt goed weet waarvoor je kiest en later niet voor een verrassing komt te staan dat je "klompje cellen" al een compleet babietje was :(:)
Ik vind dat je zeker moet zijn dat iemand het complete plaatje heeft voordat zo'n ingreep gedaan wordt.


Abortus mag in Nederland tot het kindje levensvatbaar is. In 1984 toen de abortuswet werd aangenomen, kon een kindje vanaf 26 weken overleven. De grens voor abortus is toen op 24 weken zwangerschap gezet. Inmiddels is door betere behandelmogelijkheden voor te vroeg geboren kinderen de overlevingskansen voor een baby van 24 weken al aanzienlijk gestegen. Maar de abortusgrens is niet mee omlaag gegaan.
De abortusgrens is echter niet omlaag gegaan. Nederland is het enige land in de EU waar abortus tot dit aantal weken mag worden uitgevoerd. In alle andere landen is de grens lager, veel lager, vaak tot 12 weken.
Bij 24 weken zwangerschap kan de vrouw het kindje al een paar weken voelen bewegen. Het kindje zelf kan al horen, zien, slikken en veel meer. De ongeboren vrucht is een zich geleidelijk ontplooiend leven met gevoel, gehoor, gezicht, beweeglijkheid en andere functies.
Beweging: Hoewel de moeder het misschien niet voelt, begint de foetus zijn spieren al te bewegen als hij acht weken is — en zijn hartje klopt dan al. „Wanneer een zich normaal ontwikkelende foetus 28 weken is, beweegt hij elke twaalf uur ten minste tienmaal.” Gevoel: Als hij zestien weken is, reageert hij op pijn en schopt zelfs wanneer hij bij een vruchtwaterpunctie geprikt wordt. Gehoor: Als hij 24 weken is, kan hij de hartslag van zijn moeder horen en reageert hij op harde geluiden, muziek en stemmen. „Hij kan zelfs meedeinen op het ritme van zijn moeders stem.” Gezicht: „Als hij zestien weken is, zijn zijn ogen zover ontwikkeld dat ze kunnen bewegen; wanneer de foetus 24 weken is, is hij in staat door de baarmoederwand heen licht te onderscheiden.

In dat licht is 5 dagen bedenktijd helemaal niet zo raar, alhoewel zo'n besluit niet heel lichtzinnig wordt genomen. Ten minste, dat hoop je dan; voor een aantal zal dat gelden en voor een aantal ook niet.
Ik vond het nog wel schokkend om te lezen dat de redenen om een leven te beëindigen overwegend vanuit eigen (zelfzuchtige) motieven worden genomen. ( opleiding/werk 13%, compleet gezin 19%, nu geen kinderwens 25%) Bron evaluatie wet afbreking zwangerschap 2020. Waar in 2005 nog financieren nog genoemd werd als reden voor abortus zie je dat dat nu geen reden meer is van betekenis.

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:05

Van de vrouwen die verkracht worden, raakt 7 procent zwanger. Bron: onderzoek Rutgers Nisso Groep uit 2009, gefinancierd door het ministerie van Volksgezondheid.

Eén op de 100 Nederlandse vrouwen tussen de 15 en 70 jaar is ooit zwanger geweest als gevolg van seksueel geweld. De helft van die vrouwen heeft een abortus laten uitvoeren, 20 procent kreeg een miskraam (is ook nog discutabel, want in dit percentage zit mogelijk een groep die zelf hebben geprobeerd het kindje kwijt te raken. Denk aan de in dat onderzoek betrokken 70 jarigen. Ongeveer een derde (toch nog wel een groot % heeft een kind gekregen (waarvan je je af moet vragen hoeveel van die kinderen nu echt gewenst waren).
Niet al die vrouwen zullen uit een sterke religieuze omgeving komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:11

De discussie lijkt wel weer heel erg op eerdere algemene discussies over abortus. Waarschijnlijk omdat precies dezelfde mensen ook hier weer deelnemen. ;)

Het lijkt er ook weer op neer te komen vanaf hoeveel weken na bevruchting je de ongeboren baby/cellen/foetus rechten wilt geven. De gelovige roepen vanaf 0 weken, de wet heeft het over 24. Die 0 weken kan je nog onderbouwen, die 24 weken is arbitrair gekozen (zie Babootje - 1984 abortuswet gebaseerd op de behandelmogelijkheden van toen, het heeft niets met het nu te maken of met de individuele situatie). De grote strijd tussen voorstanders en tegenstanders is dus meer een onderhandeling waar de grens getrokken moet worden dan dat ze echt veel verschillen van inzicht.

