Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 07:42

Het enige, denk ik, waarom dit nu een ding is, is vanwege hoe mensen over het algemeen over seksualiteit en relaties denken...
Want ik denk dat er veel meer gebeurt in prive sferen dan mensen durven toegeven, en nu kunnen diezelfde mensen naar anderen wijzen en zeggen 'och en wee, kijk eens wat een viezerds'..

Als men in het algemeen wat lossser in de zaken zou staan, dan heeft zo'n "Eveline" geen stok om mee te slaan.. Dan heb je een naaktfoto.. nou.. goed verhaal.. Maar omdat buitenstaanders er wat van vinden, staan ze een soort van 'voor schut'.. zoiets...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41604
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:01

Toverbal schreef:
Billy schreef:
Als jij naaktfotos van jezelf naar een vreemde stuurt, moet je niet janken als ze daarna op straat komen te liggen. Das een risico wat je neemt, zeker als je een bekende kop hebt.
Gewoon oerstom gedrag..



Daar ben ik het helemaal mee eens! eigen schuld!!

Moet je niet zielig gaan lopen doen.

Natuurlijk wel. Iemand gooit je privé op straat. Daar zijn deze mannen nooit akkoord mee gegaan, daarnaast is het strafbaar wat die vrouw deed. Deze mannen zijn slachtoffer van een vuil kreng.

Ik word dat victim blaming zo moe he... Zelfs bij verkrachtingen hoor je nog dingen als 'maar wat deed zij dan?', 'lokte ze het uit?', 'met zo'n rokje vraag je erom'. Walgelijk.

Anoniem

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:30

Ik volg jou helemaal San. Ik lees hier echt met open ogen mee. Onvoorstelbaar...

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:38

Ik vind een verkrachting totaal niet te vergelijken met het sturen van naaktfoto’s. Bij het laatste ben je sowieso al op wat anders uit.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:47

Suzanne F. schreef:
Het duurde even voordat ik de bv’s in deze snapte. Ik dacht: wat hebben bedrijven hier nu mee te maken? :+
Maar ik vermoed dat het staat voor bekende Vlamingen?
Ja, aan de ene kant sneu. Maar aan de andere kant ook wel beetje eigen schuld dikke bult natuurlijk.
Maar hoop wel dat ze die vrouw (of man) pakken die dit bewust gedaan heeft en verspreid heeft. Dit mag nooit worden geaccepteerd.

BV is inderdaad ook een afkorting van Bekende Vlaming maar in ons gezin staat BV voor Brugse Vechter en dat is een kippenras. :+

Elisa2

Berichten: 37195
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:48

Inderdaad, echt totaal niet te vergelijken...

En iedereen die over mij heen valt..ik zeg niet dat ik het zo zie. Ik zeg dat ik het me kan voorstellen dat mensen er andere dingen bij gaan halen. Zo werkt dat nu eenmaal, en nee ik denk niet dat ze ook zo zouden denken als het vrouwen geweest waren. banketstaaf voor de goede mannen, maar mannen hebben vaker een slechte reputatie omdat er vaker grenzeloos gedrag tevoorschijn komt op dat gebied.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41604
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:49

Fitzroy schreef:
Ik vind een verkrachting totaal niet te vergelijken met het sturen van naaktfoto’s. Bij het laatste ben je sowieso al op wat anders uit.

Het gaat om de victim blaming. Het komt heel veel voor dat mensen zich gaan afvragen wat het slachtoffer gedaan heeft om bepaald gedrag uit te lokken. Dat bepaald gedrag (in dit geval foto's lekken) een logisch gevolg van een keuze is (de foto's sturen).

Dat is het niet. Een persoon heeft er willens en wetens voor gekozen dingen die in vertrouwen zijn gestuurd, openbaar te maken. En meteen wordt er naar de slachtoffers gewezen, worden de slachtoffers belachelijk gemaakt, liggen op het hakblok. De enige die daar zou moeten liggen is de rat die privéfoto's openbaar gooit.

Elisa2

Berichten: 37195
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:51

Dat is ook niet goed te praten wat die vrouw heeft gedaan maar in tegenstelling tot verkrachting hebben deze mannen er wel aan mee gewerkt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41604
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:54

Elisa2 schreef:
Dat is ook niet goed te praten wat die vrouw heeft gedaan maar in tegenstelling tot verkrachting hebben deze mannen er wel aan mee gewerkt.

Totaal niet. Dat zou namelijk impliceren dat zij ermee akkoord gingen dat deze foto's publiek werden gemaakt door iemand anders. En dat waren ze niet. De vrijheid zelf te beslissen over wat er met hun foto's gebeurd is ze afgenomen. En op een enorm brute wijze ook nog eens.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:56

poes schreef:
Ik heb geen enkele van de beelden gezien en eigenlijk niemand in mijn kennissenkring. Volg het ook amper. Dus geen idee wat voor Naaktbeelden het zijn en ook helemaal geen behoefte om er iets over op te zoeken want het zijn mijn zaken niet.

