Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:37

Kinke schreef:
vertel Ninx. Welke overtredingen, wat is er toen aan gedaan?


Ondermaatse luchtkwaliteit en dus aandoeningen aan luchtwegen, ogen en poten.
Niet adequaat optreden bij ziekte of verwondingen.
Mishandeling bij vervoer en op de slachtlijn.

De NVWA zou hiertegen moeten optreden. Maar veel inspecteurs zitten in de zak van de ondernemer, maar veel erger nog: jonge/ nieuw inspecteurs die goed werk willen verrichten hebben vaak te maken met bedreigingen.
Tot slot is het tempo van slachten vaak zo ontzettend hoog dat er te weinig mankracht is om op welzijn toe te zien. Dat is voor goedwillende inspecteurs verschrikkelijk.

Bij koeien gaat dit nog. Bij kippen en varkens is het helemaal vreselijk.

Rizette
Berichten: 4384
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:54

Ninx schreef:
Kinke schreef:
vertel Ninx. Welke overtredingen, wat is er toen aan gedaan?


Ondermaatse luchtkwaliteit en dus aandoeningen aan luchtwegen, ogen en poten.
Niet adequaat optreden bij ziekte of verwondingen.
Mishandeling bij vervoer en op de slachtlijn.

De NVWA zou hiertegen moeten optreden. Maar veel inspecteurs zitten in de zak van de ondernemer, maar veel erger nog: jonge/ nieuw inspecteurs die goed werk willen verrichten hebben vaak te maken met bedreigingen.
Tot slot is het tempo van slachten vaak zo ontzettend hoog dat er te weinig mankracht is om op welzijn toe te zien. Dat is voor goedwillende inspecteurs verschrikkelijk.

Bij koeien gaat dit nog. Bij kippen en varkens is het helemaal vreselijk.

En daarom hadden die extremisten ook maar het ventilatiesysteem uitgezet? Om de aandoeningen aan de luchtwegen nog even te versterken voor de varkens? Vertel Ninx wat heb jij voor boerderij met al die honden en wat doe jij voor de dieren?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:06

Rizette schreef:
En daarom hadden die extremisten ook maar het ventilatiesysteem uitgezet? Om de aandoeningen aan de luchtwegen nog even te versterken voor de varkens? Vertel Ninx wat heb jij voor boerderij met al die honden en wat doe jij voor de dieren?


Ik heb nergens gezegd dat ik dat een goede actie vind toch? Bovendien is volgens mij nog niet duidelijk of het daadwerkelijk door activisten gedaan is..... dat is niemand echt duidelijk voorzover ik weet.
Uitvallende ventilatiesystemen zijn volgens mij per definitie een probleem door machinaal gerunde stallencomplexen zonder voldoende humaan toezicht. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de vele stalbranden.

Kun je het met me eens zijn dat het te groot, teveel is? Op deze manier welzijn, veiligheid waarborgen is vrijwel onmogelijk. En waarom? Voor de export..... En wie blijven er met de rommel achter maar houden er niets aan over?

Het valt me op dat je helemaal niet reageert op de zaken betreffende dierenwelzijn, het bedreigen van NVWA inspecteurs, het gezamenlijk toewerken naar een gezonder boerenbedrijf, etc....

Ik begrijp niet hoe het een toevoeging kan zijn te vertellen waar ik woon.
Maar ik kan wel zeggen dat ik alleen maar honden heb welke uit een asiel komen. Ik eet geen dierlijke producten en mijd sowieso vrijwel alle dierlijke producten.
Ik fiets over het algemeen als de afstand niet te groot is. Ik heb geen kinderen en neem ook vrijwel nooit het vliegtuig.
En waarom? Voor een toekomst....

Ik zou het geweldig vinden wanneer meer mensen bereid zijn iets meer te doen, maar dat is nog een harde dobber.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:06

Rizette schreef:
En daarom hadden die extremisten ook maar het ventilatiesysteem uitgezet? Om de aandoeningen aan de luchtwegen nog even te versterken voor de varkens? Vertel Ninx wat heb jij voor boerderij met al die honden en wat doe jij voor de dieren?


Maar vertel mij eens; wat doe jij voor de dieren?

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:08

En al die zaken speelden dus bij de betreffende boer Ninx?