Want als je echt vind dat vrouwen ten allen tijden moeten kunnen kiezen voor een abortus, waarom is er dan geen discussie over die 24 weken? Mag een vrouw na 30 weken niet meer beslissen wat er in haar lichaam zit? Misschien dat haar partner komt de overlijden, ze haar baan kwijt is of depressief raakt door de hormonen... jammer, na 24 weken ben jij je rechten kwijt en ben je voor de wet een broedmachine. Dan ga je maar lekker in armoede een ongewenst kind opvoeden. Heeft niemand daar een probleem mee?

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:22

Dat heb ik al benoemd. Dat ik begrip heb voor de zwangere vrouw die baas in eigen buik wil zijn.
Dat zou eigenlijk wel ten alle tijden moeten kunnen, hoe cru ook voor de baby.
Als vrouw wil dat de baby er uit gaat, dan moet ze daar hulp bij kunnen krijgen.

Maar wanneer baby de levensvatbare leeftijd heeft, dan vind ik wel dat dit op een manier moet gaan waarbij het kindje de beste overlevingskansen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:27

Maar die levensvatbare leeftijd is hoogst waarschijnlijk "ruim" voor de 24 weken met de huidige stand van techniek en kennis. Dus bij een late abortus (22 weken, 23 weken) moet het kindje ook gered worden vind je?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-22 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18481
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:28

Babootje schreef:
Ik vond het nog wel schokkend om te lezen dat de redenen om een leven te beëindigen overwegend vanuit eigen (zelfzuchtige) motieven worden genomen. ( opleiding/werk 13%, compleet gezin 19%, nu geen kinderwens 25%) Bron evaluatie wet afbreking zwangerschap 2020. Waar in 2005 nog financieren nog genoemd werd als reden voor abortus zie je dat dat nu geen reden meer is van betekenis.



Dus de moeder/ vrouw moet haar leven maar stopzetten voor een kind?

Echt ik val van de ene verbazing in de ander.
Waarom zijn dit zelfzuchtige motieven?

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:29

Babootje schreef:
Ik vond het nog wel schokkend om te lezen dat de redenen om een leven te beëindigen overwegend vanuit eigen (zelfzuchtige) motieven worden genomen. ( opleiding/werk 13%, compleet gezin 19%, nu geen kinderwens 25%) Bron evaluatie wet afbreking zwangerschap 2020. Waar in 2005 nog financieren nog genoemd werd als reden voor abortus zie je dat dat nu geen reden meer is van betekenis.


Je schrijft dit aan het eind van een stuk over abortus tot 24 weken. Maar juist late abortussen worden meestal niet om die redenen uitgevoerd.

Overigens zie ik geen zelfzuchtige redenen. Het zijn gewoon goede argumenten waarom iemand de verantwoordelijkheid van minimaal 18 jaar opvoeding (nu) niet zomaar wil starten. Dat is prima. De focus op de staat van de foetus miskent dat ouderschap nogal iets meer is dan dat.

Kinke

Berichten: 20547
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:32

beert schreef:
En verder vind ik het naar hoe Anjali hier gewoon persoonlijk afgeweken wordt op haar mening. Er worden allemaal nare beschuldigingen bij gedaan die ze niet gezegd heeft. Je mag het oneens zijn hoor, maar maak haar niet uit als "dat soort mensen" of leg haar woorden in haar mond. Dat heeft niks meer met discussie te maken.


Misschien komt dat omdat Anjali, tenminste zo komen haar reacties altijd op mij over, nooit enige blijk geeft van het begrijpen van niet religieuze standpunten.

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:35

Onali schreef:
Babootje schreef:
Ik vond het nog wel schokkend om te lezen dat de redenen om een leven te beëindigen overwegend vanuit eigen (zelfzuchtige) motieven worden genomen. ( opleiding/werk 13%, compleet gezin 19%, nu geen kinderwens 25%) Bron evaluatie wet afbreking zwangerschap 2020. Waar in 2005 nog financieren nog genoemd werd als reden voor abortus zie je dat dat nu geen reden meer is van betekenis.



