Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:46

Karl66 schreef:
Het zou maar zo kunnen dat het lekken uit de omgeving van Rutte komt. Op die manier haalt hij de druk over zijn handelen rondom Omzigt weg en betrekt hij er Kaag en Hoekstra bij.


Bovendien mag hij alles. Dat hij een misdrijf pleegt door te lekken dat wordt wel even achter de schermen weggepoetst. Kortom onder Rutte begint Nederland meer en meer op een bananenrepubliek te lijken.

Ann

Berichten: 13254
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:52

Wat een aannames weer, Loretta.
Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat dit positief kan uitpakken voor MR. Integendeel, ik denk dat dit misschien wel het laatste zetje is waardoor hij definitief niet de nieuwe MP wordt.

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:03

Ann schreef:
Wat een aannames weer, Loretta.
Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat dit positief kan uitpakken voor MR. Integendeel, ik denk dat dit misschien wel het laatste zetje is waardoor hij definitief niet de nieuwe MP wordt.


Dat zou echt heel mooi zijn. Maar ik wacht nog even met te vroeg juichen.

Ann

Berichten: 13254
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:20

Loretta schreef:
Dat zou echt heel mooi zijn. Maar ik wacht nog even met te vroeg juichen.

Wie gaat het dan worden denk je? En wie zou jij graag zien als nieuwe MP?

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:30

Ann schreef:
Loretta schreef:
Dat zou echt heel mooi zijn. Maar ik wacht nog even met te vroeg juichen.

Wie gaat het dan worden denk je? En wie zou jij graag zien als nieuwe MP?


Wie ik graag zou zien als MP doet er helemaal niet toe. En met het huidige politieke klimaat in Nederland is een betere MP van een betere partij ook totaal ondenkbaar. Wie ik verwacht dat het zou worden wanneer Rutte valt is verre van ideaal. Waarschijnlijk een vervangende VVDer zoals bijvoorbeeld Edith Schippers. Of Kaag wordt MP. Beide niet mijn favorieten want behoren beide tot hetzelfde soort.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:32

Hetzelfde soort vind ik dan weer zo'n ongenuanceerde uitspraak. Welk soort? Bloedgroep a?

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:43

Shaggy09 schreef:
Hetzelfde soort vind ik dan weer zo'n ongenuanceerde uitspraak. Welk soort? Bloedgroep a?


Het Neoliberale soort.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 16:57

Het wordt wel een conspiry-topic nu :D.

Als de bron wordt prijsgeven, maar dat doet de media nooit, dan weet je gelijk wie gelekt heeft. De documenten zijn immers genummerd.

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:04

Electra63 schreef:
Het wordt wel een conspiry-topic nu :D.


Het is toch ook wel een interessant vraagstuk wie er allemaal belang bij zouden kunnen hebben om dit te lekken. Het betekend immers nogal wat. Een minister die uit de ministerraad lekt en die waarschijnlijk ook weer in het volgende kabinet zal zitten. Het wordt een mooi kabinet waarin iedereen argwanend is en zich steeds blijft afvragen: Wie is de mol?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:16

Loretta schreef:
Shaggy09 schreef:
Hetzelfde soort vind ik dan weer zo'n ongenuanceerde uitspraak. Welk soort? Bloedgroep a?


Het Neoliberale soort.


Krijgen we dit weer :')

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:52


Babootje

Berichten: 26265
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:54

O waren ze dan met reces? Potverdorie zeg. Je zou maar moeten doorwerken tijdens zo'n crisis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:38


Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:51

Loretta schreef:
Electra63 schreef:
Het wordt wel een conspiry-topic nu :D.


Het is toch ook wel een interessant vraagstuk wie er allemaal belang bij zouden kunnen hebben om dit te lekken. Het betekend immers nogal wat. Een minister die uit de ministerraad lekt en die waarschijnlijk ook weer in het volgende kabinet zal zitten. Het wordt een mooi kabinet waarin iedereen argwanend is en zich steeds blijft afvragen: Wie is de mol?


Ik vind het super interessant en ben stik nieuwsgierig, maar ik durf niemand te beschuldigen of conclusies te trekken.

