Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:10

Obama kan niet eens vice president worden, al zou hij het willen. Hij zou door een vice presidentschap een derde termijn als president kunnen krijgen op het moment dat er iets met Biden gebeurt en dat is wettelijk niet toegestaan. Het idee dat Clinton als vice president gepresenteerd zou worden door Biden is trouwens ook te belachelijk voor woorden. Niet alleen omdat er allang gezegd is dat het een gekleurde vrouw wordt, maar ook omdat zelfs de democraten weten dat ze Trump daarmee een ontzettende push zouden geven richting herverkiezing. Als dat het niveau van het door jou gedane onderzoek is, dan hoeft dus niemand dat onderzoek meer serieus te nemen.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:24

IMANDRA schreef:
Blijf je en ga je gewoon netjes onderbouwd reageren?

Ohhhhh IK onderbouw niets? Interessant verhaal. Zoals aangegeven, hoe moet ik bewijzen wat ik maanden/jaren geleden tegen iemand anders heb gezegd? Jullie kunnen gefrustreerd zijn wat je wil, dat veranderd niets aan het feit dat ik wel degelijk meerdere keren de moeite heb genomen het eea te onderbouwen terwijl ik van alle kanten wordt aangevallen en belachelijk gemaakt zonder argumenten.

Voor MIJ was ik wel degelijk on topic, aangezien ik probeerde uit te leggen WAAROM ik denkt dat hij wel herkozen wordt. Dat anderen dat een conspiracy noemen is niet mijn probleem. Maar negeer vooral, alleen niet allemaal huilen als hij straks weer met zijn hand op de bijbel staat op 20 januari terwijl je niet begrijpt hoe dat allemaal had kunnen gebeuren.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:30

Karl66 schreef:
Obama kan niet eens vice president worden, al zou hij het willen. Hij zou door een vice presidentschap een derde termijn als president kunnen krijgen op het moment dat er iets met Biden gebeurt en dat is wettelijk niet toegestaan.

Daarom zei ik 'gerucht' en 'loophole'.

Anouska schreef:
Er gaat een gerucht dat er een loophole bestaat dat Obama zijn VP wordt

Er schijnt een 'loophole' te zijn waardoor het wel degelijk schijnt te kunnen. Ik heb me daar niet in verdiept om het feit dat ik het hoogst onwaarschijnlijk vindt dat Obama het uberhaupt zou doen dus is dat zonde van mijn tijd.

Karl66 schreef:
Het idee dat Clinton als vice president gepresenteerd zou worden door Biden is trouwens ook te belachelijk voor woorden. Niet alleen omdat er allang gezegd is dat het een gekleurde vrouw wordt, maar ook omdat zelfs de democraten weten dat ze Trump daarmee een ontzettende push zouden geven richting herverkiezing. Als dat het niveau van het door jou gedane onderzoek is, dan hoeft dus niemand dat onderzoek meer serieus te nemen.

Ik heb niet gezegd dat mijn onderzoek zegt dat het Hillary wordt. Ik zeg dit:

Anouska schreef:
Ik denk zelf dat Hillary staat te trappelen, maar ik weet niet of de democraten zo dom zijn om weer aan een dood paard te trekken, al zou ik het fantastisch vinden. Gretchen Whitmer is zeer waarschijnlijk.

Iedereen die Hillary een beetje kent weet dat ze maar al te graag president wil zijn dus ze zal absoluut staan te trappelen. Ik zeg ook dat ik het fantastisch zou vinden, puur omdat ik haar graag voor een derde keer zie verliezen. Dan zeg ik ook dat ik denk dat de democraten dat niet zouden doen en dat ik Gretchen Whitmer een waarschijnlijke optie vindt. Dus waar haal je vandaan dat ik denk dat het Hillary wordt? Niet mijn woorden verdraaien alleen maar omdat je mij n ongelijk zo graag wil aantonen.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:34

Shadow0 schreef:
Verder doen al die 'voorspellingen' je vooral klinken als Char. Het handige (voor jou) daaraan is dat er nu nog niets over te zeggen valt: ik kan jouw voorspelling niet weerleggen want we weten het nu niet want het is nu nog niet gebeurd.

I see a man with an M in your life.... :)*

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:39

Shadow0 schreef:
Anouska: je focust heel erg op het spel, op de namen, maar is dat het belangrijkste? Ik maak me zelf veel meer zorgen over de mensen die wonen in de VS, die nu al maanden in een onhoudbare situatie leven en waarbij dat nog een behoorlijke tijd door lijkt te gaan. Tel daarbij op de demonstraties en het inzetten van geheime politie (dat lijkt helemaal niet op een dictatoriaal fout regime?) en ik vind het wel erg.

Verder doen al die 'voorspellingen' je vooral klinken als Char. Het handige (voor jou) daaraan is dat er nu nog niets over te zeggen valt: ik kan jouw voorspelling niet weerleggen want we weten het nu niet want het is nu nog niet gebeurd.

Maar voor de discussie is dat toch vooral stemmingmakerij. Je hebt er niks aan, maar het klinkt zo spannend. Dat is wel iets wat me opvalt aan veel van die verhalen, en ook als je zegt 'wij noemen het The Purge' - alsof het een film is. Als je je druk maakt om kindermisbruik en -mishandeling, dan lijkt me dat heel goed, maar een aanzienlijk deel daarvan is simpelweg een gevolg van slechte sociaaleconomische omstandigheden, slechte zorg en een slecht rechtssysteem. Dus je zou vanuit die waarden prima aandacht kunnen besteden aan die basis. Dat gebeurt alleen niet: alleen het 'allerergste' is erg genoeg om aandacht te krijgen, en dan gaat die aandacht ook nog zitten in vooral het najagen van schaduwbeelden... Daarmee wordt het leven van de meeste mensen niet beter.

Volledig mee eens.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:40

Obama kan geen vice president worden, er is geen loophole, dat is gewoon grondwettelijk geregeld. Legal Eagle heeft daar een tijdje geleden nog YouTube uitzending aan Trump zijn gepoch dat hij misschien ook maar voor een derde termijn moet gaan geweid. Legal Eagle is een Amerikaanse jurist, die aan de hand van de Amerikaanse wet uitleg geeft over lopende zaken.

Als je zelf al weet dat Clinton geen schijn van kans heeft, waarom neem je dan überhaupt de moeite om het te vermelden? Wat is het nut van dat soort fantasieën in een verder toch echt serieus topic over de Amerikaanse verkiezingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:44

nps schreef:
Iets late reactie (ik moest gewoon werken en naar m'n paard enzo) en wilde de tijd nemen voor een goede reactie vind dus bij deze.

Geen probleem, ik maakte een lange post met een hoop vragen dus het was niet alsof ik antwoord binnen 30 minuten zou kunnen verwachten. Bovendien is je timing goed, want dit topic begin wat af te buigen en mijn interesse werd al behoorlijk minder.

