Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:26

Cynn, dat jouw supermarkt voor lag op de markt of nu achterblijft betekend niet dat het in heel Nederland zo is. 10 jaar geleden kon je hier vega boterhamworst kopen en dat stond nog net niet in de krant. Het werd ook door geen mens gekocht omdat het niet te kanen was.


Inmiddels dus gelukkig veel verbeterd.

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:29

Als die activisten principieel zijn dan gaan zo ook een manege bezoeken, of een pensionstal zonder weides.

kiki1976

Berichten: 16857
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:35


xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:39

Giolli schreef:
Cynn, dat jouw supermarkt voor lag op de markt of nu achterblijft betekend niet dat het in heel Nederland zo is. 10 jaar geleden kon je hier vega boterhamworst kopen en dat stond nog net niet in de krant. Het werd ook door geen mens gekocht omdat het niet te kanen was.


Inmiddels dus gelukkig veel verbeterd.


Dat wilde ik er ook helemaal niet mee zeggen hoor. Alleen dat dat dus niet in heel Nederland het geval is, dat vega flink aan het groeien is.

Harry72
Berichten: 107
Geregistreerd: 20-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:44

"In Zwitserland werd er bij de omschakeling van reguliere kraamboxen naar vrijloop kraamboxen een overgangstermijn gehanteerd van 10 jaar voor oude stallen. Voor nieuwe stallen werd een vrijloop kraamstal direct verplicht gesteld (Wechsler 2013). Daarnaast moeten zij permanent toegang hebben tot stro of vergelijkbaar materiaal dat geschikt is voor het bouwen van een nest. De biggensterfte ligt op 12,1%, exact even hoog als bij reguliere kraamboxen in Zwitserland (Wechsler 2013), maar dus lager dan in de Nederlandse varkenshouderij."[/quote]

Kun je mij vertellen waar ik dat onderzoeksresultaat kan vinden ?
Want ik ben daar wel heel benieuwd naar.
Ik heb een paar Zwitserse onderzoeksresultaten gevonden maar dan is de gemiddelde bedrijfsgrote 24 zeugen en bij 2,2 worpen 20,1 verkochte biggen per zeug per jaar. Helaas dus niet echt vergelijkbaar met de Nederlandse situatie.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:47

Kinke schreef:
Als die activisten principieel zijn dan gaan zo ook een manege bezoeken, of een pensionstal zonder weides.


Goed idee!

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:49

Kinke schreef:
Als die activisten principieel zijn dan gaan zo ook een manege bezoeken, of een pensionstal zonder weides.



Dat zullen ze vast nog wel doen. Ik denk dat het voor hun niet eens uitmaakt of er wel of geen weides zijn. Deze lui zijn tegen elk gebruik van dieren. Dus als jij een paard hebt kun je ook nog weleens last van ze krijgen.

imaudy
Berichten: 5049
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:55

Sintara schreef:
xxCYNNxx, echt waar? Bij mij was er 20 jaar geleden niks wat betreft vleesvervangers in de supermarkt. Tot een jaar geleden waren het twee plankjes van laat ik zeggen 1 meter breed (ik heb het niet opgemeten). Nu is dat verdriedubbeld *\o/* .


Zelf Unox is die markt ingedoken :7

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:55

Ninx schreef:
Kinke schreef:
Als die activisten principieel zijn dan gaan zo ook een manege bezoeken, of een pensionstal zonder weides.


Goed idee!


Wat is daar goed aan? Een manege bezoeken?

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:02

Loretta schreef:
Dat zullen ze vast nog wel doen. Ik denk dat het voor hun niet eens uitmaakt of er wel of geen weides zijn. Deze lui zijn tegen elk gebruik van dieren. Dus als jij een paard hebt kun je ook nog weleens last van ze krijgen.


Nu je het zegt...als ze slim zijn dan komen ze hier. Koeien, 2 paarden, 3 kippen, een hond en een kat. Gelijk een hele serie diersoorten in 1x :D :)*

Manege gaan ze vast niet doen, worden ze niet populair door.

imaudy
Berichten: 5049
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:10

Kinke schreef:
Loretta schreef:
Dat zullen ze vast nog wel doen. Ik denk dat het voor hun niet eens uitmaakt of er wel of geen weides zijn. Deze lui zijn tegen elk gebruik van dieren. Dus als jij een paard hebt kun je ook nog weleens last van ze krijgen.


Nu je het zegt...als ze slim zijn dan komen ze hier. Koeien, 2 paarden, 3 kippen, een hond en een kat. Gelijk een hele serie diersoorten in 1x :D :)*

Manege gaan ze vast niet doen, worden ze niet populair door.


Pas maar op, straks zien ze het als uitnodiging :+
Opzich kan het wel dat consumenten meer bewust worden, bontjassen zie je nu ook nog maar weinig.