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:10

Ninx schreef:
Kinke schreef:
vertel Ninx. Welke overtredingen, wat is er toen aan gedaan?


Ondermaatse luchtkwaliteit en dus aandoeningen aan luchtwegen, ogen en poten.
Niet adequaat optreden bij ziekte of verwondingen.
Mishandeling bij vervoer en op de slachtlijn.

De NVWA zou hiertegen moeten optreden. Maar veel inspecteurs zitten in de zak van de ondernemer, maar veel erger nog: jonge/ nieuw inspecteurs die goed werk willen verrichten hebben vaak te maken met bedreigingen.
Tot slot is het tempo van slachten vaak zo ontzettend hoog dat er te weinig mankracht is om op welzijn toe te zien. Dat is voor goedwillende inspecteurs verschrikkelijk.

Bij koeien gaat dit nog. Bij kippen en varkens is het helemaal vreselijk.


Bron?

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:18

Ben ik ook wel benieuwd naar. Bedreiging is simpel toch? Aangifte doen.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:09

Kinke schreef:
Ben ik ook wel benieuwd naar. Bedreiging is simpel toch? Aangifte doen.


https://www.google.nl/amp/s/eenvandaag. ... oneelstuk/


Dit is 1 link...
Maar Google en vind via vrijwel alle media meldingen van agressie, intimidatie en corruptie van/ door inspecteurs terug.
Dit is al jaren een probleem.

Daarbij heb ik ook uit de eerste hand dat het tempo zo hoog is dat inspecteurs eigenlijk welzijn maar ook gezondheidsrisico’s voor mensen gewoon niet echt voor kunnen zijn.

Enfin, als iemand eens inhoudelijk reageert zou dat ook best fijn zijn.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:10

Ninx schreef:
Shaggy09 schreef:
Ben ik benieuwd wat de boer in kwestie precies fout doet aan zijn dieren stallen, als in, op welk punt overtreed hij de wet?
En wat zijn de behorende sancties?


Dat wordt haarfijn uit de doeken gedaan in de 2e kamer..... de minister van Justitie loopt dan weliswaar niet zo hard, maar is het er wel mee eens dat in de veehouderij erg veel overtredingen plaatsvinden op gebied van dierenwelzijn. En dan in de hele lijn van geboorte tot slacht.

In dit specifieke geval gewonde en zieke dieren welke snelle en adequate zorg onthouden wordt. Dan wordt er geschermd met het idee dat dit toevallig zo was omdat de activisten in de weg liepen... maar gelukkig is de minister ook weer niet zo dom ;-)

Iemand die zich schaart achter gezonde duurzame boerenbedrijven heeft groot gelijk... ik sta naast je.
Iemand die naast de ondernemers achter dit soort 'dierenfabrieken' staat heeft weer een minder goede aan mij ;-)

Valt veel geld aan te verdienen afgaande op de kapitale villa's, boerderijen en het luxe wagenpark van veel grote bedrijven in bijv Twente of Brabant... Maar is het ze daarom te doen? Geld? Dat vind ik niet zo nobel allemaal.....
Genoeg = genoeg toch?


Zou hier ook wel een bron van willen..

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:18

Zie bovenstaand. Zou ook wel eens willen weten of jullie kunnen aantonen of het er allemaal correct aan toegaat en of je tevreden bent over de huidige staat van de veehouderij?

Of jullie 6 miljoen varkens per jaar, welke voortijdig sterven en dus de slacht niet eens halen, een acceptabel aantal vinden?

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:30

Je doet zoveel beweringen en komt dan met zo'n summiere bron over 1 enkel stuk van je beweringen. Ik kan gewoon niet inhoudelijk reageren, want ik zou niks anders kunnen zeggen dan: Ik vind niet dat je gelijk hebt.

En ja, ik ben tevreden.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:35

Ik ben ook tevreden, en het bestaat niet dat alles overal perfect is.
In geen enkele branche bestaat dat overigens. En ik denk dat de veehouderij wel het dichtst in de buurt komt, aangezien daar het meeste regels voor zijn.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:38

ruitje schreef:
Je doet zoveel beweringen en komt dan met zo'n summiere bron over 1 enkel stuk van je beweringen. Ik kan gewoon niet inhoudelijk reageren, want ik zou niks anders kunnen zeggen dan: Ik vind niet dat je gelijk hebt.