Citaat:
Ik ben het ermee eens dat het artikel gekleurd is. Dat vind ik dan weer minder relevant - de toon van het bericht is wellicht wat sensatie achtig. Ik zou ervoor kiezen daar "doorheen" te lezen en te concentreren op de inhoud. Die wordt namelijk door meerdere bronnen bevestigd (Federale politieagenten worden op demonstraties afgestuurd, handelen wellicht ongrondwettelijk). Het jammere is dat we nu aan het discussieren zijn over die toon en niet over de inhoud van het bericht.

Eens, het zou daarom beter geweest zijn als de specifieke discussie gestart was met een neutraal artikel om een discussie over te toon meteen de kop in te drukken. De inhoud vind ik persoonlijk echter minder interessant: of iets ongrondwettelijk is of niet lijkt me geen geschikte discussie voor leken op bokt, dat zou plaats moeten vinden tussen professoren, rechters, en advocaten. En uiteindelijk beslist het gerecht, mogelijk ongeacht de uitkomst van die discussie. Het beste dat wij hier kunnen doen is wat er vaker plaats vind op bokt: "expert A zegt dit en dat en hij heeft 20 jaar ervaring dus weet het beter", en de ander zoekt snel op google en roept: "maar expert B zegt iets anders en hij weet het beter want bla bla bla". Dat is wat mij betreft geen inhoudelijke discussie maar een test in google-skills.

Citaat:
Tuurlijk is dit relevant! Juist! Tijd wijst niet of deze methoden werken en het met grof geweld neerslaan van demonstraties is per definitie niet hoe een democratie werkt. Dit soort dingen gebeuren eerde in totalitaire staten. Er is een ontzettende onvrede in Amerika die zich uit in deze protesten (een democratisch middel voor het uiten van onvrede). Ik denk het veel effectiever is de onvrede te erkennen (ja, er is racisme, ja - er is ongelijkheid) en daar iets mee te doen. Dit lost helemaal niks op, de onvrede blijft, de ongelijkheid blijft, de polarisatie blijft.Wel voeg ik hieraan toe dat ik niet weet in hoeverre er vreedzaam werd geprotesteerd en in hoeverre er werd gereld.

Ik zal je volgende antwoord er ook bij pakken:
Citaat:
Ik niet, de geschiedenis wel. We weten allang hoe onder de duim houden van "het volk" werkt en we hebben al best wat totalitaire of semi-totalitaire staten gezien. Het volk onderdrukken is beperkt houdbaar. Mijn persoonlijke idee zou zijn om relschoppers door de - normale - politie / me op te laten pakken en op een - normale - manier te berechten. Qua politiek zou ik de onvrede en ongelijkheid erkennen, inventariseren en kijken wat we daarmee doen. Niet de problemen bagataliseren en kritisch geluid keihard neerslaan (nogmaals, vrij totalitair). Ik zou proberen a la Rutte goed te communiceren.

Mijn stelling was dat mijn persoonlijke opvatting hoe ze het moeten aanpakken er niet toe doet want ik heb geen ervaring of inzicht in de situatie. Jij volgens mij ook niet, maar je waagt je wel aan het geven van een plan van aanpak. Om eerlijk te zijn zou ik de waarde van je plan van aanpak wegen op basis van je specifieke kennis en ervaring met soortgelijke situaties en ik neem aan dat je geen van beide hebt. Dat is overigens geen verwijt, dat heeft niemand hier.

Onze ogenschijnlijke tegenstelling lijkt vooral gebaseerd op jouw definitie van "grof geweld" en je classificatie van een demonstratie. Ik ben het met je eens dat een vredelievende demonstratie doorgang moet kunnen vinden, ongeacht waar je nou voor of tegen bent (kleine mitsen en maren, hier niet interessant). Ik keek echter naar gewelddadige demonstraties, en je opmerking dat de lokale politie dat zou moeten aanpakken wijst er op dat we het ook daar eens zijn dat gewelddadige demonstraties gestopt moeten worden. Een gewelddadige demonstratie stop je vaak alleen met "geweld", omdat gewelddadige demonstranten zich vaak verzetten. Ik ben het met je eens dat dit "gepast geweld" moet zijn, en niet grof geweld. Het enige punt waar we dan mogelijk verschillen is waar de grens ligt dat geweld van gepast naar grof gaat. Om daar meer over te kunnen zeggen moet je wederom lokaal aanwezig zijn en het meemaken lijkt me.

Ik ben het ook met je eens dat het onderdrukken van de bevolking geen goede lange termijn strategie is, maar wat mij betreft is dit geen onderdrukking van de bevolking maar een verkiezingsspelletje. Hopelijk kom ik niet te "complot denkend" over met de volgende opmerking, maar het valt me op dat een woord als "Black Lives Matter" alleen aandacht krijgt rondom verkiezingsstrijd, zie hieronder de google trends analyse:

Afbeelding

De vorige piek was in juli 2016, net in de Trump vs Hillary aanloop.
In de 4 jaar tussentijd doen black lives er waarschijnlijk een stuk minder toe omdat er dan geen verkiezing op het spel staat. Mijn vermoeden is dan ook dat BLM over een maandje weer over is en ergens in de zomer van 2024 weer op zal duiken en dat er geen bevolking onderdrukt hoeft te worden in de tussentijd omdat ze anders de straat op gaan.

Citaat:
Dank voor het posten van de bron! Bronnen en enkele statistieken zijn niks waard zonder context. Vaker in discussies worden statistiekjes getoond die lijken te bevestigen wat wordt gezegd maar uiteindelijk maar een heel klein gedeelte belichten. De website komt betrouwbaar over, nogmaals - door het plaatsten van een context bij de bron geeft het meer inzicht over de betrouwbaarheid. Feit is en blijft dat er in Amerika mensen onnodig doodgaan door Corona en dat dit toch echt te wijten is aan falend beleid en een schrikbarend slechte gezondheidszorg. Corona legt wederom de pijnlijke ongelijkheid in Amerika bloot.

En
Citaat:
Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven. Het aantal doden zegt ook weer niks zonder context (hoe dichtbevolkt is een land, hoeveel inwoners zijn er totaal). Ze gebruikten laatst een aantal doden per 10.000 inwoners - dat vind ik een stuk zinniger en maakt vergelijken makkelijker. Neemt wederom neit weg dat er mensen doodgaan, mede door falend beleid.

Ik vind je redenering te kort door de bocht: Amerika heeft veel doden dus het komt door een falend beleid en slechte gezondheidszorg. Bijna elk land heeft doden, en Nederland doet het in vergelijking met bijvoorbeeld Thailand (waar ik woon) verschrikkelijk slecht. Thailand heeft 4x meer inwoners dan Nederland (plus een veel grotere bevolkingsdichtheid in Bangkok) maar heeft maar 1% van het aantal doden. Dan heeft het Nederlandse beleid ook verschrikkelijk gefaald, helemaal gezien de Nederlandse gezondheidszorg beter is dan hier.

