Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:06

Pien, de belangrijkste argumenten waarom mensen voor een kandidaat kiezen is de vraag wat hen echt raakt. De Rusland connectie raakte ze niet en dus werd Trump daar niet op afgerekend. Het Oekraïne verhaal raakte ze niet en dus had dat geen invloed op zijn peilingen. Maar corona raakt ze, het gebrek aan leiderschap en keuzes van Trump raakt ze, de werkeloosheid als gevolg van die crisis raakt ze, dat de republikeinen, waar Trump dus duidelijk geen enkele invloed op heeft, het stimuleringsfonds wil afschaffen, dat raakt ze, dat de Amerikaanse economie 1/3e van zijn omvang kwijtraakt, dat raakt ze. Op dit moment zie je in de peilingen over al deze onderwerpen een verdeling in grofweg 1/3e van de respondenten die het allemaal prima vinden en 2/3e die vinden dat hij van deze onderwerpen een puinzooi maakt. En dat is de reden waarom hij in de peilingen zo gigantisch aan het verliezen is.

Ze worden op een gigantische manier geraakt en daar geven ze hem de schuld van. De werkeloosheid is op dit moment ca. 12 à 13% Bij de hoogste sociaal economische groepen is die gestegen van 2 naar 5 %, maar bij de laagste sociaal economische groepen is die gestegen tot 50%!!! En in die groep zag je veel Trump stemmers, hij beloofde ze namelijk banen en betere omstandigheden. Nu hebben ze 50% werkeloosheid, is er geen kans dat ze snel weer aan de slag kunnen en word het stimuleringsfonds, dat er voor zorgde dat ze het financieel bleven redden door de republikeinen weggestemd. Trump zal een wonder nodig hebben om deze mensen weer terug te halen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:46

Askja schreef:
Cowboy55 schreef:
En dat is dan de enige reden waarom ik hoop op Biden. Denk ik dat ie 100% geschikt is? Hell no! Gaat ie veel dingen veranderen? Nope. Waarom dan Biden? RUST. Positieve berichten. Verbinden. De-escalatie. Beetje saai ook. Precies wat de VS (en de wereld) nodig heeft. 4 jaar Biden en dan iemand met zowel visie als fatsoen. Kan me eerlijk gezegd geen shyte schelen of die volgende persoon D of R is.

Ik heb ze (minstens theoretisch) meegemaakt van Lyndon B Johnson tot Trump. En de sinaasappel is als MENS het meest beroerde voorbeeld van een president die ik in 54 jaar heb meegemaakt. Deze man is een l*l. Wellicht niet eens als president qua besluiten (want wie van ons weet wat er ECHT speelt op het wereldtoneel), maar als mens, als leider, als voorbeeld voor zijn land en de vrije wereld. Een l*l.

Een paar vragen:
Wat bedoel je met de door mij gemarkeerde zin?

Sorry, drukke dag. Wat bedoel ik met het gemarkeerde deel?

Een voorbeeld waarbij je even niet moet focussen op de inhoud van het voorbeeld maar op het concept: Trump heeft van de week geroepen dat hij 1/3 van de Amerikaanse troepen in Duitsland gaat terugtrekken c.q. verplaatsen naar Italie omdat Duitsland niet genoeg bijdraagt aan de NATO norm. Klinkt logisch en is zelfs typisch Trump. Maar het zou ook kunnen dat de strategieboys van de NATO hebben geconcludeerd dat een aanval via de de zogenaamde Fulda Gap (het concept van een Warschau Pact aanval met tanks via de Duitse hoogvlakte bij de stad Fulda) niet meer aannemelijk is. Of dat de voormailge Sovjet Unie staten die nu bij de NATO zitten de eerste klap kunnen opvangen (c.q. als verkeersdrempel kunnen dienen). Of misschien is de Russische marinebasis in Murmansk/de Poljarny Inlet minder relevant en de Russische basis in Tartus (Syrie) juist belangrijker. Dat zou verklaren waarom er extra eenheden naar Italie gaan. Dat ga je als militair strateeg alleen niet roepen. Laat de Russen maar denken dat Trump aan een strafexpeditie tegen Duitsland begonnen is. Dat is wat ik bedoel met het vet gedrukte deel. Wij gaan er als gewone mensen nooit achter komen of het echt slechts 'Trump being Trump' is of dat er iets anders achter zat.

