Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:46

Ninx schreef:
Kaulitz schreef:
Er zijn inderdaad op Whatsapp meerdere groepsappen ontstaan ( zit zelf in deel 4&5).. gelukkig waren sommige geruchten geruchten, mooi om te zien dat alle boeren elkaar ondersteunen en zo nodig kunnen helpen!


Dus een nette boer met het hart op de goede plek gaat knokken voor de varkensfabriek van een gewetenloze veebaron wiens Poolse werknemers het bedrijf runnen?
Rare wereld toch?

Kan me voorstellen dat er veel boeren dit soort gewetenloze geldwolven ook liever zien vertrekken.

11 uur inbreken word gewoon toegelaten, rare wereld toch?

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:46

Ninx schreef:
Dus een nette boer met het hart op de goede plek gaat knokken voor de varkensfabriek van een gewetenloze veebaron wiens Poolse werknemers het bedrijf runnen?
Rare wereld toch?

Kan me voorstellen dat er veel boeren dit soort gewetenloze geldwolven ook liever zien vertrekken.


Het zou best kunnen dat veel boeren niet blij zijn met dit bedrijf het is immers een zeer grote speler. Maar het gaat hier ook om de angst die veel boeren al jaren voelen. En de laatste tijd is de veganterreur ook behoorlijk toegenomen waardoor ik me echt wel voor kan stellen dat de boeren dit aangrijpen om een duidelijk statement te maken.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:50

Veganterreur?
Verwar lifestyle niet met hardcore actievoeren alsjeblieft.

Ik eet af en toe biologisch vlees (alleen rundvlees), en verder heeft de plaatselijke super genoeg vegaburgers, stukjes, balletjes en worstjes liggen. En anders eten we iets met kaas erdoor. Of paddestoelen. Of bonen. Of ei.
Minder vlees eten is niet zo moeilijk, en er is tegenwoordig genoeg vega-aanbod. En het is inderdaad veel beter weg te krijgen dan het spul dat ca.15 jaar geleden als vleesvervanger werd aangeboden.
Als iedereen zijn vleesconsumptie nou eens zou beperken tot 1 à 2x per week, dat zou al heel veel schelen. En nee, dat is niet duurder, je hoeft tenslotte niet elke dag Kipstuckjes of Little Willies van de vegetarische slager te eten.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:51

Waarom noem je hem een gewetenloze varkensbaron Ninx? Is het een misdaad om meerdere locaties hebben?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:57

imaudy schreef:
Giolli schreef:


_O- _O-

Ik vind je bedrevenheid geweldig, maar je fantasie groot.


Je komt hier steeds met berichten langs, maar ik zou niet nu al meer kunnen zeggen wat je te melden had...


Oh dat geeft niet! Zal je even helpen herinneren. Ik was degene die zei dat staartjes gecoupeerd worden toen jij begon over lieve schattige krulstaartjes. Graag gedaan.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:58

blijkbaar is het ook een misdaad om Poolse werknemers te hebben.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:59

Askja schreef:
Veganterreur?
Verwar lifestyle niet met hardcore actievoeren alsjeblieft.

Ik eet af en toe biologisch vlees (alleen rundvlees), en verder heeft de plaatselijke super genoeg vegaburgers, stukjes, balletjes en worstjes liggen. En anders eten we iets met kaas erdoor. Of paddestoelen. Of bonen. Of ei.
Minder vlees eten is niet zo moeilijk, en er is tegenwoordig genoeg vega-aanbod. En het is inderdaad veel beter weg te krijgen dan het spul dat ca.15 jaar geleden als vleesvervanger werd aangeboden.
Als iedereen zijn vleesconsumptie nou eens zou beperken tot 1 à 2x per week, dat zou al heel veel schelen. En nee, dat is niet duurder, je hoeft tenslotte niet elke dag Kipstuckjes of Little Willies van de vegetarische slager te eten.


Je moet helemaal zelf eten wat je wilt. Er is niemand die zegt dat jij vlees moet eten. Maar wanneer je doorslaat en aan dit soort geweldadige acties deel neemt dan noem ik dat veganterreur. Prima wanneer iemand een bepaalde lifestyle verkiest, maar wanneer je deze lifestyle onder dwang op wilt leggen aan anderen dan sla je daar in door.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:01

Kinke schreef:
blijkbaar is het ook een misdaad om Poolse werknemers te hebben.



Daarvan mag iemand vinden wat die wil maar dat is gewoon toegestaan. Inbreken daarintegen is niet toegestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:08

Kinke schreef:
blijkbaar is het ook een misdaad om Poolse werknemers te hebben.


Tegenwoordig heel normaal want de meeste westerlingen vinden de veehouderij te min werk, helaas.
Ik werk er elke dag met ontzettend veel plezier!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:08

dakplaat schreef:
Waarom noem je hem een gewetenloze varkensbaron Ninx? Is het een misdaad om meerdere locaties hebben?


Ik haal dit aan omdat er foutieve propaganda in omloop is: een beeld van een hardwerkend boerengezin met een mooi boerenbedrijfje, met hart voor de zaak. Die door gewetenloze agressors overvallen worden.