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:54

Harde conclusies trekken is ook onmogelijk. Vermoedens hebben wel. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:05

Loretta schreef:
Harde conclusies trekken is ook onmogelijk. Vermoedens hebben wel. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden.


Maak een poll aan ;)

Voor als we achter de waarheid komen, in ieder geval over 20 jaar worden die verslagen openbaar gemaakt. Maar dat zegt nog niets over wie heeft gelekt ;)

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:36

Ik hoop dat het gedaan is door een hoge ambtenaar op het ministerie van Algemene Zaken die zijn/haar politieke baas om redenen van gebrek aan integriteit zat was.
Als hij/zij tegen de pensioengerechtigde leeftijd aan zit is het eventuele ontslag op staande voet zo erg nog niet.

Uiteraard volgt daarna een strafzaak, maar die zie ik met vertrouwen en interesse tegemoet.
In principe vind ik het terecht dat de notulen geheim zijn,
"maar over sommige geheimen moet je praten" (omdat zwijgen medeplichtigheid oplevert).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 07:32

Kaag niet in Niger tijdens toeslagen-ministerraden
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

Updated Gisteren, 15:47
Gisteren, 15:36 in BINNENLAND



DEN HAAG - D66-leider Sigrid Kaag was tijdens de meeste van de gewraakte ministerraden over de toeslagenaffaire gewoon aanwezig. Haar reis naar Niger, waarvan ze zich afvroeg of die misschien tijdens een van de kabinetsbijeenkomsten was, stamde al uit het begin van 2019.

Ik weet persoonlijk niet of ik op die momenten erbij was”, zei Kaag woensdagmiddag. Dat herhaalde ze toen haar werd gevraagd naar de ministerraad van 15 november 2019, waarin het kabinet besloot niet informatie te geven over de toeslagenaffaire waar de Kamer om had gevraagd. „Ik weet bijvoorbeeld fysiek niet of ik op dat moment in Nederland was, of dat ik in Niger zat.” citaat

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1998193 ... isterraden


https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... is-bewezen

helaas de omgekeerde wereld

het voorbeeld van Rutte en je niets herinneren werkt,
dan ben je ook niet verantwoordelijk?? als je niet meer weet of je aanwezig was!!

is dit het nieuwe neoliberalisme!! wat een land uit de miserere moet halen
op naar een multinational lijkt mee eerder het doel

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 07:50

Uch alleen al hoe zij Niger uitsprak gaf mij braakneigingen.

Er zullen vast mensen zijn die haar ontzettend goed vinden maar mijn persoon is het niet. Wolfje in schaapskleren

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:58

Als mij wordt gevraagd of ik bij een vergadering aanwezig was in 2019, zou ik het ook niet direct kunnen zeggen.
Zeker als je veel reist en dus veel vergaderingen mist.

Daarbij is het natuurlijk een politiek antwoord. Om (voorlopig) de pers te ontwijken.

Braakneigingen krijg ik niet van de uitspraak, zeker niet van iemand met een talenknobbel. Maar wel van uitspraken als: De uil van Minerva of kopvoddentax ;)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:15

Als iemand mij vraagt waar ik in 2019 was, zou ik daar mijn digitale agenda op na kijken en zie ik in één oogopslag wat voor afspraken ik had en/of ik op reis was.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:36

elnienjo schreef:
Als iemand mij vraagt waar ik in 2019 was, zou ik daar mijn digitale agenda op na kijken en zie ik in één oogopslag wat voor afspraken ik had en/of ik op reis was.


Je hebt net zo’n drukke en veeleisende baan als Kaag?

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:38

elnienjo schreef:
Als iemand mij vraagt waar ik in 2019 was, zou ik daar mijn digitale agenda op na kijken en zie ik in één oogopslag wat voor afspraken ik had en/of ik op reis was.


Ja, ik ook.
Maar zij is Minister, het is een vraag van een journalist en ze heeft geheimhoudingsplicht.
Daarbij de gevoeligheid over het onderwerp.

Dit is het antwoord van een diplomate/politicus.
Dat zijn wij niet :D

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:58

Precies Electra.

Foaly

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:00

Ik zie inderdaad al voor me hoe Kaag ter plekke voor die journalist zn neus gaat kijken waar ze op dat moment was :')