Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Askja schreef:Cowboy55 schreef:En dat is dan de enige reden waarom ik hoop op Biden. Denk ik dat ie 100% geschikt is? Hell no! Gaat ie veel dingen veranderen? Nope. Waarom dan Biden? RUST. Positieve berichten. Verbinden. De-escalatie. Beetje saai ook. Precies wat de VS (en de wereld) nodig heeft. 4 jaar Biden en dan iemand met zowel visie als fatsoen. Kan me eerlijk gezegd geen shyte schelen of die volgende persoon D of R is.
Ik heb ze (minstens theoretisch) meegemaakt van Lyndon B Johnson tot Trump. En de sinaasappel is als MENS het meest beroerde voorbeeld van een president die ik in 54 jaar heb meegemaakt. Deze man is een l*l. Wellicht niet eens als president qua besluiten (want wie van ons weet wat er ECHT speelt op het wereldtoneel), maar als mens, als leider, als voorbeeld voor zijn land en de vrije wereld. Een l*l.
Een paar vragen:
Wat bedoel je met de door mij gemarkeerde zin?
Askja schreef:En als Biden niet in staat is om veel te veranderen (wat ik ook denk), hoe moet hij dan gaan zorgen voor rust, positieve berichten, verbinden en de-escalatie? Dat vraagt wel degelijk om sterk leiderschap. Dat is er niet bij toverslag zodra Trump uit het Witte Huis vertrokken is. De volgende president staat juist voor een ongekende uitdaging, met een epidemie die nog verre van onder controle is, een economie die een enorme klap te verwerken heeft, massale werkloosheid, een almaar groeiende ongelijkheid en een ongekende sociale onrust. Dat kan echt niet vier jaar wachten, dan glijdt de VS af naar 2e wereldland.
Askja schreef:Vergeet overigens niet dat het niet alleen om Trump gaat. Genoeg Republikeinen die zijn ideeën delen. Anders had hij daar ook niet (meer) gezeten.
Askja schreef:Ik vond Nixon overigens ook best een beroerde president, maar die hield de eer tenminste nog (noodgedwongen, dat wel) aan zichzelf
Karl66 schreef:Pien, de belangrijkste argumenten waarom mensen voor een kandidaat kiezen is de vraag wat hen echt raakt. De Rusland connectie raakte ze niet en dus werd Trump daar niet op afgerekend. Het Oekraïne verhaal raakte ze niet en dus had dat geen invloed op zijn peilingen. Maar corona raakt ze, het gebrek aan leiderschap en keuzes van Trump raakt ze, de werkeloosheid als gevolg van die crisis raakt ze, dat de republikeinen, waar Trump dus duidelijk geen enkele invloed op heeft, het stimuleringsfonds wil afschaffen, dat raakt ze, dat de Amerikaanse economie 1/3e van zijn omvang kwijtraakt, dat raakt ze. Op dit moment zie je in de peilingen over al deze onderwerpen een verdeling in grofweg 1/3e van de respondenten die het allemaal prima vinden en 2/3e die vinden dat hij van deze onderwerpen een puinzooi maakt. En dat is de reden waarom hij in de peilingen zo gigantisch aan het verliezen is.
Ze worden op een gigantische manier geraakt en daar geven ze hem de schuld van. De werkeloosheid is op dit moment ca. 12 à 13% Bij de hoogste sociaal economische groepen is die gestegen van 2 naar 5 %, maar bij de laagste sociaal economische groepen is die gestegen tot 50%!!! En in die groep zag je veel Trump stemmers, hij beloofde ze namelijk banen en betere omstandigheden. Nu hebben ze 50% werkeloosheid, is er geen kans dat ze snel weer aan de slag kunnen en word het stimuleringsfonds, dat er voor zorgde dat ze het financieel bleven redden door de republikeinen weggestemd. Trump zal een wonder nodig hebben om deze mensen weer terug te halen.
Askja schreef:Sympathieke video, slim gemaakt ook. Het is afwachten of Biden het live ook kan brengen en waarmaken, bijvoorbeeld als hij in debat gaat met Trump. Die zal er uiteraard met gestrekt been in gaan.
Cowboy55, die man op de foto tijdens de Trump-rally lijkt inderdaad wel erg veel op Cuba Gooding jr. Zal wel na te zoeken zijn, toch?