Dat klopt gewoon niet..

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:16

Ninx schreef:
dakplaat schreef:
Waarom noem je hem een gewetenloze varkensbaron Ninx? Is het een misdaad om meerdere locaties hebben?


Ik haal dit aan omdat er foutieve propaganda in omloop is: een beeld van een hardwerkend boerengezin met een mooi boerenbedrijfje, met hart voor de zaak. Die door gewetenloze agressors overvallen worden.

Dat klopt gewoon niet..



Dit had natuurlijk bij iedere veehouder kunnen gebeuren.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:18

Loretta schreef:
Dit had natuurlijk bij iedere veehouder kunnen gebeuren.


Dat denk ik niet. Kleinschaliger boeren welke niet zoveel (geen) misstanden hebben gehad zullen toch minder snel aan de beurt zijn lijkt me.
Dit bedrijf is al meermalen in opspraak geweest.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:22

Ninx schreef:
dakplaat schreef:
Waarom noem je hem een gewetenloze varkensbaron Ninx? Is het een misdaad om meerdere locaties hebben?


Ik haal dit aan omdat er foutieve propaganda in omloop is: een beeld van een hardwerkend boerengezin met een mooi boerenbedrijfje, met hart voor de zaak. Die door gewetenloze agressors overvallen worden.

Dat klopt gewoon niet..


Dat weet je toch helemaal niet? Dat ze meerdere locaties hebben zegt niks over "hart voor de zaak" of "hardwerkend".
Die verhalen die in de omloop gaan tonen nog niet aan dat hij bewust dierwelzijnsregels overtreden heeft. Ik heb ze nog niet gezien in ieder geval.

Anoniem

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:41

Bedrijf in Boxtel is toch niet van Straathof? Of mis ik iets?

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:42

Ninx schreef:
dakplaat schreef:
Waarom noem je hem een gewetenloze varkensbaron Ninx? Is het een misdaad om meerdere locaties hebben?


Ik haal dit aan omdat er foutieve propaganda in omloop is: een beeld van een hardwerkend boerengezin met een mooi boerenbedrijfje, met hart voor de zaak. Die door gewetenloze agressors overvallen worden.

Dat klopt gewoon niet..

Foutieve propaganda? Je slingert wel met heftige termen.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:55


8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:56

Laurie schreef:
Ninx schreef:
Ik haal dit aan omdat er foutieve propaganda in omloop is: een beeld van een hardwerkend boerengezin met een mooi boerenbedrijfje, met hart voor de zaak. Die door gewetenloze agressors overvallen worden.

Dat klopt gewoon niet..

Foutieve propaganda? Je slingert wel met heftige termen.

Je moet toegeven dat de vleesindustrie nogal makkelijk een verkeerd beeld schetst van hun producten.
Die mooie kip in de wei, met mooi verenkleed en donkerrode kam, die vind je niet terug in de stal waar dat scharrelei vandaan komt, om maar een voorbeeld te noemen.
Daar kun je natuurlijk niet alleen de vleesindustrie van beschuldigen, dat principe wordt overal toegepast, gewoon een verkooptactiek, maar heel eerlijk is het meestal niet.

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:01

Kinke schreef:
Loretta schreef:
Dat zullen ze vast nog wel doen. Ik denk dat het voor hun niet eens uitmaakt of er wel of geen weides zijn. Deze lui zijn tegen elk gebruik van dieren. Dus als jij een paard hebt kun je ook nog weleens last van ze krijgen.


Nu je het zegt...als ze slim zijn dan komen ze hier. Koeien, 2 paarden, 3 kippen, een hond en een kat. Gelijk een hele serie diersoorten in 1x :D :)*

Manege gaan ze vast niet doen, worden ze niet populair door.

Het is een tijdje terug toch gedaan? Met allerlei vage foto's waarvan nogal duidelijk was dat er geprobeerd was om 'misstanden' in beeld te brengen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:04

dakplaat schreef:
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... n-loslopen

Biologische varkenshouders zijn blijkbaar ook niet veilig.. Bizar hoor.

Het is niet bewezen dat dat het werk van een activist is, toch?
Ik kan me niet voorstellen dat een dierenliefhebber de dieren moedwillig zou laten stikken.
Het verhaal doet me denken aan een verhaal dat ik een tijd geleden op tv hoorde, van een aantal kippenboeren in Amerika waarbij een voor een de stroom en het alarm werd uitgeschakeld, waardoor enorm veel dieren stierven. Daar werd in eerste instantie ook gedacht aan activisten, maar het bleek uiteindelijk een mede-boer te zijn geweest. De reden van de ruzie kan ik me niet meer herinneren.. Maar er lopen wel meer gekken rond, en als er dieren moedwillig worden gedood dan kan het toch net zo goed een of andere wraakactie zijn, dat klinkt niet echt als een dierenliefhebber.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:07

dakplaat schreef:
Biologische varkenshouders zijn blijkbaar ook niet veilig.. Bizar hoor.


