Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:14

Dus jouw voordeur zit nooit op slot?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:14

Storm schreef:
Dus jouw voordeur zit nooit op slot?

Ik mis even wat dit met deze kwestie te maken heeft.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:15

Ik heb Mark Rutte ook niet gezien, maar ik weet zeker dat hij het niet goed doet.. Maar ik heb ook niet op hem gestemd :')
Maar dit terzijde :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:16

Oh je wilde natuurlijk zeggen dat ik dit alleen van mening mag zijn wanneer ik mijn voordeur niet op slot doe en voor jan en alleman open laat staan :D.


Billy schreef:
Ik heb Mark Rutte ook niet gezien, maar ik weet zeker dat hij het niet goed doet.. Maar ik heb ook niet op hem gestemd :')
Maar dit terzijde :D

Nou ja goed, het is als voorbeeld. Ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die hem niet tof vinden :P.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:17

_San87_ schreef:
Storm schreef:
Dus jouw voordeur zit nooit op slot?

Ik mis even wat dit met deze kwestie te maken heeft.

Als je uit mag gaan van het goede in de mens kun je je voordeur toch gewoon open laten? Dat is dan geen uitlokking, je moet er vanuit kunnen gaan dat ze je huis niet binnen komen toch?

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:20

Ik ben helaas door schade en schande wijs geworden en vertrouw alleen mijzelf, mijn beste vrienden en familie. De rest moet heel hard zijn best doen om mijn vertrouwen te winnen.
Ik loop al wat langer mee en heb heel wat keren mijn hoofd gestoten, óók in de liefde. Zeer hard in de liefde zelfs, van mijn (nu ex)man waar ik het meest op vertrouwde.
Dus vind ik het stom en onbegrijpelijk om een vrouw te vertrouwen die je vreemd laat gaan en je om naaktbeelden vraagt, ja.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:22

Billy schreef:
_San87_ schreef:

Ik mis even wat dit met deze kwestie te maken heeft.

Als je uit mag gaan van het goede in de mens kun je je voordeur toch gewoon open laten? Dat is dan geen uitlokking, je moet er vanuit kunnen gaan dat ze je huis niet binnen komen toch?

Daar ga ik inderdaad van uit, mijn voordeur zit dan ook niet op slot. Maar dat betekent niet dat ik de kat op het spek moet binden, en de deur open moet laten staan. Alleen al omdat ik mijn honden niet op straat wil hebben lopen. Maar ook gewoonweg omdat ik geen vreemden in mijn huis wil.

Overigens vind ik het een hele flauwe vergelijking :).


Storm schreef:
Ik ben helaas door schade en schande wijs geworden en vertrouw alleen mijzelf, mijn beste vrienden en familie. De rest moet heel hard zijn best doen om mijn vertrouwen te winnen.
Ik loop al wat langer mee en heb heel wat keren mijn hoofd gestoten, óók in de liefde. Zeer hard in de liefde zelfs, van mijn (nu ex)man waar ik het meest op vertrouwde.
Dus vind ik het stom en onbegrijpelijk om een vrouw te vertrouwen die je vreemd laat gaan en je om naaktbeelden vraagt, ja.

Dat mag. Maar dat maakt de mannen in kwestie niet schuldig aan wat er nu gebeurt. Dat is enkel en allen de persoon die het misdrijf is begaan.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:24

_San87_ schreef:
Storm schreef:
Vertrouwen in een persoon die je nog nooit gezien hebt?
Dan ben je wel erg naïef.

Ik heb Mark Rutte nog nooit gezien. Toch vertrouw ik erop dat hij ons land naar eer en geweten bestuurt. Ik heb de personen die wetten maken voor ons land nog nooit gezien. Toch vertrouw ik erop dat zij goede regels en wetten maken. Ik ben nog nooit in contact geweest met politieagenten, toch vertrouw ik erop dat zij de orde handhaven naar eer en geweten. Ik heb nog nooit een ongeluk gehad, toch vertrouw ik erop dat die onbekende mensen van de ambulance mij helpen mocht ik een ongeluk krijgen.