Magrathea's video geeft het trouwens ook duidelijk weer (die ze gepost heeft na jouw bericht, dus die had je waarschijnlijk nog niet gezien) waarom landen niet onderling vergeleken kunnen worden, wat de vraag op doet roepen wanneer een beleid falend is en wanneer het succesvol is.

Bovendien vergeten we dan nog 2 andere factoren, die momenteel nog niet meegenomen kunnen worden. Ten eerste is er een goede kans dat Covid terug komt en alles weer overnieuw zal beginnen. Mogelijk is het dan juist Amerika die het veel beter doet omdat haar bevolking meer is blootgesteld aan het virus en je daar eerder sprake van herd immunity hebt. In dat geval zou het beleid juist niet gefaald hebben (het doel was volgens mij om de ER niet overbelast te laten raken, over tijd is dat doel opeens veranderd naar nul nieuwe gevallen). Ten tweede moet er een afweging gemaakt worden tussen het aantal doden en de schade (zowel economisch als psychologisch). Ook daar kunnen we nog niets over zeggen en dat zullen we misschien pas over 10 jaar weten. Om daarom nu conclusies te trekken welk beleid gefaald heeft en welk beleid het beste was gaat mij veel te ver en onmogelijk te onderbouwen. Het is echter wel een mooie krantenkop en verkiezingsbeinvloeder, dus ik neem aan dat er honderden krantenartikelen over te vinden zijn in elk land.

En ik geef je gelijk dat de context van een grafiek, of beter de interpretatie ervan, een belangrijk onderdeel is waar ook ik te makkelijk mee omspring. Niet dat ik veel meer vertrouwen heb dat journalisten dit beter doen, al baseer ik me voornamelijk om de jaarlijks tegenstrijdige berichtgevingen in de krant welke groentes dit jaar kanker veroorzaken en volgend jaar kanker voorkomen. Soms post ik grafieken dan ook hier in de hoop dat iemand het er niet mee eens is en aanwijst waar de redenering krom gaat.

Citaat:
Als ik ergens over twijfel check ik het liefste meerdere bronnen. Als die allemaal min of meer hetzelfde berichten vind ik het waar. Ik ben zelf een simpel schaapje die geen gruwelijk wantrouwen in de media heeft. Ik heb vertrouwen in de Nederlandse journalistiek en een beetje minder in facebook en de interwebs. Ik kom vaak uit op NRC, The Atlantic, BBC, nos en / of nu.nl. Ik geloof helemaal niet dat wij zo goed onderzoek kunnen doen (dat blijkt ook keer op keer op het internet - mensen interpreteren graag hun eigen richting op).

Grotendeels eens ook al begin ik steeds meer wantrouwen in de media te krijgen, maar dat komt waarschijnlijk ook door cherry-picking van de berichten waar ze zo verschrikkelijk partijdig zijn dat het bijna lachwekkend kan worden.

Citaat:
Ik vind de berichtgeving over Trump neutraal. Vaak is het "Trump deed vandaag dit of dat". Vaak zijn dat gewoon bestwel domme dingen (en minigevechtje met een journalist, een belachelijke tweet) en daarom nieuwswaardig. Als je bijvoorbeeld op nu.nl kijkt naar de laatste berichten over Trump (https://www.nu.nl/zoeken?q=trump&page=1) zie ik er op 1 opinie achtig stuk (die over kat in het nauw) alleen maar neutrale berichtgeving. Trump doet nou eenmaal vaak nogal opzienbarende, onlogische dingen.

Interessant inzicht, ik heb geen zicht meer op de Nederlandse media omdat ik het niet meer volg, maar ik zie geen reden om hier aan je woord te twijfelen.

Citaat:
Eens! Dit discussieert een stuk prettiger dan wanneer jij de hond uitlaat ;). Ik vind Trump, de polarisatie, populisme super interessant dus alleen maar fijn om ook een "tegengeluid" te hebben - mits beargumenteerd.

De hond laat ik nog steeds uit, 3 maal per dag :D
En eens dat het interessant is om allemaal te zien, vooral als je er emotioneel afstand van kan nemen en probeert te zien welk spelletjes er gespeeld wordt.

Gelukkig dit keer een nauwelijks vragen voor je: we zijn het in grote lijnen volgens mij zo goed als eens over de meeste onderwerpen. En bedankt voor de tijd en moeite die je steekt in de antwoorden!

Niet specifiek naar jou, maar ik wil toch even de volgende video nog delen over de rellen in Portland. Dit is een van mijn favoriete YT kanalen wat betreft de Amerikaanse politiek omdat ze vaak de feiten weergeven vervolgd met hoe je die zou interpreteren op basis van je politieke voorkeur:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:47

Anouska, Je kwam het topic binnenvallen met (oa) "(alsof Hitler rechts was, ook zo'n broodje aap verhaal)"

Onderbouw dat liever vooral niet hoor... hoe minder platform daaraan hoe beter, maar dat was waarmee je binnen kwam vallen. Dan ben je al behoorlijk onbereikbaar voor anderen.

Anouska schreef:
Maar negeer vooral, alleen niet allemaal huilen als hij straks weer met zijn hand op de bijbel staat op 20 januari terwijl je niet begrijpt hoe dat allemaal had kunnen gebeuren.

Ik begrijp wel waarom het weer zou kunnen gebeuren, al hoop ik voor iedereen op aarde dat het niet zo is. Ik weet alleen nog steeds niet wat er aan te doen is. Ook 150.000 coronadoden is blijkbaar nog niet zomaar genoeg om te erkennen dat slecht leiderschap heel veel levens kost. Ook gemaskerde, onidentificeerbare geheime politie is blijkbaar niet genoeg om te denken dat dit geen open rechtstaat meer is. Wat dan wel? Er is voor een heleboel mensen simpelweg geen ingang meer om na te denken over wat een landsbestuur of een maatschappij zou moeten zijn. En het voornaamste dat we niet weten is hoe dat te stoppen. (Al moet ik wel zeggen dat het gebrek aan interesse om dat te stoppen wel meespeelt.)

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:58

Shadow0 schreef:
Anouska, Je kwam het topic binnenvallen met (oa) "(alsof Hitler rechts was, ook zo'n broodje aap verhaal)"

Onderbouw dat liever vooral niet hoor... hoe minder platform daaraan hoe beter, maar dat was waarmee je binnen kwam vallen. Dan ben je al behoorlijk onbereikbaar voor anderen.

Ik ga een nieuwe draad openen om antwoord te geven, want mensen mogen blijkbaar wel off topic naar mij reageren maar wanneer ik dan reageer wordt mij verteld naar een ander topic te gaan dus ik open er zelf liever een, dan ben ik van het gezeur af.

Anouska

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:18

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:52

Anouska schreef:
IMANDRA schreef:
Blijf je en ga je gewoon netjes onderbouwd reageren?