Niet bizar, ze willen gewoon niet dat we nog vlees eten, maakt niet uit of het biologisch is of niet.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:20

Ninx schreef:
Ik eet helemaal niks dierlijks, mis het niet en ben slanker en gezonder. Voor mensen die wel dierlijke producten willen eten zie ik 1 oplossing:

- kleinschaliger gaan boeren voor Nederlandse markt, dit dus ook biologisch gaan doen en combinatie-boerderijen (360 systemen) creëren waarin akkerbouw en veeteelt elkaar ondersteunen.
- vanuit de overheid downscaling stimuleren, export levert niet voldoende op om de milieuschade en het dierenleed te verantwoorden.
- supermarkten en consumenten meer laten betalen voor de producten. Veel gaat nu over de toonbank ONDER kostprijs, en wie denk je dat aan het kortste eind trekt?
- alle vee-baronnen eruit.... Dus de mc Donalds types die megastallen runnen en deze laten bemannen door buitenlandse werknemers. Al het product is voor export, en alle lonen zijn voor buitenlandse werknemers. Dierenwelzijn is GEEN punt op de agenda, noch het klimaat... hoe kun je daar VOOR zijn?
- echte boeren op deze manier weer een kans geven een kleinschaliger bedrijf weer rendabel te krijgen. Doordat ze zo uitgeknepen worden moeten ze steeds groter worden... dat moet en kan anders.

Ik vind het top dat je veganistisch bent echter kan je niet stellen dat veganistisch in alle gevallen beter is.
Ook ik heb een tijdje bijna volledig vegan gegeten. Ik viel idd af en voelde mij gezonder echter logen mijn bloeduitslagen ook niet er om.
Mijn B12, Vit D, eiwitten (voor mij belangrijk ivm eiwitbeperkend dieet) etc waren prima echter mijn fosfaat ging wel omlaag naar te lage kant.
En ik at toch echt gezond maar geen dierlijke producten.
Nu heb ik het “geluk” dat ik vrij regelmatig word gecheckt want anders had ik het ook niet geweten.
Maar nogmaals heel erg fijn dat jij je er zo goed bij voelt.
Wb je punten ja daar kan ik het alleen mee eens zijn. Maar ik vraag mij sterk af of dit realiseerbaar is. Ik heb mijn sterke twijfels

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:30

Ik moet ook vlees eten en dierlijke producten :j

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:57

8nnemiek schreef:
Je moet toegeven dat de vleesindustrie nogal makkelijk een verkeerd beeld schetst van hun producten.
Die mooie kip in de wei, met mooi verenkleed en donkerrode kam, die vind je niet terug in de stal waar dat scharrelei vandaan komt, om maar een voorbeeld te noemen.
Daar kun je natuurlijk niet alleen de vleesindustrie van beschuldigen, dat principe wordt overal toegepast, gewoon een verkooptactiek, maar heel eerlijk is het meestal niet.

Natuurlijk zijn er dingen die mooier zijn dan ze lijken, maar geldt dat in bepaalde mate niet voor ieder product dat je koopt? :) Ik viel vooral over de term ‘gewetensloze varkensbaron’ en het bericht van Animal Rights vandaag over de zogenaamde ‘waslijst aan misstanden’.

Verder staat of valt het denk ik vooral met een stukje wederzijds bewustzijn en de wil om met een open houding het gesprek aan te gaan. Klein voorbeeld uit persoonlijke ervaring: ik heb administratief werk gedaan op een slachterij. Daar werden de meest heftige dingen over geroepen door mensen, maar op het moment dat de eigenaar van het bedrijf die mensen uitnodigde om dan eens te komen kijken gaven ze allemaal niet thuis. Het commentaar bleef evengoed komen terwijl er door de NVWA nooit schokkende dingen zijn geconstateerd. Ik vind dat triest. Ik ben zelf ook een tijdje vegetariër geweest maar na het hele proces een keer te hebben gezien weer vlees gaan eten.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:35

ruitje schreef:
Het leven is hard. Ik wil ook graag 7 dagen per week bij mijn paard zitten maar ik moet werken en mag een aantal uur naar mijn paard.

Laten we nou niet doen of iedereen in de wereld, mens of dier, voor de volle 100% het perfecte leven kan hebben :)

Maar zelfs dan nog heb jij meer keuze dan een varken in de veehouderij. Laten we nou niet doen alsof het feit dat je af en toe moet werken te vergelijken is met in een stal gehouden worden tot ze vlees van je maken :)

ruitje

Berichten: 12319
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:42

PlantsTho schreef:
ruitje schreef:
Het leven is hard. Ik wil ook graag 7 dagen per week bij mijn paard zitten maar ik moet werken en mag een aantal uur naar mijn paard.

Laten we nou niet doen of iedereen in de wereld, mens of dier, voor de volle 100% het perfecte leven kan hebben :)

Maar zelfs dan nog heb jij meer keuze dan een varken in de veehouderij. Laten we nou niet doen alsof het feit dat je af en toe moet werken te vergelijken is met in een stal gehouden worden tot ze vlees van je maken :)


Heb je mijn posts later ook gelezen? Mijn punt is dat ik mensen niet met dieren te vergelijken vind.