Ik was wel verbaasd dat volwassen mannen met een publieke bekendheid zo naïef geweest zijn. Maar het toont maar weer aan hoe onnadenkend we omgaan met sociale media.

Sja ik heb er eigenlijk niet echt een mening over. Uiteraard is het walgelijk dat mensen zoiets doorsturen en het debat errond is ook echt wel relevant. Maar ik snap niet zo goed waarom mensen het zo belangrijk vinden.

Ik wist niet eens af van heel dat gedoe tot mijn moeder er over begon omdat Peter Vande Veire het zelf bekend maakte. Had het zelf niet eens gehoord dus het moet op een moment geweest zijn dat ik het niet gehoord heb.

Tja je kan ook een foto doorsturen naar je echtgenoot/vriend van jou in een nieuw setje lingerie en zijn telefoon kan gehackt zijn waardoor de hacker aan die foto kan en jou foto dus op het internet gooit. Is niet jou schuld of die van je echtgenoot. De schuld ligt bij degene die de telefoon/computer van je echtgenoot/vriend heeft gehackt en ze online heeft gegooid.

Elisa2

Berichten: 37195
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:00

_San87_ schreef:
Elisa2 schreef:
Dat is ook niet goed te praten wat die vrouw heeft gedaan maar in tegenstelling tot verkrachting hebben deze mannen er wel aan mee gewerkt.

Totaal niet. Dat zou namelijk impliceren dat zij ermee akkoord gingen dat deze foto's publiek werden gemaakt door iemand anders. En dat waren ze niet. De vrijheid zelf te beslissen over wat er met hun foto's gebeurd is ze afgenomen. En op een enorm brute wijze ook nog eens.


Zo zie ik dat niet, wie heeft die foto's genomen? wie heeft die foto's gestuurd? Wat die vrouw heeft gedaan vind ik niet goed te praten maar ze had het niet kunnen doen als zij er niet aan mee gewerkt hadden. Ze zijn niet gedwongen om foto's te sturen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41604
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:03

Elisa2 schreef:
_San87_ schreef:

Totaal niet. Dat zou namelijk impliceren dat zij ermee akkoord gingen dat deze foto's publiek werden gemaakt door iemand anders. En dat waren ze niet. De vrijheid zelf te beslissen over wat er met hun foto's gebeurd is ze afgenomen. En op een enorm brute wijze ook nog eens.


Zo zie ik dat niet, wie heeft die foto's genomen? wie heeft die foto's gestuurd? Wat die vrouw heeft gedaan vind ik niet goed te praten maar ze had het niet kunnen doen als zij er niet aan mee gewerkt hadden. Ze zijn niet gedwongen om foto's te sturen.

Je snapt hoop ik dat dit victim blaming van de bovenste plank is, toch.

Je zegt hier letterlijk, eigen schuld, dikke bult. Wat ben jij een domme idioot dat je iemand in vertrouwen neemt. Nooit doen, want je geeft die persoon munitie.

Ik word er treurig van.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:32

Hoewel per ongeluk geopend wel amusant.
Keer de geslachten van de betrokkkenen eens om en stel je dán voor hoe de reacties hier op bokt geweest zouden zijn. Ik wed dat het aandeel "eigen schuld dikke bult" reacties lager tot niet aanwezig zouden zijn.... :')

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:34

Kuggur schreef:
Hoewel per ongeluk geopend wel amusant.
Keer de geslachten van de betrokkkenen eens om en stel je dán voor hoe de reacties hier op bokt geweest zouden zijn. Ik wed dat het aandeel "eigen schuld dikke bult" reacties lager tot niet aanwezig zouden zijn.... :')
Zou je denken :')

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:39

Kuggur , dan heb je het wat mij betreft mis, ik snap dat diegene die dit openbaar op het internet pleurt de schuldige is maar het sturen van masturbatiefilmpjes en naaktfoto’s door volwassenen (en pubers) is gewoon oliedom. Mijn kids heb ik juist gewezen op het feit dat ze dit soort zaken nooit en te nimmer moesten doen.En dat was zelfs nog voor de mobieltjes. Wat je niet op internet wil moet je niet delen, met niemand. En ja, dan maar victim shaming maar schieten kan alleen wanneer er munitie is.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:40

Je doet iets stiekem en dan ga je piepen dat het uitkomt.
Dat diegene het recht niet had om het uit te laten komen en de manier daarop niet de leukste is, wil niet zeggen dat je dus geen verantwoordelijkheid hebt voor foto's die je zelf de wereld in helpt. Dat doe je zelf en de risico's laten zich wel raden.