Askja schreef:Sympathieke video, slim gemaakt ook. Het is afwachten of Biden het live ook kan brengen en waarmaken, bijvoorbeeld als hij in debat gaat met Trump. Die zal er uiteraard met gestrekt been in gaan.
Cowboy55, die man op de foto tijdens de Trump-rally lijkt inderdaad wel erg veel op Cuba Gooding jr. Zal wel na te zoeken zijn, toch?
Berdien schreef:Ik heb net naar de eulogy voor John Lewis, gesproken door Barack Obama, geluisterd. Wat een ontzettend begenadigd spreker is dat toch. En wat een schril, schril contract met Trump. Echt kippevel, hij sprak zulke ontzettend ware woorden. Een aanrader om terug te luisteren.
Anouska schreef:Berdien schreef:Ik heb net naar de eulogy voor John Lewis, gesproken door Barack Obama, geluisterd. Wat een ontzettend begenadigd spreker is dat toch. En wat een schril, schril contract met Trump. Echt kippevel, hij sprak zulke ontzettend ware woorden. Een aanrader om terug te luisteren.
Ik vond het zum kotzen. Dat je een begrafenis in een politieke rally durft te draaien en de schaapjes klapten er nog voor ook. Als dat mijn vader was geweest in die kist had ik Obama zo uit de kerk gegooid. Walgelijk vertoon. Zo spreek je op een rally, in een verkiezing, niet op een begrafenis.
Anouska schreef:Berdien schreef:Ik heb net naar de eulogy voor John Lewis, gesproken door Barack Obama, geluisterd. Wat een ontzettend begenadigd spreker is dat toch. En wat een schril, schril contract met Trump. Echt kippevel, hij sprak zulke ontzettend ware woorden. Een aanrader om terug te luisteren.
Ik vond het zum kotzen. Dat je een begrafenis in een politieke rally durft te draaien en de schaapjes klapten er nog voor ook. Als dat mijn vader was geweest in die kist had ik Obama zo uit de kerk gegooid. Walgelijk vertoon. Zo spreek je op een rally, in een verkiezing, niet op een begrafenis.
Cowboy55 schreef:Vergeet het gerust. Zelfs de Republikeinse kopstukken hebben al laten weten dat dat ‘m niet gaat worden. Los daarvan: als er geen verkiezingen zouden zijn dan is Trump President tot 21/1/21. Dan zit zijn termijn erop. Zijn (tijdelijke) opvolgster wordt dan zijn goede vriendin......Nancy Pelosi!![]()
Anouska schreef:Karl66 schreef:Hij beweerde dat hij nooit met hem meegevlogen was, terwijl uit de pasagierslijsten blijkt dat hij dat wel gedaan heeft.
Trump liegt zich natuurlijk gewoon een slag in de rondte, er worden niet voor niets allerlei lijstjes van zijn leugens bijgehouden. En als het om corona gaat, zijn er door zijn leugens meer besmettingen in de VS dan noodzakelijk was, zijn er meer doden en is de economische klap groter dan nodig. En dat allemaal vanwege zijn leugens. Dus ja, zijn leugens over corona zijn echt een groot probleem. Het is dan ook niet voor niks dat hij er door de Amerikanen in de peilingen er op af gerekend wordt. Maar dat is meer iets voor het topic over zijn herverkiezing en niet voor dit conspiracy topic.
Maar noem nou eens zelf, zonder media artikelen te linken, de 10 ergste leugens van Trump. Natuurlijk dan ook met bron waar hij dat gezegd heeft zodat de context er ook bij gehaald kan worden.
Anouska schreef:Cowboy55 schreef:Vergeet het gerust. Zelfs de Republikeinse kopstukken hebben al laten weten dat dat ‘m niet gaat worden. Los daarvan: als er geen verkiezingen zouden zijn dan is Trump President tot 21/1/21. Dan zit zijn termijn erop. Zijn (tijdelijke) opvolgster wordt dan zijn goede vriendin......Nancy Pelosi!![]()
Speaker of the House moet ook herkozen worden dus weet niet goed waar je die informatie vandaan hebt, behalve misschien van Twitter memes.
Het is trouwens 20-01-2021 om 12 uur 's middags (EST). Niet de 21e.
SinneJ schreef:Ailill schreef:Okay, dus wél om een bron vragen maar de media mag niet? Helder
Duh! Neem je notitieblok uit de kast en ga zelf even een onderzoek doen Alilill! Jij luie donderaltijd maar op de media steunen om je werk voor jou te doen, tsss