Ohhhhh IK onderbouw niets? Interessant verhaal. Zoals aangegeven, hoe moet ik bewijzen wat ik maanden/jaren geleden tegen iemand anders heb gezegd? Jullie kunnen gefrustreerd zijn wat je wil, dat veranderd niets aan het feit dat ik wel degelijk meerdere keren de moeite heb genomen het eea te onderbouwen terwijl ik van alle kanten wordt aangevallen en belachelijk gemaakt zonder argumenten.

Voor MIJ was ik wel degelijk on topic, aangezien ik probeerde uit te leggen WAAROM ik denkt dat hij wel herkozen wordt. Dat anderen dat een conspiracy noemen is niet mijn probleem. Maar negeer vooral, alleen niet allemaal huilen als hij straks weer met zijn hand op de bijbel staat op 20 januari terwijl je niet begrijpt hoe dat allemaal had kunnen gebeuren.

In plaats van flauw reageren kan je natuurlijk ook gewoon even de high road nemen en je statements onderbouwen met bronnen. Zou een hoop doen voor de sfeer en het niveau van discussiëren. Als je even terug leest voordat je erin kwam denderen met je eerste post, zie je dat we echt wel goede inhoudelijke gesprekken hebben gehad inclusief onderbouwing.

Die butthurt attitude van je is niet bepaald een goede basis voor een fijne discussie. Neem een voorbeeld aan bijv. Enzino.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:06

IMANDRA schreef:
Anouska schreef:

In plaats van flauw reageren kan je natuurlijk ook gewoon even de high road nemen en je statements onderbouwen met bronnen. Zou een hoop doen voor de sfeer en het niveau van discussiëren. Als je even terug leest voordat je erin kwam denderen met je eerste post, zie je dat we echt wel goede inhoudelijke gesprekken hebben gehad inclusief onderbouwing.

Die butthurt attitude van je is niet bepaald een goede basis voor een fijne discussie. Neem een voorbeeld aan bijv. Enzino.

Butthurt? Wel eens van psychologische projectie gehoord? Jullie willen bronnen zien van CNN en de NOS, anders worden mensen voor complotgekkie uitgemaakt. Sommige mensen zitten zo vast in een gedachtengang dat het helemaal niet uitmaakt hoe ik iets zeg of wat ik zeg. Ik neem geen voorbeeld aan een ander, ik ben een individueel met een eigen mening en een eigen manier van discussieren. Dat kan jou misschien niet aanstaan maar dat wil niet zeggen dat ik me voor een ander maar moet veranderen. Op de smerige post van Karl na voel ik me namelijk helemaal niet persoonlijk aangevallen, degenen die butthurt zijn zijn de mensen die mij ervan beschuldigen anderen dom en achterlijk te noemen. Het ENIGE waar mensen hier boos om worden is dat ik vraag, als ze een statement maken, of ze die willen beargumenteren. Probleem is dat als ze dat dan niet kunnen, ze maar de aanval inzetten.

Ik ben echt niet butthurt hoor, denk jij nou echt dat het mij ook maar iets interesseert wat dit kleine groepje mensen in deze draad van mij vindt? Werkelijk helemaal niets. Wat ik wilde bereiken is 1 persoon die wakker wordt en zelf onderzoek gaat doen. Ik heb er gelukkig reeds een aantal gesproken in pb. Dus ik heb al lang bereikt wat ik wilde bereiken. Het niveau van discussie is te danken aan de closed mindness van veel personen in deze draad. Dat ik het inmiddels zat ben om loze beschuldigingen aan te horen moge duidelijk zijn. Jij mag het laatste woord, want ik heb door dat je die graag wilt. Maar doe nou niet net of ik degene ben die hier geen discussie kan voeren alleen maar omdat JIJ VINDT dat ik ongelijk heb.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:11

Als het werkelijk enkel je doel was om zieltjes te winnen (via pb, waar ik overigens ernstig aan twijfel), dan ben je in mijn optiek best wel fout bezig.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:17

Ailill schreef:
Als het werkelijk enkel je doel was om zieltjes te winnen (via pb, waar ik overigens ernstig aan twijfel), dan ben je in mijn optiek best wel fout bezig.

Dat is jouw mening en jouw probleem. Interesseert me ook echt niets of jij mij wel gelooft of niet. Die mensen berichten me hoogstwaarschijnlijk in PB omdat ze bang zijn hun mening te geven in deze vrij vijandelijke omgeving hier. Dus als het je dwars zit dat ze prive berichten dan moet je in de spiegel kijken.

Iedereen die mij kent weet dat ik een ieder precies behandel als zij mij behandelen. Als je mij dus een naar [persoon vindt dan zegt dat een hoop jou. Ik ben namelijk net een spiegel.

Zijn JULLIE nu ook klaar met deze off topic berichten of is dit een wedstrijdje om wie het laatste woord kan hebben?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:20

Anouska schreef:
IMANDRA schreef:

Butthurt? Wel eens van psychologische projectie gehoord? Jullie willen bronnen zien van CNN en de NOS, anders worden mensen voor complotgekkie uitgemaakt. Sommige mensen zitten zo vast in een gedachtengang dat het helemaal niet uitmaakt hoe ik iets zeg of wat ik zeg. Ik neem geen voorbeeld aan een ander, ik ben een individueel met een eigen mening en een eigen manier van discussieren. Dat kan jou misschien niet aanstaan maar dat wil niet zeggen dat ik me voor een ander maar moet veranderen. Op de smerige post van Karl na voel ik me namelijk helemaal niet persoonlijk aangevallen, degenen die butthurt zijn zijn de mensen die mij ervan beschuldigen anderen dom en achterlijk te noemen. Het ENIGE waar mensen hier boos om worden is dat ik vraag, als ze een statement maken, of ze die willen beargumenteren. Probleem is dat als ze dat dan niet kunnen, ze maar de aanval inzetten.

Ik ben echt niet butthurt hoor, denk jij nou echt dat het mij ook maar iets interesseert wat dit kleine groepje mensen in deze draad van mij vindt? Werkelijk helemaal niets. Wat ik wilde bereiken is 1 persoon die wakker wordt en zelf onderzoek gaat doen. Ik heb er gelukkig reeds een aantal gesproken in pb. Dus ik heb al lang bereikt wat ik wilde bereiken. Het niveau van discussie is te danken aan de closed mindness van veel personen in deze draad. Dat ik het inmiddels zat ben om loze beschuldigingen aan te horen moge duidelijk zijn. Jij mag het laatste woord, want ik heb door dat je die graag wilt. Maar doe nou niet net of ik degene ben die hier geen discussie kan voeren alleen maar omdat JIJ VINDT dat ik ongelijk heb.

Je bewijst hiermee enkel mijn opmerking. En ik heb nergens gezegd met wélke bronnen je aan moet komen, nergens gezegd dat die NOS of CNN moeten zijn. Ik vraag simpelweg aan je of je je verhaal met bronnen kan onderbouwen, zodat ik adhv wat je zegt en de bronnen die je post weer een onderbouwde reactie kan geven. Wordt een beetje lastig als je enkel je mening deelt en deze verder niet staaft met bronnen.