En ja, ik ben tevreden.


Ik kan moeilijk 50 links plaatsen. Maar gooi maar in Google bedreigingen NVWA.
Het is zelfs terug te vinden in agrarische bladen maar ook het eea aan debatten.

Wie dit soort dingen niet weet leeft een beetje onder een steen.

Je hebt al eerder aangegeven dat je empatisch niet veel voeling hebt met dieren. Dan is het ook lastig praten.
We zijn TE verschillend.

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:50

Dat heb ik niet gezegd, dat vind jij. Ik vind jou inderdaad ook erg verschillen van mij maar ik speel het nergens op de man. Ik kan best respect hebben voor mensen die anders denken, dat heb ik ook al eerder benoemd.

Omdat ik het niet met je eens bent leef ik ineens onder een steen en heb ik geen voeling met dieren?

Wie maakt het nu lastig om inhoudelijk te discussieren?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:06

Ninx schreef:
Zie bovenstaand. Zou ook wel eens willen weten of jullie kunnen aantonen of het er allemaal correct aan toegaat en of je tevreden bent over de huidige staat van de veehouderij?

Of jullie 6 miljoen varkens per jaar, welke voortijdig sterven en dus de slacht niet eens halen, een acceptabel aantal vinden?


Ik beweer niks dus ik hoef geen bron te tonen lijkt me. Ik vind dat er ruimte voor verbetering is maar de actie die in Boxtel plaats vond blijft buiten proportie vind ik.

Wat ik wel weet is dat ik voornamelijk biologisch vlees eet of iig vlees waarvan ik weet dat het dier een vreedzaam leven heeft gehad. En daar ben ik dik tevreden over. Als het aan mij ligt gaat al het vlees wat kleiner en lokaler, maar stoppen met vlees eten, waarom?

Anoniem

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:51

Ninx, oprechte interesse. Ben jij wel eens aanwezig geweest bij een inspectie van de Nvwa bij een boer?

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:44

Ninx schreef:
Anne_GTI schreef:
Veganisten gezonder? In welk opzicht? En wat voor werk doen ze zoal?


Huh? Wat voor werk? Van bus-chauffeur tot wetenschapper, van arts tot balletdanseres lijkt me?


Als je stratenmaker bent lijkt me dat nogal een opgave om voldoende energie binnen te krijgen.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:03

Lang leve de dierenactivisten..
Afbeelding

Anoniem

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:07

En dan een tik op zijn vingers en kan zijn weg weer vervolgen , wat een halvegare debiel :x

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:28

Is het niet gewoon een of andere malloot die zich verveelde en die uit verveling paaltjes omver trok? Hoeft toch niet gelijk een dieractivist te zijn? Verder de misstanden in de bio industrie zijn veelal zeer schrijnend, met name bij die idiote varkensstallen, en ik vind het prima dat dit meer onder de aandacht komt nu.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:56

Iemand die zich verveeld gaat vast niet zijn auto op een vluchtstrook parkeren, een sloot over en vervolgens een hectare of 2 rond lopen om palen te trekken en draad op te rollen.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:28

Sabri schreef:
Is het niet gewoon een of andere malloot die zich verveelde en die uit verveling paaltjes omver trok? Hoeft toch niet gelijk een dieractivist te zijn? Verder de misstanden in de bio industrie zijn veelal zeer schrijnend, met name bij die idiote varkensstallen, en ik vind het prima dat dit meer onder de aandacht komt nu.


Idiote varkensstallen? >;)

Popstra
Berichten: 13762
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:43

Die dierenactivisten zijn allemaal los geslagen en vooral gefrustreerde idioten. Weten niet waarmee ze bezig zijn.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:52

Popstra schreef:
Die dierenactivisten zijn allemaal los geslagen en vooral gefrustreerde idioten. Weten niet waarmee ze bezig zijn.


En hebben hun hersenen een aantal jaar geleden verloren..

Popstra
Berichten: 13762
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:56

Vorig jaar is hier naast een kippenschuur volledig afgebrand. Hebben die idioten een wake zitten houden op de weg er voor met kaarsjes er bij. Dan tik je toch niet helemaal in je hoofd!?