Dus de moeder/ vrouw moet haar leven maar stopzetten voor een kind?

Echt ik val van de ene verbazing in de ander.
Waarom zijn dit zelfzuchtige motieven?


Je zult wel geraden hebben dat ik anti abortus ben. Dat is een mening en die mag ook. Dat wil ik in ieder geval even voorop gesteld hebben.) Betekent ook dat jij een andere mag hebben.

Ik vind dat een actieve beeindiging van een leven moord is. En als je het zo ziet, is een "het komt nu niet uit in mijn leven" of "mijn gezin is compleet" zeker eigenbelang. Dat is mijn mening.
Hoeveel moeders zouden hun leven niet geven voor hun kind. Maar omdat het in je buik zit en het niet ziet als jouw kind, dan is dat leven dus niks waard?

c_alsemgeest

Berichten: 20682
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:37

Ondanks dat ik het zelf niet gezegd hebz maar Wanneer je van vrouwen zegt dat wanneer ze in een geweldadig huwlijk met verkrachting maar "gewoon" even weg moet gaan.
Of dat je METEEN na een verkrachting alles moet regelen en het anders gewoon eigen schuld dikke bult (of buik :') ) is... hoor je wel bij "dat soort mensen" wat mij betreft.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:38

Onali schreef:
Babootje schreef:
Ik vond het nog wel schokkend om te lezen dat de redenen om een leven te beëindigen overwegend vanuit eigen (zelfzuchtige) motieven worden genomen. ( opleiding/werk 13%, compleet gezin 19%, nu geen kinderwens 25%) Bron evaluatie wet afbreking zwangerschap 2020. Waar in 2005 nog financieren nog genoemd werd als reden voor abortus zie je dat dat nu geen reden meer is van betekenis.



Dus de moeder/ vrouw moet haar leven maar stopzetten voor een kind?

Echt ik val van de ene verbazing in de ander.
Waarom zijn dit zelfzuchtige motieven?


Ik kan me voorstellen dat die ‘zelfzuchtige’ motieven uiteindelijk juist ook de situatie waar de baby in terecht komt beïnvloeden. Want compleet gezin = wellicht geen fysieke of emotionele ruimte/energie over voor een extra kind. Werk/studie = als de moeder die noodgedwongen af moet breken mogelijk een initieel lastigere financiële situatie met een extra leven erbij. Dan heb ik liever dat de vrouw voor haarzelf kiest en niet een kind geboren laat worden als de wens er niet sterk genoeg voor is en/of in haar ogen de mogelijkheden er niet goed voor zijn. Je kan die liefde voor een kind ook niet afdwingen als die niet vanuit iemand zelf komt.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:43

enzino schreef:
Misschien dat haar partner komt de overlijden, ze haar baan kwijt is of depressief raakt door de hormonen.. jammer, na 24 weken ben jij je rechten kwijt en ben je voor de wet een broedmachine. Dan ga je maar lekker in armoede een ongewenst kind opvoeden. Heeft niemand daar een probleem mee?


Een levensvatbaar, waarschijnlijk gezond kind aborteren voor de redenen die jij benoemd? Mag toch hopen dat je dat zelf ook geen reden vindt om een leven te beëindigen :n

Baas over eigen lijf heeft wat mij betreft zeer terecht een houdbaarheidsdatum. Hoe "dat klompje cellen" hier ook steeds zo lomp mogelijk benoemd wordt, het is nog steeds een mens in wording. Na een aantal weken met werkende zintuigen, hartslag en wie weet wat nog meer. Wat mij betreft mag het aantal weken juist drastisch omlaag.
Wanneer het kindje levensvatbaar is, is het voor mij geen 'klompje cellen' of plastisch een foetus, maar gewoon een leven, een baby.

Babootje

Berichten: 26358
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:47

c_alsemgeest schreef:
Ondanks dat ik het zelf niet gezegd hebz maar Wanneer je van vrouwen zegt dat wanneer ze in een geweldadig huwlijk met verkrachting maar "gewoon" even weg moet gaan.
Of dat je METEEN na een verkrachting alles moet regelen en het anders gewoon eigen schuld dikke bult (of buik :') ) is... hoor je wel bij "dat soort mensen" wat mij betreft.