Vertrouwen leggen in iemand die je nog nooit hebt gezien/waar je nog nooit mee te maken hebt gehad, is helemaal niet raar en juist iets waarop de samenleving is gebouwd.
Goede post!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:25

Ach, de mannen hebben een voorzet gegeven, ze hoefde alleen maar in te koppen...
Ik vind dat hetzelfde als dat ik mn fiets niet op slot zet en ze nemen hem mee.
Zij zijn fout maar ik ben niet voorzichtig genoeg geweest. Dat maakt mij niet schuldig, maar wel dom.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:28

Billy schreef:
Ach, de mannen hebben een voorzet gegeven, ze hoefde alleen maar in te koppen...
Ik vind dat hetzelfde als dat ik mn fiets niet op slot zet en ze nemen hem mee.
Zij zijn fout maar ik ben niet voorzichtig genoeg geweest. Dat maakt mij niet schuldig, maar wel dom.


Dan geldt dikgedrukte ook voor die mannen, toch?

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:30

Schuldig aan nalatigheid.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:31

Ja klopt, en dan zeg ik tegen mezelf:eigen schuld, dikke bult. Had ik maar beter uit moeten kijken..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:31

Storm schreef:
Schuldig aan nalatigheid.

Eerder schuld aan verkeerd inschatten van iemands intenties. Daar is heel de wereld in meer of mindere mate wel schuldig aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:32

Billy schreef:
Ja klopt, en dan zeg ik tegen mezelf:eigen schuld, dikke bult. Had ik maar beter uit moeten kijken..


Thank you.

Met de rest ben ik het dan weer niet helemaal eens, want je zegt zelf dat je niet schuldig bent, enkel dom. Maar let's agree to disagree.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:34

Je hebt eigen verantwoordelijkheid, als je dat ontkent heb je gelijk...

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:36

Billy schreef:
Als je uit mag gaan van het goede in de mens kun je je voordeur toch gewoon open laten? Dat is dan geen uitlokking, je moet er vanuit kunnen gaan dat ze je huis niet binnen komen toch?


Zou toch niet best zijn als je standaard maar van het slechte in de mens uitgaat

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:36

Ik vind het echt een geweldige discussie trouwens, het gros vindt dat de mannen slachtoffer zijn, maar eigen verantwoordelijkheid is niet nodig en het bedriegen van je eigen gezin is ook geen issue..
Ik merk echt dat ik oud en ouderwets word..

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:38

Kinke schreef:
Billy schreef:
Als je uit mag gaan van het goede in de mens kun je je voordeur toch gewoon open laten? Dat is dan geen uitlokking, je moet er vanuit kunnen gaan dat ze je huis niet binnen komen toch?


Zou toch niet best zijn als je standaard maar van het slechte in de mens uitgaat

Ik ben realist... Ik weet als ik mn deur open laat dat er dan dingen fout kunnen gaan. Dus ik bescherm mezelf en trek de deur in het slot, en meestal draai ik hem ook op het nachtslot

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:38

_San87_ schreef:
Storm schreef:
Schuldig aan nalatigheid.

Eerder schuld aan verkeerd inschatten van iemands intenties. Daar is heel de wereld in meer of mindere mate wel schuldig aan.


Ja, en in deze kwestie dus ook schuld aan online vreemdgaan en het stukmaken van je eigen gezin.

Maar goed, oneens zijn mag inderdaad. Ik zou de fout bij mezelf zoeken en niet bij een ander als ik in de schoenen stond van een van deze BNers.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:41

Billy schreef:
Je hebt eigen verantwoordelijkheid, als je dat ontkent heb je gelijk...

Tuurlijk heb je eigen verantwoordelijkheid. Maar dat betekent niet dat je door onhandig te zijn meteen akkoord gaat met de mogelijk daaruit rollende consequenties of deze consequenties vooraf kon overzien.


Billy schreef:
Ik vind het echt een geweldige discussie trouwens, het gros vindt dat de mannen slachtoffer zijn, maar eigen verantwoordelijkheid is niet nodig en het bedriegen van je eigen gezin is ook geen issue..
Ik merk echt dat ik oud en ouderwets word..

