Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:36

_Penotti schreef:
Dat vind ik ook, die worden van de ene idiote regel in de andere gegooid die ze wel zelf moeten gaan betalen. Terwijl ze wel werk doen waar ze monden voeden.
Daarnaast hebben die de schade aan bijvoorbeeld het malieveld betaald. En waren ze ook niet bewust aan het rellen tegen politie zoals stenen gooien. Deelden zelfs koffie en broodjes uit.
Ja het was irritant met 40 op de snelweg, maar waren niet bewust dingen aan het vernielen van burgers, zoals auto's in de fik steken.


Leger had hier best gemogen bij de rellen, sluit ze maar in met het leger zodat er geen vrije uitgang meer is en alles wat op het plein/gebied aanwezig is oppakken en eens wat langer vast houden dan een uurtje.



Inderdaad!
Als ik hoorde, bij mijn laatste werkgever, wat de boeren krijgen voor hun melk!
Ik schaamde me gewoon en net wat Penotti zegt, ze zijn van de ene naar de andere achterlijke regel gedwongen.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 19:58

ruitje schreef:
karuna schreef:
De meerderheid is toch 25 min lijkt. Een gemiddelde 40 plusser gaat zich niet via berichten verzamelen om eens lekker ergens de boel kort en klein te slaan. Zo maar omdat het kan. :n


Heb jij de filmpjes gezien van de protesten in Den Haag, waarbij de politie werd aangevallen en ze ook een politicus bedreigen? Dat was niet -25. Daar stonden zelfs oma's bij :+

Afgelopen week was bij Op1 een plan van CDA in Den Haag, die willen gaan inzetten dat de ouders van raddraaiers financiƫle straffen krijgen. Dus als jouw kind opgepakt word bij rellen, dat je dan bijv. Gekort word op je uitkering.


Lijkt me een uitstekend plan, op de een of de andere manier zie ik nooit mensen uit ons milieu dit soort dingen doen. :7

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:09


_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:15

Heftig, mensen die doodsangsten uitstaan in hun eigen woning zelfs.

En dan nog geen leger die het daar schoon komt vegen, alles maar met de zachte hand. :x
Beetje smoesjes over buurthuizen die dicht zijn, hallo memo, elke jongeren heft last van gesloten dingen, niet alleen de raddraaiers.
Als je je je verveeld ga dan voetballen oid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:19

Ik denk niet dat corona de oorzaak is, eerlijk gezegd. Dat het meespeelt geloof ik, maar de oorzaak ligt echt ergens anders. Bezuinigingen op activiteiten, iets dat al langer speelt dan dit jaar, klinkt mij logischer in de oren. Daarnaast is het in mijn ogen ook een mentaliteitprobleem. Laat ze maar voelen wat ze teweeg brengen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:25

Maar ik als oerhollandse witte moet mijn eigen activiteiten betalen, onze kinderen ook.
Met wat geluk is er een potje voor bijstand en sport en dat is er voor iedereen of voor niemand. Dat trekt geen bepaalde groepen voor. Bij bezuinigingen raakt dat iedereen in een mindere positie.
Dus waarom moeten bezuinigingen dan aangehaald worden?
Waarom moeten er voor rel jongeren activiteiten georganiseerd worden?
Dan kom je toch uit bij een mentaliteitsprobleem. En aaien en knuffelen omdat op te lossen is nu al decennia gedaan, misschien nu toch maar eens doorpakken, incl ouders.
Zoals door de CDA terecht is opgemerkt.
Kinderen krijgen en er niet naar omkijken, financieel je erbuiten houden is niet zoals het hoort.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:26

Melvern schreef:
Ik woon in Wezep en ben vannacht wakker geworden en heb de ramen dicht gedaan vanwege de rooklucht. Het geluid van de mensen was te in weide omtrek te horen. Er werd bericht gedaan niet naar het centrum te komen want de sfeer was grillig.