Dan hoor ik maar bij "dat soort mensen". Overigens vind ik dit geen vergelijk, maar dat is een andere discussie. Deze vrouwen zijn meer gebaat bij goede hulp dan bij een abortus omdat ze op dat moment geen andere oplossing zien.

c_alsemgeest

Berichten: 20682
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:51

Babootje schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ondanks dat ik het zelf niet gezegd hebz maar Wanneer je van vrouwen zegt dat wanneer ze in een geweldadig huwlijk met verkrachting maar "gewoon" even weg moet gaan.
Of dat je METEEN na een verkrachting alles moet regelen en het anders gewoon eigen schuld dikke bult (of buik :') ) is... hoor je wel bij "dat soort mensen" wat mij betreft.


Dan hoor ik maar bij "dat soort mensen". Overigens vind ik dit geen vergelijk, maar dat is een andere discussie. Deze vrouwen zijn meer gebaat bij goede hulp dan bij een abortus omdat ze op dat moment geen andere oplossing zien.



Ik heb het helemaal niet over jou.

Jij hebt dit toch ook helemaal niet geschreven?
Mijn post gaat over dat abortus bij verkrachtingsvehaal van Anjali.

Ik had er denk ik de quote bij moeten plakken voor de duidelijkheid.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 28-01-22 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49203
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:52

Babootje schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ondanks dat ik het zelf niet gezegd hebz maar Wanneer je van vrouwen zegt dat wanneer ze in een geweldadig huwlijk met verkrachting maar "gewoon" even weg moet gaan.
Of dat je METEEN na een verkrachting alles moet regelen en het anders gewoon eigen schuld dikke bult (of buik :') ) is... hoor je wel bij "dat soort mensen" wat mij betreft.


Dan hoor ik maar bij "dat soort mensen". Overigens vind ik dit geen vergelijk, maar dat is een andere discussie. Deze vrouwen zijn meer gebaat bij goede hulp dan bij een abortus omdat ze op dat moment geen andere oplossing zien.


Vrouwen die in een gewelddadige relatie zitten met een vent die ze verkracht, hebben idd goede hulp nodig. Én abortus. Of vind je dat zo'n relatie een goede plek is voor een kind om in op te groeien? Of, zelfs als - met die goede hulp - er een oplossing komt voor die gewelddadige relatie, dat een vrouw dan ongetraumatiseerd dat kind wel kan/zal voldragen en krijgen?

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:54

enzino schreef:
Maar die levensvatbare leeftijd is hoogst waarschijnlijk "ruim" voor de 24 weken met de huidige stand van techniek en kennis. Dus bij een late abortus (22 weken, 23 weken) moet het kindje ook gered worden vind je?


Wat vind jij zelf? :)

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:56

Ibbel: nou ja, toegang tot abortus. Ik vind niet dat vrouwen in die situatie per se abortus moeten laten plegen. Ook niet als het een rotsituatie is, het blijft hun eigen keuze.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:00

Babootje schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ondanks dat ik het zelf niet gezegd hebz maar Wanneer je van vrouwen zegt dat wanneer ze in een geweldadig huwlijk met verkrachting maar "gewoon" even weg moet gaan.
Of dat je METEEN na een verkrachting alles moet regelen en het anders gewoon eigen schuld dikke bult (of buik :') ) is... hoor je wel bij "dat soort mensen" wat mij betreft.


Dan hoor ik maar bij "dat soort mensen". Overigens vind ik dit geen vergelijk, maar dat is een andere discussie. Deze vrouwen zijn meer gebaat bij goede hulp dan bij een abortus omdat ze op dat moment geen andere oplossing zien.


Dat zijn imo juist de vrouwen die het allermeest gebaat zijn met de optie tot abortus (en hun baby ook).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:01

pmarena schreef:
enzino schreef:
Maar die levensvatbare leeftijd is hoogst waarschijnlijk "ruim" voor de 24 weken met de huidige stand van techniek en kennis. Dus bij een late abortus (22 weken, 23 weken) moet het kindje ook gered worden vind je?


Wat vind jij zelf? :)

Ik vind niet dat een baby gered moet worden bij een abortus als de medische techniek het toelaat dat het kan overleven. De vraag over de 24 weken grens heeft dus niet echt betrekking op mij. Jij benoemde dat echter expliciet ("waarbij het kindje de beste overlevingskansen heeft"), vandaar dat ik het aan jou vroeg.