Askja schreef:
En als Biden niet in staat is om veel te veranderen (wat ik ook denk), hoe moet hij dan gaan zorgen voor rust, positieve berichten, verbinden en de-escalatie? Dat vraagt wel degelijk om sterk leiderschap. Dat is er niet bij toverslag zodra Trump uit het Witte Huis vertrokken is. De volgende president staat juist voor een ongekende uitdaging, met een epidemie die nog verre van onder controle is, een economie die een enorme klap te verwerken heeft, massale werkloosheid, een almaar groeiende ongelijkheid en een ongekende sociale onrust. Dat kan echt niet vier jaar wachten, dan glijdt de VS af naar 2e wereldland.

Ik verwacht van Biden niet dat hij dagelijks zijn (politieke) tegenstanders uitscheldt. Ik verwacht niet dat Biden gaat praten in termen als China Flu, Pocahontas, Little Rocket Man, Shytehole countries etc., etc.. Ik verwacht ook niet dat hij zo vaak liegt c.q. feiten verzint of over zaken 'flipflopt'. Alleen dat al de-escaleert situaties.

Als ik als President zou roepen dat iedereen die knielt bij het volkslied een knal voor zijn kop zou moeten krijgen dan zullen er onder mijn aanhangers mensen zijn die dat daadwerkelijk doen. En dan ook nog denken dat ze een held zijn en dat ik trots op ze ben. (Let op: ik zeg of suggereer niet dat Trump iets dergelijks gezegd heeft). Maar je waardig gedragen (on a related topic: eulogy van Obama bij John Lewis gezien?) de-escaleert al.

Voor het overige zal Biden het inderdaad knap lastig krijgen.

Askja schreef:
Vergeet overigens niet dat het niet alleen om Trump gaat. Genoeg Republikeinen die zijn ideeën delen. Anders had hij daar ook niet (meer) gezeten.

De ideeen wel, de manier waarop niet. Hoop ik. Maar vooral omdat ik me niet kan voorstellen dat je je als mens wenst te identificeren met het gedrag van je baas als dit je baas is.

Askja schreef:
Ik vond Nixon overigens ook best een beroerde president, maar die hield de eer tenminste nog (noodgedwongen, dat wel) aan zichzelf

Nou ja, met de impeachmentbrief waarvan de inkt alleen nog effe moest drogen achter de hand dan he :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:03

Karl66 schreef:
Pien, de belangrijkste argumenten waarom mensen voor een kandidaat kiezen is de vraag wat hen echt raakt. De Rusland connectie raakte ze niet en dus werd Trump daar niet op afgerekend. Het Oekraïne verhaal raakte ze niet en dus had dat geen invloed op zijn peilingen. Maar corona raakt ze, het gebrek aan leiderschap en keuzes van Trump raakt ze, de werkeloosheid als gevolg van die crisis raakt ze, dat de republikeinen, waar Trump dus duidelijk geen enkele invloed op heeft, het stimuleringsfonds wil afschaffen, dat raakt ze, dat de Amerikaanse economie 1/3e van zijn omvang kwijtraakt, dat raakt ze. Op dit moment zie je in de peilingen over al deze onderwerpen een verdeling in grofweg 1/3e van de respondenten die het allemaal prima vinden en 2/3e die vinden dat hij van deze onderwerpen een puinzooi maakt. En dat is de reden waarom hij in de peilingen zo gigantisch aan het verliezen is.

Ze worden op een gigantische manier geraakt en daar geven ze hem de schuld van. De werkeloosheid is op dit moment ca. 12 à 13% Bij de hoogste sociaal economische groepen is die gestegen van 2 naar 5 %, maar bij de laagste sociaal economische groepen is die gestegen tot 50%!!! En in die groep zag je veel Trump stemmers, hij beloofde ze namelijk banen en betere omstandigheden. Nu hebben ze 50% werkeloosheid, is er geen kans dat ze snel weer aan de slag kunnen en word het stimuleringsfonds, dat er voor zorgde dat ze het financieel bleven redden door de republikeinen weggestemd. Trump zal een wonder nodig hebben om deze mensen weer terug te halen.