Bedriegen van het gezin vind ik losstaan van of zij schuldig zijn aan de illegale verspreiding van hun materiaal.

Het staat buiten kijf dat zij schuldig zijn aan vreemdgaan. En ook daar vind ik wat van.


Storm schreef:
_San87_ schreef:

Eerder schuld aan verkeerd inschatten van iemands intenties. Daar is heel de wereld in meer of mindere mate wel schuldig aan.


Ja, en in deze kwestie dus ook schuld aan online vreemdgaan en het stukmaken van je eigen gezin.

Maar goed, oneens zijn mag inderdaad. Ik zou de fout bij mezelf zoeken en niet bij een ander als ik in de schoenen stond van een van deze BNers.

Met schuld aan online vreemdgaan en stukmaken van eigen gezin, eens. Dat hebben ze helemaal zelf gedaan door vreemd te gaan.

Vooralsnog is enkel het zonder toestemming verspreiden van andermans foto's strafbaar en iets waar je zelf geen schuld aan hebt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:43

Billy schreef:
Kinke schreef:


Zou toch niet best zijn als je standaard maar van het slechte in de mens uitgaat

Ik ben realist... Ik weet als ik mn deur open laat dat er dan dingen fout kunnen gaan. Dus ik bescherm mezelf en trek de deur in het slot, en meestal draai ik hem ook op het nachtslot

Zou m wel echt op slot doen. Enkel in het slot trekken is niet op slot en iedere debiel met een pinpas krijgt je deur open.

Of eigenlijk een flexibele metalen plaat :7.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:47

_San87_ schreef:
Billy schreef:
Ik ben realist... Ik weet als ik mn deur open laat dat er dan dingen fout kunnen gaan. Dus ik bescherm mezelf en trek de deur in het slot, en meestal draai ik hem ook op het nachtslot

Zou m wel echt op slot doen. Enkel in het slot trekken is niet op slot en iedere debiel met een pinpas krijgt je deur open.

Of eigenlijk een flexibele metalen plaat :7.

Ik woon in een durp en heb honden. Als ik thuis ben doe ik hem s nachts niet op slot, als ik ff 10 min naar het buurtwinkeltje loop ook niet altijd... Maar wel als ik lang wegga :P

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:47

Maar Evelien heeft die BVers wel een lesje geleerd, en half België ook. Iedereen denkt wel 10 keer na voordat hij of zij iets stuurd. Punt is gemaakt, dat zeker.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:52

Storm schreef:
Maar Evelien heeft die BVers wel een lesje geleerd, en half België ook. Iedereen denkt wel 10 keer na voordat hij of zij iets stuurd. Punt is gemaakt, dat zeker.

Half bokt heeft niks geleerd, die geloven nog in het goede in de mens en niet in eigen verantwoordelijkheid :D

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:53

_San87_ schreef:
Storm schreef:
Vertrouwen in een persoon die je nog nooit gezien hebt?
Dan ben je wel erg naïef.

Ik heb Mark Rutte nog nooit gezien. Toch vertrouw ik erop dat hij ons land naar eer en geweten bestuurt. Ik heb de personen die wetten maken voor ons land nog nooit gezien. Toch vertrouw ik erop dat zij goede regels en wetten maken. Ik ben nog nooit in contact geweest met politieagenten, toch vertrouw ik erop dat zij de orde handhaven naar eer en geweten. Ik heb nog nooit een ongeluk gehad, toch vertrouw ik erop dat die onbekende mensen van de ambulance mij helpen mocht ik een ongeluk krijgen.

Vertrouwen leggen in iemand die je nog nooit hebt gezien/waar je nog nooit mee te maken hebt gehad, is helemaal niet raar en juist iets waarop de samenleving is gebouwd.


*kruipt onder meeleessteen vandaan*
Je vertrouwt er dus op dat bovenstaande personen doen waar ze voor betaald worden. Dat is niet zozeer vertrouwen hebben in de mens zelf, meer het vertrouwen in de functie.