Karl66 schreef:Straatarme Drenthe? Het zal wel...
Volgens mij is het oorspronkelijke idee achter de demonstraties en daarmee dit topic vrij simpel. Er is systematische discriminatie, ook hier in Nederland en het is belangrijk dat wij er wat aan doen. Tenslotte is iedereen het er blijkbaar wel over eens dat discriminatie niet hoort.
Het bijzondere is dat je in dit topic continue twee reacties ziet. De ene, ja er discriminatie, wat kunnen we eraan doen. En de andere is, ja er is discriminatie, maar... En dan komt er een verhaal waarom we blijkbaar niks aan de discriminatie in hier in Nederland hoeven te doen. En dat vind ik raar. Als je tegen discriminatie bent en als je constateert dat er discriminatie in Nederland is, dan lijkt mij de volgende stap dat je gaat nadenken wat je eraan kan doen en niet redenen verzinnen waarom je er niks aan hoeft te doen.
Dat ja maar is er ook van de andere kant hoor.
Iemand met een kleurtje zegt (wat klinkt dat oneerbiedig, sorry), ik ervaar niet wat BLM schrijft, ik ervaar niet wat sommige in dit topic schrijven.
Als ik schrijf mijn familie en vrienden met een kleurtje staan niet achter de acties van nu, komt er ook, ja maar dat jij/zij zich niet gediscrimineerd worden wil niet zeggen dat het niet gebeurd.
Nee!! dat zegt ook niemand. Maar een andere ervaring dan oh wat is Nederland toch een slecht land voor de "buitenlanders" mag niet gehoord worden lijkt het. ja maar...
Er word gewoon niet naar 2 kanten geluisterd, gewoon niet.
En zo lang dat niet is komt er geen verbetering, voor niemand.
En zullen juist de demonstraties en rellen niet brengen wat men zo graag wil, integendeel.
Men vangt nog altijd meer vliegen met stroop is mij ooit geleerd. Dus denk maar dat er nu niet veel gevangen word, want het is behoorlijk azijn steeds.