Helaas zijn er vaker ernstige dingen hier. Het is een klein dorpje maar er is iets wat niet goed gaat hier.
Paar jaar geleden was er een groot aantal zelfmoorden. 1 oud klasgenoot van mij een achterneef en nog 3 jongeren.

https://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2015/wezep-worstelt-met-hoge-aantal-zelfdodingen/

Ik woon dan niet in Wezep maar ik weet van 10 jaar terug ook dat het echt een probleem was destijds al. Ik ken helaas ook 1 van die jongens van vroeger (Jim). Erg sneu en ik hoop dat in de toekomst er wat mee gedaan gaat worden...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:27

_Penotti schreef:
Maar ik als oerhollandse witte moet mijn eigen activiteiten betalen, onze kinderen ook.
Met wat geluk is er een potje voor bijstand en sport en dat is er voor iedereen of voor niemand. Dat trekt geen bepaalde groepen voor. Bij bezuinigingen raakt dat iedereen in een mindere positie.
Dus waarom moeten bezuinigingen dan aangehaald worden?
Waarom moeten er voor rel jongeren activiteiten georganiseerd worden?
Dan kom je toch uit bij een mentaliteitsprobleem. En aaien en knuffelen omdat op te lossen is nu al decennia gedaan, misschien nu toch maar eens doorpakken, incl ouders.
Zoals door de CDA terecht is opgemerkt.
Kinderen krijgen en er niet naar omkijken, financieel je erbuiten houden is niet zoals het hoort.

Omdat die bezuinigingen heel goed (deel van) de oorzaak kunnen zijn.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:30

En dan zeg ik waarom?
Daar geloof ik dus niet in.
Voor iedereen zijn er dan bezuinigingen maar maar een handjevol gaat zich misdragen.
Dan kom ik uit bij mentaliteit en waarschijnlijk ook ouders die er niets om geven want het raakt ze toch niet.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:32

Ik geloof het ook niet. De oorzaak bij dit dorp ligt dieper. Zit hem in de cultuur. Misschien wel geloof en sociale klasse gerelateerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:41

_Penotti schreef:
En dan zeg ik waarom?
Daar geloof ik dus niet in.
Voor iedereen zijn er dan bezuinigingen maar maar een handjevol gaat zich misdragen.
Dan kom ik uit bij mentaliteit en waarschijnlijk ook ouders die er niets om geven want het raakt ze toch niet.

Als jij al jaren een dag in de week een activiteit hebt, dan kun je daar energie kwijt, doe je sociale contacten op, als dat wegvalt, dan kan dat impact hebben.

Daarnaast benoem ik ook het mentaliteitsprobleem, he.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:44

Ja maar dat valt toch voor alle (jongeren) nu weg?
Dat heeft toch voor iedereen impact?

Maar de meeste gaan daar niet door rellen, dat doen er maar een klein deel.
Dan kom je dus uit bij diegene die een mentaliteitsprobleem hebben. En die moet je aanpakken. Eventueel incl. ouders.

En ja dat geef je aan dat had ik gezien :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:52

_Penotti schreef:
Ja maar dat valt toch voor alle (jongeren) nu weg?
Dat heeft toch voor iedereen impact?

Maar de meeste gaan daar niet door rellen, dat doen er maar een klein deel.
Dan kom je dus uit bij diegene die een mentaliteitsprobleem hebben. En die moet je aanpakken. Eventueel incl. ouders.

En ja dat geef je aan dat had ik gezien :)

Klopt. En iedereen gaat daar anders mee om. Ik praat het niet goed, he. Ik vind het bizar wat er gebeurt.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:52

zullen we het beestje gewoon bij de naam noemen, Marokkaanse ( bijdehandjes ) die gratis mogen kickboksen in verschillende grote steden :7 , ik heb de oplossing, als we eens honderd agenten uit marokko laten komen is het met een dag over met de verveling :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:55

sassefras schreef:
zullen we het beestje gewoon bij de naam noemen, Marokkaanse ( bijdehandjes ) die gratis mogen kickboksen in verschillende grote steden :7 , ik heb de oplossing, als we eens honderd agenten uit marokko laten komen is het met een dag over met de verveling :+

Servische agenten zouden het ook goed doen denk ik. Poeh, die stralen wel autoriteit uit.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:00

Dat kunnen onze agenten ook. Sterker dat willen onze agenten ook. Praat maar eens met ze :j
Pakken er nu 10 op en voordat het papierwerk is gedaan zijn ze al weer vrij.
Maar ze mogen niet optreden, je leest het hier op bokt al: "wil je dat het een politiestaat wordt?" is dan de opmerking.
Of we demonstreren omdat er in het buitenland politiegeweld is, nou kwam er hier maar wat meer van tegen dat gespuis.
Maar ja dat zijn merendeel gekleurde mensen dus discriminatie is dan meteen wat er van gemaakt word.
Dus de politiek pakt niet door, de politie kan en mag niet doorpakken daardoor. En het cirkeltje is weer rond.
En ondertussen staan de bewoners doodsangsten uit... goed bezig. -O-