Volgens mij reageer ik hier nergens emotioneel of aangeslagen, ik reageer juist kalm (en een beetje gefrustreerd toen het enkel over conspiracies ging). Dus ik weet ook niet wat je met je psychologische projectie wil bereiken behalve dan dat je het weer op een ander kan afschuiven en zelf niet de verantwoordelijkheid hoeft te nemen om je mening te onderbouwen.

Als je niet op een nette, rustige manier icm onderbouwing kan discussiëren, wat doe je dan in dit topic? Sowieso is dat officieel gezien ook in strijd met de regels dacht ik. Bovendien, als je op een rustige en nette manier je statements onderbouwt zouden ook meer mensen jouw kant van het verhaal proberen te zien. Ik probeer me bijv wel in te leven in een discussiepartner maar zoals gezegd is dat lastig als diegene niks onderbouwd en alleen ‘ik vind’ roept.

De omgeving is ook niet vijandig. Hooguit soms wat verhit. Jij máákt hem vijandig door je manier van posten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:21

Anouska schreef:
Ailill schreef:

Dat is jouw mening en jouw probleem. Interesseert me ook echt niets of jij mij wel gelooft of niet. Die mensen berichten me hoogstwaarschijnlijk in PB omdat ze bang zijn hun mening te geven in deze vrij vijandelijke omgeving hier. Dus als het je dwars zit dat ze prive berichten dan moet je in de spiegel kijken.

Iedereen die mij kent weet dat ik een ieder precies behandel als zij mij behandelen. Als je mij dus een naar [persoon vindt dan zegt dat een hoop jou. Ik ben namelijk net een spiegel.

Zijn JULLIE nu ook klaar met deze off topic berichten of is dit een wedstrijdje om wie het laatste woord kan hebben?
Wat je doet moet je inderdaad zelf weten, maar blijkbaar bewust zo'n topic binnen stappen (op zo'n wijze) en dan enkel om zieltjes te winnen? Nah, dan ben je niet chique en/of zuiver bezig.

En je mag dan wel een spiegel zijn, blijkbaar ben je dan een doorkijkspiegel, want over enige zelfreflectie lijk je niet te beschikken.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:27

enzino schreef:
nps schreef:
Iets late reactie (ik moest gewoon werken en naar m'n paard enzo) en wilde de tijd nemen voor een goede reactie vind dus bij deze.

Geen probleem, ik maakte een lange post met een hoop vragen dus het was niet alsof ik antwoord binnen 30 minuten zou kunnen verwachten. Bovendien is je timing goed, want dit topic begin wat af te buigen en mijn interesse werd al behoorlijk minder.

Citaat:
Ik ben het ermee eens dat het artikel gekleurd is. Dat vind ik dan weer minder relevant - de toon van het bericht is wellicht wat sensatie achtig. Ik zou ervoor kiezen daar "doorheen" te lezen en te concentreren op de inhoud. Die wordt namelijk door meerdere bronnen bevestigd (Federale politieagenten worden op demonstraties afgestuurd, handelen wellicht ongrondwettelijk). Het jammere is dat we nu aan het discussieren zijn over die toon en niet over de inhoud van het bericht.

Eens, het zou daarom beter geweest zijn als de specifieke discussie gestart was met een neutraal artikel om een discussie over te toon meteen de kop in te drukken. De inhoud vind ik persoonlijk echter minder interessant: of iets ongrondwettelijk is of niet lijkt me geen geschikte discussie voor leken op bokt, dat zou plaats moeten vinden tussen professoren, rechters, en advocaten. En uiteindelijk beslist het gerecht, mogelijk ongeacht de uitkomst van die discussie. Het beste dat wij hier kunnen doen is wat er vaker plaats vind op bokt: "expert A zegt dit en dat en hij heeft 20 jaar ervaring dus weet het beter", en de ander zoekt snel op google en roept: "maar expert B zegt iets anders en hij weet het beter want bla bla bla". Dat is wat mij betreft geen inhoudelijke discussie maar een test in google-skills.

Citaat:
Tuurlijk is dit relevant! Juist! Tijd wijst niet of deze methoden werken en het met grof geweld neerslaan van demonstraties is per definitie niet hoe een democratie werkt. Dit soort dingen gebeuren eerde in totalitaire staten. Er is een ontzettende onvrede in Amerika die zich uit in deze protesten (een democratisch middel voor het uiten van onvrede). Ik denk het veel effectiever is de onvrede te erkennen (ja, er is racisme, ja - er is ongelijkheid) en daar iets mee te doen. Dit lost helemaal niks op, de onvrede blijft, de ongelijkheid blijft, de polarisatie blijft.Wel voeg ik hieraan toe dat ik niet weet in hoeverre er vreedzaam werd geprotesteerd en in hoeverre er werd gereld.

Ik zal je volgende antwoord er ook bij pakken:
Citaat:
Ik niet, de geschiedenis wel. We weten allang hoe onder de duim houden van "het volk" werkt en we hebben al best wat totalitaire of semi-totalitaire staten gezien. Het volk onderdrukken is beperkt houdbaar. Mijn persoonlijke idee zou zijn om relschoppers door de - normale - politie / me op te laten pakken en op een - normale - manier te berechten. Qua politiek zou ik de onvrede en ongelijkheid erkennen, inventariseren en kijken wat we daarmee doen. Niet de problemen bagataliseren en kritisch geluid keihard neerslaan (nogmaals, vrij totalitair). Ik zou proberen a la Rutte goed te communiceren.

Mijn stelling was dat mijn persoonlijke opvatting hoe ze het moeten aanpakken er niet toe doet want ik heb geen ervaring of inzicht in de situatie. Jij volgens mij ook niet, maar je waagt je wel aan het geven van een plan van aanpak. Om eerlijk te zijn zou ik de waarde van je plan van aanpak wegen op basis van je specifieke kennis en ervaring met soortgelijke situaties en ik neem aan dat je geen van beide hebt. Dat is overigens geen verwijt, dat heeft niemand hier.

Onze ogenschijnlijke tegenstelling lijkt vooral gebaseerd op jouw definitie van "grof geweld" en je classificatie van een demonstratie. Ik ben het met je eens dat een vredelievende demonstratie doorgang moet kunnen vinden, ongeacht waar je nou voor of tegen bent (kleine mitsen en maren, hier niet interessant). Ik keek echter naar gewelddadige demonstraties, en je opmerking dat de lokale politie dat zou moeten aanpakken wijst er op dat we het ook daar eens zijn dat gewelddadige demonstraties gestopt moeten worden. Een gewelddadige demonstratie stop je vaak alleen met "geweld", omdat gewelddadige demonstranten zich vaak verzetten. Ik ben het met je eens dat dit "gepast geweld" moet zijn, en niet grof geweld. Het enige punt waar we dan mogelijk verschillen is waar de grens ligt dat geweld van gepast naar grof gaat. Om daar meer over te kunnen zeggen moet je wederom lokaal aanwezig zijn en het meemaken lijkt me.