Karl ik hoop het zo dat dit waar is. Maar ik Ben niet zeker en heb het zelfde gevoel als vorige keer dat deze man gaat winnen. Ik ben toen voor het eerst 's nachts opgebleven alsmaar texten met mijn Americaanse vriendin totdat het duidelijk was.
Mensen wat krijg ik graag ongelijk!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:09

Terzijde: zoals je wel zult weten is grootindustrieel en Trump fan Herman Cain overleden aan Corona, dat hij wellicht (ik heb nog geen bevestiging gezien voor zover dat ueberhaupt kan) heeft opgelopen bij de Trump rally in Tulsa. Zie foto

https://twitter.com/THEHermanCain/statu ... 2886075398

Vraag voor de filmfans: die man links, is dat Cuba Gooding Jr.? Want zo ja: uh-oh.

En nog wat meer terzijde:

Brazil's President Jair Bolsonaro said on Thursday he felt weak and might have "mold in the lung" having spent weeks in isolation after catching Covid-19.

In his first Facebook live video since recovering from Covid-19, Bolsonaro said: "I've just taken a blood exam. I was a bit weak yesterday. They have also found a bit of an infection. I'm taking antibiotics now. It must have been those 20 days inside the house, we catch other things. I've caught mold, mold in my lungs. It must be that."

https://edition.cnn.com/2020/07/31/amer ... index.html

Yeah, that must be it. Dumbass! :roll:

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:45

Het verschil tussen Biden en Trump als het om verbinden gaat wordt denk ik in de volgende verkiezingsadvertentie van Biden heel duidelijk:

Biden heeft in mijn ogen heel veel fouten als president, maar hij is op dit moment wel de man die kan verbinden. De man die weet welke toon hij moet treffen voor een natie die compleet uit elkaar lijkt te scheuren.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:55

Sympathieke video, slim gemaakt ook. Het is afwachten of Biden het live ook kan brengen en waarmaken, bijvoorbeeld als hij in debat gaat met Trump. Die zal er uiteraard met gestrekt been in gaan.

Cowboy55, die man op de foto tijdens de Trump-rally lijkt inderdaad wel erg veel op Cuba Gooding jr. Zal wel na te zoeken zijn, toch?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 22:08

Askja schreef:
Sympathieke video, slim gemaakt ook. Het is afwachten of Biden het live ook kan brengen en waarmaken, bijvoorbeeld als hij in debat gaat met Trump. Die zal er uiteraard met gestrekt been in gaan.

Cowboy55, die man op de foto tijdens de Trump-rally lijkt inderdaad wel erg veel op Cuba Gooding jr. Zal wel na te zoeken zijn, toch?

Valt nog best tegen! Ik heb families van overleden Amerikaanse soldaten in Europese oorlogskerkhoven terug gevonden via bijvoorbeeld de volkstellingen in de VS van 1940, maar ik kan niet achterhalen of de gast op een foto van afgelopen juni Cuba Gooding Jr. is. Ironisch.....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 22:42

Askja schreef:

Het gaat vooral om de toon na de verkiezingen, dan is hij veel meer een man die kan verbinden dan Trump. Ik denk dat niemand in dit topic met droge ogen kan beweren dat Trump zo'n empathische, betrokken man is en dat niet alleen, hij heeft ook niet de toneelspeelkwaliteiten om te spelen dat hij het wel heeft.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:02

Berdien schreef:
Ik heb net naar de eulogy voor John Lewis, gesproken door Barack Obama, geluisterd. Wat een ontzettend begenadigd spreker is dat toch. En wat een schril, schril contract met Trump. Echt kippevel, hij sprak zulke ontzettend ware woorden. Een aanrader om terug te luisteren.