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:14

prima, de koeien lopen in de wei met hun kalfjes, de paarden staan ook in de wei, de kippen lopen ergens op het erf, de kat is op muizenjacht of ligt te slapen op de tuinset of ergens binnen en de hond van 63 kilo verwelkomt ze wel.

imaudy
Berichten: 5049
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:18

Kinke schreef:
prima, de koeien lopen in de wei met hun kalfjes, de paarden staan ook in de wei, de kippen lopen ergens op het erf, de kat is op muizenjacht of ligt te slapen op de tuinset of ergens binnen en de hond van 63 kilo verwelkomt ze wel.


Kijk dat is nou leuk, kalfjes met hun moeder in de wei, meestal gaan de kalfjes er meteen af.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:20

imaudy schreef:
Kinke schreef:
prima, de koeien lopen in de wei met hun kalfjes, de paarden staan ook in de wei, de kippen lopen ergens op het erf, de kat is op muizenjacht of ligt te slapen op de tuinset of ergens binnen en de hond van 63 kilo verwelkomt ze wel.


Kijk dat is nou leuk, kalfjes met hun moeder in de wei, meestal gaan de kalfjes er meteen af.



_O- _O-

Ik vind je bedrevenheid geweldig, maar je fantasie groot.

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:25

dit is vleesvee imaudy, vandaar. Hier hebben de koeien na 6 maanden stress wanneer ze van de kalfjes gescheiden worden.

imaudy
Berichten: 5049
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:26

Giolli schreef:
imaudy schreef:

Kijk dat is nou leuk, kalfjes met hun moeder in de wei, meestal gaan de kalfjes er meteen af.



_O- _O-

Ik vind je bedrevenheid geweldig, maar je fantasie groot.


Je komt hier steeds met berichten langs, maar ik zou niet nu al meer kunnen zeggen wat je te melden had...

imaudy
Berichten: 5049
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:31

Kinke schreef:
dit is vleesvee imaudy, vandaar. Hier hebben de koeien na 6 maanden stress wanneer ze van de kalfjes gescheiden worden.


Ja dat snap ik, rood bonte koeien heb je?

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:42


Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:48

imaudy schreef:
Ja dat snap ik, rood bonte koeien heb je?


Nee, zeker niet. Rood bont is meestal melkvee. Misschien bedoel jij verbeterd roodbont?
wij hebben Blonde d'Aquitaines.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:49


imaudy
Berichten: 5049
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:58

leuke koeien, die blonde :D
Dat verbeterd roodbont is geschikt voor een nieuwe discussie...

Goed gehouden vee wil ik dan wel positief zien, het verdringt een beetje slecht gehouden vee.
Ik trek mij terug uit de discussie, het is teveel wel/niet.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:05

imaudy, jouw reacties nam ik al niet meer serieus toen je iemand ging beledigen op beroep.

Zag op fb dat er al complete app groepen zijn om als ze op het erf komen het zelf op te lossen ipv politie bellen en ja.. wat let ze als de politie het schijnbaar goed vind dat er gewoon een inbraak van 11 uur gepleegd wordt :D

Kaulitz

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Huissen

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:19

Er zijn inderdaad op Whatsapp meerdere groepsappen ontstaan ( zit zelf in deel 4&5).. gelukkig waren sommige geruchten geruchten, mooi om te zien dat alle boeren elkaar ondersteunen en zo nodig kunnen helpen!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:35

Kaulitz schreef:
Er zijn inderdaad op Whatsapp meerdere groepsappen ontstaan ( zit zelf in deel 4&5).. gelukkig waren sommige geruchten geruchten, mooi om te zien dat alle boeren elkaar ondersteunen en zo nodig kunnen helpen!


Dus een nette boer met het hart op de goede plek gaat knokken voor de varkensfabriek van een gewetenloze veebaron wiens Poolse werknemers het bedrijf runnen?
Rare wereld toch?

Kan me voorstellen dat er veel boeren dit soort gewetenloze geldwolven ook liever zien vertrekken.

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:37

xxCYNNxx schreef:
Giolli schreef:
Cynn, dat jouw supermarkt voor lag op de markt of nu achterblijft betekend niet dat het in heel Nederland zo is. 10 jaar geleden kon je hier vega boterhamworst kopen en dat stond nog net niet in de krant. Het werd ook door geen mens gekocht omdat het niet te kanen was.


Inmiddels dus gelukkig veel verbeterd.


Dat wilde ik er ook helemaal niet mee zeggen hoor. Alleen dat dat dus niet in heel Nederland het geval is, dat vega flink aan het groeien is.

Nee het verschilt best wel van dorp tot dorp. En hier zie ik het ook al per wijk. Het gaat in op de behoefte van de mensen die er kopen. Gelukkig kan ik hier dus prima slagen in de AH & Jumbo. En de landelijke cijfers laten wel duidelijk verschil zien, helemaal de laatste twee jaar.

Ik ben 22 jaar geleden vegetariƫr geworden en toen had je twee van die groenteschijven die echt niet te kanen waren! :') Inmiddels eet ik volledig plantaardig en kan ik elke dag met gemak mijn maaltijden bij elkaar scharrelen. ;)