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:12

Dus wat ga je eerdaags krijgen? Dat de mensen het recht in eigen hand gaan nemen en ik neem het ze niet kwalijk.
Hoop alleen dat de mensen dan ook in opstand komen als ze gepakt worden.
Het loopt de spuigaten uit, mijn kleindochter van 13 zit op de fiets en er komt een scooter voorbij met twee van die gasten en ze roepen keihard k*prutsmuts naar haar.
Die gun ik de eerste de beste dikke boom die ze tegenkomen -:(-
Kind gaat naar school en naar haar paardje en speelt met haar vriendinnen meer niet, vullisbakken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 11:19

Helden zijn het.

Maar dat gescheld staat denk ik los van het bewust dingen kapot maken. Dat eerste lijkt een cultuurding te zijn. Alle vrouwen zijn hoe ren zolang ze niet volledig ingepakt zijn. Vraag me alleen af wat die zouden doen als iemand dat tegen hun zusje of moeder zou roepen.

Het kapot maken en politie belagen lijkt van alle kleuren te zijn.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:21

Foaly schreef:
Ik denk dat het niet per se aan 'de jongeren' ligt, maar dat het gewoon voor iedereen een stressvol jaar is. Alles is anders, alles staat op z'n kop, tel daar nog even de hitte van de afgelopen weken bij op waardoor iedereen een korter lontje heeft dan normaal... en ja, dan is het geen wonder dat hier en daar de vlam in de pan slaat.

Ik probeer het niet goed te praten, maar ik begrijp wel waardoor het ontstaat. En voorkomen, denk niet dat dat kan. Ik denk dat het een kwestie is van wachten tot het overwaait.


Echt. De knoet er over. Dit meen je toch niet? Dus als het even tegenzit, ga je de eigendommen van anderen (je buurtgenoten) in elkaar meppen?

Doorgesnoven werkelozen lamlullen zijn het.

sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:31

Ik heb in Antwerpen op school gezeten ,en jongeren weten precies hoever ze mogen en kunnen gaan bij de politie. Het is rellen uit verveleling en stoer doenerij.Die ouders bemoeien zich niet met die kinderen.

Ik ben 18 en moet thuis gewoon helpen met onze pensionstal. Dat vind ik ook niet altijd leuk.Verder laten mijn ouders mij best wel vrij,maar er zijn wel grenzen. Zoals even laten weten waar je heen gaat en met wie.
Ik denk dat als ik de boel ergens op stelten zou zetten en mijn ouders kwamen er achter ik niet zo blij zou zijn

Anoniem

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:52

Kansloos volk. Ik geloof niet dat het met corona te maken heeft. Dat is enkel weer een excuus waar men zich achter kan verschuilen.
Dat zachte gedoe word ik ook niet goed van, aanpakken die handel, laat ze er maar flinke gevolgen van ondervinden en ben je 18- dan mogen je ouders er mijn part ook flink de gevolgen van zien. Ik hoefde niet thuis te komen als ik dit op mij kerfstok had.
Respect is ver te zoeken tegenwoordig, geweld tegen hulpverleners neemt al tijden toe, alles moet maar kunnen tegenwoordig, met een zachte hand enkel worden ze tegen gesproken. Nou flink de zweep er over zou ik zo zeggen.

Popstra
Berichten: 13759
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:06

Op de Nieuw Maan zag je de jongens zelf uitleggen waarom ze graag rellen. Dit omdat ze geen school hebben, geen werk en zich vervelen. Niks hitte of Corona maar puur vervelen!

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:07

Vervelen? Ga voorlezen in een bejaardencentrum. Sjoelen. Rolstoelen duwen. Schoonmaken. Weet ik veel. Verf het huis voor je Pa en Ma.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 12:08

Dienstplicht herinvoeren met opkomstpicht. Jaartje discipline opdoen :D zou dat helpen?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:12

Mijn pa heeft het al jaren over heropvoedings kampen of een jaartje dienstplicht.