Ik vond het zum kotzen. Dat je een begrafenis in een politieke rally durft te draaien en de schaapjes klapten er nog voor ook. Als dat mijn vader was geweest in die kist had ik Obama zo uit de kerk gegooid. Walgelijk vertoon. Zo spreek je op een rally, in een verkiezing, niet op een begrafenis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:08

Anouska schreef:
Berdien schreef:
Ik heb net naar de eulogy voor John Lewis, gesproken door Barack Obama, geluisterd. Wat een ontzettend begenadigd spreker is dat toch. En wat een schril, schril contract met Trump. Echt kippevel, hij sprak zulke ontzettend ware woorden. Een aanrader om terug te luisteren.

Ik vond het zum kotzen. Dat je een begrafenis in een politieke rally durft te draaien en de schaapjes klapten er nog voor ook. Als dat mijn vader was geweest in die kist had ik Obama zo uit de kerk gegooid. Walgelijk vertoon. Zo spreek je op een rally, in een verkiezing, niet op een begrafenis.

Alsof Trump dat niet doet .

Ailill

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:08

Is het weer weekend?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:17

Ailill schreef:
Is het weer weekend?

Zekers. The Donald staat weer op de golfbaan in Florida.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:23

Leuheuk :D

Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:28

Anouska schreef:
Berdien schreef:

Maak je geen zorgen, Trump gaat hetzelfde doen bij de begrafenis van Herman Cain. Tenzij er een risico is dat ie tijdens de uitvaart geconfronteerd wordt met de stelling dat Cain Corona opliep tijdens Trump’s rally in Tulsa. Dan zal ie wel wegblijven.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:31

Cowboy55 schreef:
Vergeet het gerust. Zelfs de Republikeinse kopstukken hebben al laten weten dat dat ‘m niet gaat worden. Los daarvan: als er geen verkiezingen zouden zijn dan is Trump President tot 21/1/21. Dan zit zijn termijn erop. Zijn (tijdelijke) opvolgster wordt dan zijn goede vriendin......Nancy Pelosi! _O- _O-

Speaker of the House moet ook herkozen worden dus weet niet goed waar je die informatie vandaan hebt, behalve misschien van Twitter memes.

Het is trouwens 20-01-2021 om 12 uur 's middags (EST). Niet de 21e.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:33

Even als reactie op Anouska in het conspiracy topic, omdat het hier meer op zijn plaats is:

Anouska schreef:
Karl66 schreef:
Hij beweerde dat hij nooit met hem meegevlogen was, terwijl uit de pasagierslijsten blijkt dat hij dat wel gedaan heeft.

Trump liegt zich natuurlijk gewoon een slag in de rondte, er worden niet voor niets allerlei lijstjes van zijn leugens bijgehouden. En als het om corona gaat, zijn er door zijn leugens meer besmettingen in de VS dan noodzakelijk was, zijn er meer doden en is de economische klap groter dan nodig. En dat allemaal vanwege zijn leugens. Dus ja, zijn leugens over corona zijn echt een groot probleem. Het is dan ook niet voor niks dat hij er door de Amerikanen in de peilingen er op af gerekend wordt. Maar dat is meer iets voor het topic over zijn herverkiezing en niet voor dit conspiracy topic.

Maar noem nou eens zelf, zonder media artikelen te linken, de 10 ergste leugens van Trump. Natuurlijk dan ook met bron waar hij dat gezegd heeft zodat de context er ook bij gehaald kan worden.

leugen 1 het virus zou in April wel uitgedoofd zijn, dus hoefden er geen strenge maatregelen genomen worden.

leugen 2 Een economische shutdown geeft meer doden door zelfmoord dan dat het virus aan doden oplevert.

leugen 3 De cijfers van de besmettingen zien er goed uit, terwijl het aantal besmettingen explosief aan het groeien waren.

leugen 4 We hebben de pandemie onder controle, terwijl het aantal besmettingen explodeerden.

leugen 5 99% van de coronagevallen zijn volstrekt onschuldig.

leugen 6 We hebben het laagste sterftecijfer van de hele wereld.

leugen 7 Het is de schuld van Obama dat er niet voldoende testcapaciteit is, terwijl hijzelf wetgeving had geïmplementeerd waardoor labaratoria op FDA-approval moesten wachten voor ze mochten gaan testen.

leugen 8 Iedereen die dat wil kan getest worden, terwijl er nog steeds niet genoeg testcapaciteit is.

leugen 9 Volgens Trump zouden de medische verzekeraars alle covid gerelateerde kosten vergoeden, terwijl ze alleen de test volledig vergoeden.

leugen 10 Het aantal coronabesmettingen gaan omhoog, omdat we meer testen. Terwijl het percentage positieve testen omhoog ging.