Ik ben het ook met je eens dat het onderdrukken van de bevolking geen goede lange termijn strategie is, maar wat mij betreft is dit geen onderdrukking van de bevolking maar een verkiezingsspelletje. Hopelijk kom ik niet te "complot denkend" over met de volgende opmerking, maar het valt me op dat een woord als "Black Lives Matter" alleen aandacht krijgt rondom verkiezingsstrijd, zie hieronder de google trends analyse:

[ [url=m/sNAocp.png]Afbeelding[/url] ]

De vorige piek was in juli 2016, net in de Trump vs Hillary aanloop.
In de 4 jaar tussentijd doen black lives er waarschijnlijk een stuk minder toe omdat er dan geen verkiezing op het spel staat. Mijn vermoeden is dan ook dat BLM over een maandje weer over is en ergens in de zomer van 2024 weer op zal duiken en dat er geen bevolking onderdrukt hoeft te worden in de tussentijd omdat ze anders de straat op gaan.

Citaat:
Dank voor het posten van de bron! Bronnen en enkele statistieken zijn niks waard zonder context. Vaker in discussies worden statistiekjes getoond die lijken te bevestigen wat wordt gezegd maar uiteindelijk maar een heel klein gedeelte belichten. De website komt betrouwbaar over, nogmaals - door het plaatsten van een context bij de bron geeft het meer inzicht over de betrouwbaarheid. Feit is en blijft dat er in Amerika mensen onnodig doodgaan door Corona en dat dit toch echt te wijten is aan falend beleid en een schrikbarend slechte gezondheidszorg. Corona legt wederom de pijnlijke ongelijkheid in Amerika bloot.

En
Citaat:
Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven. Het aantal doden zegt ook weer niks zonder context (hoe dichtbevolkt is een land, hoeveel inwoners zijn er totaal). Ze gebruikten laatst een aantal doden per 10.000 inwoners - dat vind ik een stuk zinniger en maakt vergelijken makkelijker. Neemt wederom neit weg dat er mensen doodgaan, mede door falend beleid.

Ik vind je redenering te kort door de bocht: Amerika heeft veel doden dus het komt door een falend beleid en slechte gezondheidszorg. Bijna elk land heeft doden, en Nederland doet het in vergelijking met bijvoorbeeld Thailand (waar ik woon) verschrikkelijk slecht. Thailand heeft 4x meer inwoners dan Nederland (plus een veel grotere bevolkingsdichtheid in Bangkok) maar heeft maar 1% van het aantal doden. Dan heeft het Nederlandse beleid ook verschrikkelijk gefaald, helemaal gezien de Nederlandse gezondheidszorg beter is dan hier.

Magrathea's video geeft het trouwens ook duidelijk weer (die ze gepost heeft na jouw bericht, dus die had je waarschijnlijk nog niet gezien) waarom landen niet onderling vergeleken kunnen worden, wat de vraag op doet roepen wanneer een beleid falend is en wanneer het succesvol is.

Bovendien vergeten we dan nog 2 andere factoren, die momenteel nog niet meegenomen kunnen worden. Ten eerste is er een goede kans dat Covid terug komt en alles weer overnieuw zal beginnen. Mogelijk is het dan juist Amerika die het veel beter doet omdat haar bevolking meer is blootgesteld aan het virus en je daar eerder sprake van herd immunity hebt. In dat geval zou het beleid juist niet gefaald hebben (het doel was volgens mij om de ER niet overbelast te laten raken, over tijd is dat doel opeens veranderd naar nul nieuwe gevallen). Ten tweede moet er een afweging gemaakt worden tussen het aantal doden en de schade (zowel economisch als psychologisch). Ook daar kunnen we nog niets over zeggen en dat zullen we misschien pas over 10 jaar weten. Om daarom nu conclusies te trekken welk beleid gefaald heeft en welk beleid het beste was gaat mij veel te ver en onmogelijk te onderbouwen. Het is echter wel een mooie krantenkop en verkiezingsbeinvloeder, dus ik neem aan dat er honderden krantenartikelen over te vinden zijn in elk land.

En ik geef je gelijk dat de context van een grafiek, of beter de interpretatie ervan, een belangrijk onderdeel is waar ook ik te makkelijk mee omspring. Niet dat ik veel meer vertrouwen heb dat journalisten dit beter doen, al baseer ik me voornamelijk om de jaarlijks tegenstrijdige berichtgevingen in de krant welke groentes dit jaar kanker veroorzaken en volgend jaar kanker voorkomen. Soms post ik grafieken dan ook hier in de hoop dat iemand het er niet mee eens is en aanwijst waar de redenering krom gaat.

Citaat:
Als ik ergens over twijfel check ik het liefste meerdere bronnen. Als die allemaal min of meer hetzelfde berichten vind ik het waar. Ik ben zelf een simpel schaapje die geen gruwelijk wantrouwen in de media heeft. Ik heb vertrouwen in de Nederlandse journalistiek en een beetje minder in facebook en de interwebs. Ik kom vaak uit op NRC, The Atlantic, BBC, nos en / of nu.nl. Ik geloof helemaal niet dat wij zo goed onderzoek kunnen doen (dat blijkt ook keer op keer op het internet - mensen interpreteren graag hun eigen richting op).

Grotendeels eens ook al begin ik steeds meer wantrouwen in de media te krijgen, maar dat komt waarschijnlijk ook door cherry-picking van de berichten waar ze zo verschrikkelijk partijdig zijn dat het bijna lachwekkend kan worden.

Citaat:
Ik vind de berichtgeving over Trump neutraal. Vaak is het "Trump deed vandaag dit of dat". Vaak zijn dat gewoon bestwel domme dingen (en minigevechtje met een journalist, een belachelijke tweet) en daarom nieuwswaardig. Als je bijvoorbeeld op nu.nl kijkt naar de laatste berichten over Trump (https://www.nu.nl/zoeken?q=trump&page=1) zie ik er op 1 opinie achtig stuk (die over kat in het nauw) alleen maar neutrale berichtgeving. Trump doet nou eenmaal vaak nogal opzienbarende, onlogische dingen.

Interessant inzicht, ik heb geen zicht meer op de Nederlandse media omdat ik het niet meer volg, maar ik zie geen reden om hier aan je woord te twijfelen.

Citaat:
Eens! Dit discussieert een stuk prettiger dan wanneer jij de hond uitlaat ;). Ik vind Trump, de polarisatie, populisme super interessant dus alleen maar fijn om ook een "tegengeluid" te hebben - mits beargumenteerd.

De hond laat ik nog steeds uit, 3 maal per dag :D
En eens dat het interessant is om allemaal te zien, vooral als je er emotioneel afstand van kan nemen en probeert te zien welk spelletjes er gespeeld wordt.