Ik lees nog steeds: wie zijn billen brandt..

Gini
Berichten: 17911
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:40

Elisa2 schreef:
Dat is ook niet goed te praten wat die vrouw heeft gedaan maar in tegenstelling tot verkrachting hebben deze mannen er wel aan mee gewerkt.


Waarom die 'maar'? Om het feit te verzachten? Om jezelf op de borst te kloppen dat jou zoiets nooit zou overkomen, want ja, jij doet zoiets niet?

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:41

bigone schreef:
En ja, dan maar victim shaming maar schieten kan alleen wanneer er munitie is.

En die munitie is er omdat de maatschappij meent er wat van te moeten vinden... :P

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:41

bigone schreef:
Kuggur , dan heb je het wat mij betreft mis, ik snap dat diegene die dit openbaar op het internet pleurt de schuldige is maar het sturen van masturbatiefilmpjes en naaktfoto’s door volwassenen (en pubers) is gewoon oliedom. Mijn kids heb ik juist gewezen op het feit dat ze dit soort zaken nooit en te nimmer moesten doen.En dat was zelfs nog voor de mobieltjes. Wat je niet op internet wil moet je niet delen, met niemand. En ja, dan maar victim shaming maar schieten kan alleen wanneer er munitie is.
Maar zelfs als er munitie is, haalt iemand anders toch echt de trekker over.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:46

Wauw, een heel lang topic omdat er nu bewijs is dat deze mannen mannen zijn en wel eens aan handwerk doen 8)7.

Als we nu eens ophielden met spastisch doen over dit soort dingen? Ze zijn nou niet bepaald betrapt op illegale bezigheden ofzo

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:48

Niemand heeft het recht om jouw naaktfoto's te verspreiden. Ook al zit je fout, heb je een partner, ben je bekend of onbekend. Het is illegaal met een reden. Punt.

Er is veel mis in je hoofd als je je hierom verlekkerd.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:54

MarcoBorsato schreef:
Niemand heeft het recht om jouw naaktfoto's te verspreiden. Ook al zit je fout, heb je een partner, ben je bekend of onbekend. Het is illegaal met een reden. Punt.

Er is veel mis in je hoofd als je je hierom verlekkerd.

Er is helemaal niets mis met je hoofd als je stelt dat iemand geen recht heeft naaktfoto's te verspreiden, maar dat je er niet zo wakker van kunt liggen omdat stiekeme dingen nu eenmaal de neiging hebben uit te komen en daarbij meestal niet op het juiste moment wachten.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:55

MarcoBorsato schreef:
Niemand heeft het recht om jouw naaktfoto's te verspreiden. Ook al zit je fout, heb je een partner, ben je bekend of onbekend. Het is illegaal met een reden. Punt.

Er is veel mis in je hoofd als je je hierom verlekkerd.


Eens. Helaas zijn mensen nou eenmaal kút en worden dit soort acties uitgehaald. Ik zeg niet dat je niemand mag vertrouwen, of zeg dat het de heren hun eigen schuld is, maar om jezelf te beschermen is het wel belangrijk extra na te denken voordat je dit soort dingen naar anderen stuurt.

Je kan het imo wel een beetje vergelijken met inbraak. Inbrekers zijn verschrikkelijk, dat je het in je hoofd haalt om te doen is van de zotte. Het zou niet moeten, maar helaas gebeurt het wel. Daarom toch altijd even je deur op slot draaien. Gewoon, voor jezelf.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:57

Sunnda schreef:
MarcoBorsato schreef:
Niemand heeft het recht om jouw naaktfoto's te verspreiden. Ook al zit je fout, heb je een partner, ben je bekend of onbekend. Het is illegaal met een reden. Punt.

Er is veel mis in je hoofd als je je hierom verlekkerd.

Er is helemaal niets mis met je hoofd als je stelt dat iemand geen recht heeft naaktfoto's te verspreiden, maar dat je er niet zo wakker van kunt liggen omdat stiekeme dingen nu eenmaal de neiging hebben uit te komen en daarbij meestal niet op het juiste moment wachten.


Jawel hoor. Want met dit soort foto's kun je iemands leven verwoesten en dat van de mensen om deze persoon heen. Partner, ouders, kinderen. Dat is niet in verhouding met de fout die gemaakt is. Als je dat niet vat...aiaiai.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:05

@MB Jij vind dat niet in verhouding, dat is een mening geen feit.
Nogmaals, ik zeg niets over de verhouding of percentages wie er wint qua ellende, maar leugens hebben de neigeng uit te komen. En dan doen alsof je eigen aandeel niet bestond ondat de manier waarop iets naar buiten komt fout en niet chique is, is imo ook niet oke.

Verder eens met _Sannne.