En om nog even door te gaan:

leugen 11 Volgens Trump had hij het virus gestopt door alle reizigers uit China te weren, terwijl er ca. 40.000 mensen tijdens die restricties uit China naar de VS gereisd zijn.

leugen 12 Volgens Trump wist hij allang dat het een pandemie was, voordat ook maar iemand het als een pandemie was, terwijl hij het voor die tijd aldoor had gedownplayed.

leugen 13 In maart vertelde hij nog dat niemand deze pandemie had kunnen voorspellen, terwijl hij al vanaf januari gewaarschuwd werd en er al jarenlang waarschuwingen voor de risico's van zo'n pandemie rondgaan.

leugen 14 In maart verklaarde Trump dat er al binnen een paar maand een vaccin zou zijn.

leugen 15 Volgens Trump had de FDA chloroquine vrijgegeven voor het gebruik tegen corona, terwijl het daar nooit voor vrijgegeven is.

En ik zou als het nodig is nog wel een poosje door kunnen gaan met zijn leugens over het coronavirus.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:37

Okay, dus wél om een bron vragen maar de media mag niet? Helder :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:37

En dit is alleen nog maar over Corona !!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:42

Anouska schreef:
Cowboy55 schreef:
Vergeet het gerust. Zelfs de Republikeinse kopstukken hebben al laten weten dat dat ‘m niet gaat worden. Los daarvan: als er geen verkiezingen zouden zijn dan is Trump President tot 21/1/21. Dan zit zijn termijn erop. Zijn (tijdelijke) opvolgster wordt dan zijn goede vriendin......Nancy Pelosi! _O- _O-

Speaker of the House moet ook herkozen worden dus weet niet goed waar je die informatie vandaan hebt, behalve misschien van Twitter memes.

Het is trouwens 20-01-2021 om 12 uur 's middags (EST). Niet de 21e.

Daar is nog wat discussie tussen Amerikaanse staatsrechtgeleerden over. Als alle congresleden die niet herkozen zijn ook weer privé burger worden, dan wordt het dus niet Pelosi omdat het huis dan niet meer in functie is. Op dat moment zou het democratische bestuur van de VS alleen nog bestaan uit de leden van de Senaat die nog niet voor herverkiezing in aanmerking komen. Op dat moment zou de democratische fractie de grootste fractie in de senaat zijn, omdat er meer republikeinen dan democraten herverkozen moeten worden dit jaar en de democraten daardoor de grootste fractie worden. Het gevolg is dat de democraten de president pro tempore leveren, die dan de tijdelijke president wordt. Er verandert dus niet zoveel voor de republikeinen en Trump, in het geval van uitstellen van de verkiezingen komt er een tijdelijke democratische president. Alleen is de discussie of het Pelosi wordt of een de president pro tempore.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:43

Ailill schreef:

Duh! Neem je notitieblok uit de kast en ga zelf even een onderzoek doen Alilill! Jij luie donder :') altijd maar op de media steunen om je werk voor jou te doen, tsss

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:45

SinneJ schreef:
Ailill schreef:

Duh! Neem je notitieblok uit de kast en ga zelf even een onderzoek doen Alilill! Jij luie donder :') altijd maar op de media steunen om je werk voor jou te doen, tsss

Ik gebruik zelf altijd Twitter memes. Veel handiger en herkenbaar voor de Zwakken van Geest.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:28

Gisteren op Twitter:
Afbeelding

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:25

Ha ha ha, heel adrem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:14

Deze was ook leuk:
Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:22

Enzino, die snap ik niet? Wat is de grap precies?