Gelukkig dit keer een nauwelijks vragen voor je: we zijn het in grote lijnen volgens mij zo goed als eens over de meeste onderwerpen. En bedankt voor de tijd en moeite die je steekt in de antwoorden!

Niet specifiek naar jou, maar ik wil toch even de volgende video nog delen over de rellen in Portland. Dit is een van mijn favoriete YT kanalen wat betreft de Amerikaanse politiek omdat ze vaak de feiten weergeven vervolgd met hoe je die zou interpreteren op basis van je politieke voorkeur:

[ Video ]

Ik heb ernaar gekeken en ik vind het meer satire dan weergave van feiten.
Maar los daarvan zitten er wel interessante elementen in.
Bijvoorbeeld dat de meerderheid van de rellende activisten in Portland blijkbaar wit is, en dat veel mensen uit de zwarte (Afro-Amerikaanse) gemeenschap allang niet meer achter de protesten staan. Vooral dat eerste was nieuw voor mij, ervan uitgaande dat het sowieso klopt. Dat de activisten in meerderheid wit zijn, daar hoor je Trump in ieder geval niet over, die blijft refereren aan BLM.

Wat ik verwarrend vind, is dat er (niet alleen in deze video) niet altijd duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen de protesten en de golf van geweld en criminaliteit die veel steden teistert. Dat zijn toch verschillende fenomenen, met een verschillende achtergrond - wel met de overeenkomst van (vermeend!) falend lokaal (Democratisch!) beleid, en het sturen van federale hulptroepen.
Ik vind het daarom ook lastig een eenduidig standpunt in te nemen over die troepen. Alles, zowel Trumps law and order-taal als de reacties van de Democraten is zo overduidelijk verkiezingsretoriek dat het het zicht op wat er allemaal echt gaande is behoorlijk belemmert.

Mijn indruk is in ieder geval dat de algehele situatie in de VS steeds chaotischer wordt. Hopelijk gaat het allemaal niet nog verder escaleren in aanloop naar de verkiezingen.

Verder vind ik de Democraten erg zwak en defensief opereren in dit hele verhaal.
Wellicht dat Biden daarom ineens hard uithaalt naar Trump door hem de eerste racistische president te noemen.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:36

IMANDRA schreef:
Ik vraag simpelweg aan je of je je verhaal met bronnen kan onderbouwen, zodat ik adhv wat je zegt en de bronnen die je post weer een onderbouwde reactie kan geven. Wordt een beetje lastig als je enkel je mening deelt en deze verder niet staaft met bronnen.

Waar wil je bronnen voor? Jij hebt mij slechts in 1 post het een en ander gevraagd en ik heb daar uitgebreid antwoord op gegeven. Je wil bronnen? Ik heb het een en ander aan videos geplaatst die niemand wil kijken. Dat zijn OOK bronnen maar worden niet serieus genomen. Ik heb zelfs aangegeven dat ik het niet met ALLES eens ben, maar het legt wel een heleboel uit. Veel bronnen zijn verzameld in die videos waardoor het makkelijker is bepaalde dingen te linken zonder het hele internet weer af te speuren wat in deze tijd van censuur bijna onmogelijk is.

Mijn antwoord was niet voldoende, mijn links worden niet serieus genomen. Allemaal prima. Geef mij 1 statement waar je bronnen van wil hebben en ik zal voor je spitten. Dan mag je dat allemaal weerleggen en dan gaan we naar de volgende. Maar veel mensen verwachten van mij dat ik 10 jaar onderzoek even uittik omdat ze zelf te beroerd zijn een linkje aan te klikken die het voor mij wat makkelijker maakt iets heel complex in een zo korte tijd uit te leggen.

Ik heb in deze draad waar ik kon antwoord gegeven op vragen, terwijl ik andersom bijna alleen aanvallen kreeg als IK een vraag stelde. Niet van allemaal maar wel van een aantal hier.

Dan mogen jullie allemaal je vinger wijzen naar mij, en ga gerust je gang, maar kijk ook even in de spiegel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:39

Askja schreef:
Wat ik verwarrend vind, is dat er (niet alleen in deze video) niet altijd duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen de protesten en de golf van geweld en criminaliteit die veel steden teistert. Dat zijn toch verschillende fenomenen, met een verschillende achtergrond - wel met de overeenkomst van (vermeend!) falend lokaal (Democratisch!) beleid, en het sturen van federale hulptroepen.
Ik vind het daarom ook lastig een eenduidig standpunt in te nemen over die troepen.

Die hebben niets met elkaar te maken: de troepen zijn niet ingezet vanwege langlopende problemen. Er is ook geen enkele fatsoenlijke verklaring voor. Een geheime politie die zonder fatsoenlijke rechtsorde mensen oppakt is altijd fout. (Jawel, ook toen dat gebeurde in andere contexten zoals terrorismebestrijding of ICE.)

Citaat:
Verder vind ik de Democraten erg zwak en defensief opereren in dit hele verhaal.
Wellicht dat Biden daarom ineens hard uithaalt naar Trump door hem de eerste racistische president te noemen.

Waarom zou je dat willen? Wat zou je ermee willen bereiken? Dit soort frames worden heel bewust aangewakkerd om vooral een situatie te creeren waarin de democraten altijd verliezen: zeggen ze wat dan zijn ze te agressief / te weinig begrip voor de arme racistische medemens / iets anders. Zeggen ze niks dan zijn ze te zwak. Meestal worden dit soort verwachtingen en eisen vooral geuit door mensen die er helemaal geen enkel belang bij hebben. (Weet je hoeveel absoluut niet groene, niet linkse mensen steeds zeggen wat GroenLinks zou moeten doen? Dat zeggen ze niet uit bezorgdheid met het beleid van GroenLinks: dat zeggen ze om te stoken. Dit soort verwachtingen de wereld inhelpen gebeurt ook met die intentie: om te stoken. Omdat het ofwel verleidt tot statements die meer frictie oproepen, ofwel tot 'zwak' overkomen.)

Speel dat spel aub niet mee.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:58

Askja schreef:

Ik vind het niet zo raar dat de democraten stil zitten en niet teveel van zich laten horen. Trump is heel erg hard bezig een heel groot gat te graven om er daarna in te vallen. Het laatste wat de democraten willen is om het Amerikaanse publiek af te leiden naar iets anders. Dat is juist één van de grootste problemen voor Trump, de verkiezingen zijn tot nu toe vooral een examen van zijn presidentschap met de nadruk op de laatste maanden met de coronacrisis met alle nadelige gevolgen voor de Amerikanen, de moord op Floyd en het onvermogen van Trump om zich als leider te tonen. Als ik democraat was, zou ik ook zo lang mogelijk mijn mond houden en toekijken hoe de peilingen steeds verder van Trump weglopen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:28

Moderatoropmerking:
De discussie raakt hier behoorlijk verhit. Een pittige discussie mag uiteraard gevoerd worden, maar blijf hierbij wel respectvol naar elkaar toe ook al kun je je niets voorstellen bij andermans mening. Anderen als 'achterlijk' betitelen is bijvoorbeeld echt niet bevorderlijk voor een interessante discussie. Houd de discussie netjes, blijf argumenten goed onderbouwen en houd er rekening mee dat een ander het oneens kan én mag zijn met jouw visie.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:41

Michael Cohen, de voormalige advocaat van Trump, is op last van de rechter weer vrijgelaten uit de gevangenis. Zijn advocaten zeggen dat hij opnieuw werd vastgezet als wraak en om hem te beletten een boek over Trump te schrijven. Hij heeft zich nu tegen Trump gekeerd en dreigt een boekje over hem open te doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:28

Karl66 schreef:
Askja schreef:

Ik vind het niet zo raar dat de democraten stil zitten en niet teveel van zich laten horen. Trump is heel erg hard bezig een heel groot gat te graven om er daarna in te vallen. Het laatste wat de democraten willen is om het Amerikaanse publiek af te leiden naar iets anders. Dat is juist één van de grootste problemen voor Trump, de verkiezingen zijn tot nu toe vooral een examen van zijn presidentschap met de nadruk op de laatste maanden met de coronacrisis met alle nadelige gevolgen voor de Amerikanen, de moord op Floyd en het onvermogen van Trump om zich als leider te tonen. Als ik democraat was, zou ik ook zo lang mogelijk mijn mond houden en toekijken hoe de peilingen steeds verder van Trump weglopen.

Begrijp de tactiek, of Amerika (en de rest van de wereld) er iets mee opschiet als die slaagt zal de vraag blijven.
Even semi teruggrijpend op de samenzweringstheorieën, destijds was er de angst dat Obama de noodtoestand zou uitroepen om zo aan de macht te blijven. Hoe zit dat juridisch in Amerika? Kan dat inderdaad?

En iets verder OT (sorry) :
Het satanisch pedonetwerk verhaal ben ik eerder tegen gekomen. Graaft in geheugen. De aantallen slachtoffers (langdurig misbruik en vaak dood aan het eind) waren net zo groot als de opgegeven vermissingen van kinderen (even ter zijde schuivend dat 2/3-3/4 binnen 48 uur weer veilig thuis was) en zulke aantallen ervoor "fokken" heeft infrastructureel ook zijn problemen. Komt bij dat satanisten aardig egocentrisch zijn en de verdere geestelijke instelling voor het willen uitvoeren van dit soort gruwel samenwerking met anderen flink in de weg staat. De capaciteit voor creativiteit van het menselijk brein is een betere verklaring van deze verhalen. Ze vallen qua onderwerp (en afkomst) in dezelfde hoek als de Malleus Maleficarum (heksenhamer). En hoe gevaarlijk uit de bocht gevlogen dat handboek was weten we inmiddels wel.

Er worden door een aantal atheisten(&organisaties) in de VS zorgen geuit over de overtreding van de belastingvrijstelling van kerken in de VS, want de tegenprestatie van geen politieke sturing/stemadvies/inmenging wordt overtreden. Er is zeker in Texas een grote push om zoveel mogelijk streng christelijke mensen in overheidsposities te krijgen, samen met het verbieden van evolutietheorie (ook wel evolutionism, dus religie genoemd door de religieuze tegenstanders) in openbare scholen en het terug (was nooit zo, maar ok) naar christelijke overheid aka theocratie als staatsvorm voor de VS (incl. leviticus als wetboek).

Groei van religie en crisissituaties gaan naar wat ik begrijp al veel langer samen. Komt doordat mensen dan teruggrijpen op het bekende om steun op te zoeken en antwoorden te krijgen op wat nu. Religie heeft daar heel simpele antwoorden voor.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 23:56

mysa schreef:
Michael Cohen, de voormalige advocaat van Trump, is op last van de rechter weer vrijgelaten uit de gevangenis. Zijn advocaten zeggen dat hij opnieuw werd vastgezet als wraak en om hem te beletten een boek over Trump te schrijven. Hij heeft zich nu tegen Trump gekeerd en dreigt een boekje over hem open te doen.

Ben benieuwd :j.

Even terug ging het over Portland en de federale agenten: Legal Eagle heeft daar nu ook een video over. Hij vertelt o.a. dat deze agenten zonder enige identificatie daar handhaven en ook rijden in unmarked wagens.
Best frappant, want zelfs soldaten in Afghanistan dragen identificatie op hun uniform. Anyway, hij geeft ook aan dat dit een erge situatie is, gezien de protesten tegen police brutality zijn en de agenten in dit geval dus helemaal niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden: het slachtoffer in die –nu hypothetische– situatie kan dus niet aangeven wie het heeft gedaan.

Er zijn ook verschillende aanklachten ingediend vanuit Portland hierover.

https://www.youtube.com/watch?v=uglv-fV1CqI

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 04:09

Askja schreef:
Ik heb ernaar gekeken en ik vind het meer satire dan weergave van feiten.

Eens hoor, de manier hoe ik het verwoorden was misschien niet zo handig gekozen omdat het dan net lijkt alsof het puur informatief is, terwijl het, zoals jij ook al aangeeft, in de eerste plaats satire is. Wat ik dus wel verfrissend vind is dat wanneer ze feiten geven ze er vaak bij vertellen hoe beide partijen (D/R) daar mee aan de haal gaan wat het zo duidelijk maakt dat het snel een groot politiek spelletje aan het worden is (niet alleen dit onderwerp, eigenlijk elk onderwerp).

Citaat:
Maar los daarvan zitten er wel interessante elementen in.
Bijvoorbeeld dat de meerderheid van de rellende activisten in Portland blijkbaar wit is, en dat veel mensen uit de zwarte (Afro-Amerikaanse) gemeenschap allang niet meer achter de protesten staan. Vooral dat eerste was nieuw voor mij, ervan uitgaande dat het sowieso klopt. Dat de activisten in meerderheid wit zijn, daar hoor je Trump in ieder geval niet over, die blijft refereren aan BLM.

Uit meerdere bronnen hoor ik dat veel andere groepen, waaronder antifa, proberen de rellen over te nemen voor hun doelen. En dat begint ook een beetje het probleem te worden: de doelen worden steeds onduidelijker. Police reform is nog in concrete punten uit te drukken, maar elke andere groep die erbij komt heeft weer een eigen eisenpakket.

Citaat:
Ik vind het daarom ook lastig een eenduidig standpunt in te nemen over die troepen. Alles, zowel Trumps law and order-taal als de reacties van de Democraten is zo overduidelijk verkiezingsretoriek dat het het zicht op wat er allemaal echt gaande is behoorlijk belemmert.

Eens eens eens, je hoort alleen nog maar over de onrust en alles wordt op een hoop gegooid om er politieke punten mee te scoren. Jammer, maar dat zal doorgaan tot na de verkiezingen en dan begint het langzaam aan weer opnieuw voor de volgende verkiezingen.