Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:55

Ja Ninx, als je een soort Utopia nastreeft kan dat allemaal.

Realistischer gezien worden er al jaren flinke stappen gezet naar meer dierwelzijn, meer biodiversiteit, gezonder vee fokken.. Maar als je de andere kant op kijkt zie je dat niet.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:56

Meteen gegoogled maar signal is een app die versleuteld is.
Dan weet je al meteen dat het foute boel is.

@dakplaat:
Nou ben ik wel benieuwd wat al die moderne voordelen nu precies zijn voor de varkens die hoe je het ook went of keert gewoon broedmachines zijn in hun kooi en als ze niet meer functioneren naar de slacht gaan.

@ninx: niemand moet iets omdat jij dat vindt. Of je moet voor ons verzwegen hebben dat je god bent. :D

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:10

Ninx schreef:
Heb je geen grond dan? Je kunt toch een inloop/-doorloop-stal realiseren? Als je gewoon een baan hebt hoef je er dus niet van te leven.... ik weet niet wat je nu vraagt?

Ik denk dat vega fantasieen verwezenlijkt worden door minder export, en dus meer ruimte voor kwaliteit in eigen land waar de consument meer voor moet betalen.


Uiteraard hebben we grond, beetje lastig koeien houden anders. We hebben 1 stuk weiland (klein) welke aan de stal grenst. De andere stukken liggen iets verder weg.
Je snapt het dus wel, als we terug moeten naar Ot&Sien moeten alle boeren er een andere baan bij hebben. Wij hoeven er gelukkig niet van te leven, dan werd het op een houtje bijten. Wat bedoel je met dat we een inloop/doorloop stal kunnen realiseren? die zijn gratis? Of bedoel je iets anders?

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:11

hebben jullie het stukje op de vorige bladzijde gelezen over Stichting Bofkont/beloofde varkensland? Zou jammer zijn als het ondersneeuwt in de drukte hier :)

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:13

Ninx schreef:
dakplaat schreef:
Elke sector ontwikkelt zich, maar de veehouderij moet en zal teruggaan naar het Ot en Sien tijdperk. Waar alle koeien gewoon de hele winter aangebonden stonden, boeren op hun 40e kapot versleten waren en dierziekten veel meer voorkwamen. Omdat het zoveel beter is, dat kleinschalige.. Ja hoor.


Andere sectoren moeten ook gaan inleveren.....

Het kapitalisme en consumentisme zijn nu al overal scheuren aan het vertonen. Wereldwijd begint de economie in te zakken. Dat gaat grote gevolgen hebben.
Geen grotere ogen dan je portemonnee hebben wordt dus belangrijk. Overal zullen er dingen moeten veranderen, en gelukkig gebeurt dat ook.

De veehouderij moet veranderen.... en niet naar het door jou genoemde tijdperk, maar naar andere modellen waar wereldwijd al veel voorbeelden van zijn.


Het grote probleem zijn niet de consumenten en de boeren maar het grootkapitaal. Dat zijn degenen die in dit geval van de boeren veel geld verdienen waardoor de boeren volledig klem zitten. Kijk dus eerst maar eens naar de supermarkt concerns. Het grote probleem is het Neo liberalisme dat steeds meer kapitaal naar zich toe trekt. De tussenhandel is het probleem in het geval van de boeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:22

Kinke schreef:
wauw!!! Dit is vorige week gebeurd, geplaatst door Familie Bofkont/het beloofde varkensland:
Vorige week kreeg ik deze mail:
‘Mogelijk hebben wij aankomende maandag een biggetje vrij kunnen onderhandelen vanuit een varkenshouderij. Het zal dan waarschijnlijk gaan om een verzwakt biggetje, eentje waaraan de boer zelf hoogstwaarschijnlijk geen winst zou kunnen verdienen. Zouden jullie daar plek voor hebben? Eventueel zouden we een fundraiser kunnen starten vanuit de organisatie, als buffer voor de verzorging. Voor meer info zou ik mijn telefoonnummer kunnen geven om eea via de app Signal te kunnen bespreken.’
Dit was mijn antwoord:
‘Dag X,
Je bent helaas de enige niet met een opvangvraag :-(
Eerst een paar noodzakelijke vragen van mijn kant:
1.
Waar komt het biggetje vandaan?
2.
Van welk bedrijf?
3.
Hou oud is het biggetje?
4.
Is er een foto van het biggetje?
5.
Ken jij de boer en kan ik contact met hem maken?
6.
Is de boer bereid een afstandsverklaring te tekenen?’
En toen kwam dit antwoord:
‘We hebben het biggetje nog niet, we gaan maandag onderhandelen met de boer, dus dat hij dan inderdaad ook officieel afstand neemt van het dier. Maar we weten dus nog geen exacte leeftijd en hebben geen foto. Ik snap dat het wat vaag klinkt misschien. Maar de vragen kan ik eigenlijk alleen via Signal beantwoorden.’
En gisteren kwam dus de aap dus uit de mouw…

De reacties onder het bericht , tsja ook allemaal veganisten . Nu loopt ze op te ruien etc en onzin te verkondigen , interesant de reacties lezen


https://m.facebook.com/story/graphql_pe ... I3MTY4MDI4


Zoals een activist reageert :


Afbeelding

:')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-19 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:23

dakplaat schreef:
Ja Ninx, als je een soort Utopia nastreeft kan dat allemaal.

Realistischer gezien worden er al jaren flinke stappen gezet naar meer dierwelzijn, meer biodiversiteit, gezonder vee fokken.. Maar als je de andere kant op kijkt zie je dat niet.


Die stappen zijn alsnog veel te klein. 122.000 dieren omgekomen ten gevolge van stalbranden alleen al. In 2018....

imaudy
Berichten: 5049
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:28

PlantsTho schreef:
Ah, zodra de argumenten op zijn gaan we het persoonlijk spelen. Ook hier no hard feelings, maar wel interessant.

Als iemand nog verder wil discussiëren met échte argumenten: mijn pb-box staat open.:-)


Dat is altijd zo :+ Nah geen interessante discussie dus.

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:36

gerlindie schreef:
Ninx schreef:


Mag ik heel eerlijk zijn?

1 deel is inderdaad gewoonweg domheid.

Een ander deel is cognitieve dissonantie... je kop in je reet steken en heel hard gillen dat het niet gebeurt.
Dus softe bewustwording zet nu niet bepaald tempo in de goede zaak, hoe dat wel gaat gebeuren weet ik niet.
Ergens lijkt het me niet ondenkbeeldig dat een virus of ziekte (daar zijn al veel gevallen van) mensen besmetten (soms met dodelijke afloop) de ronde zal gaan en mensen uit lijfsbehoud die ellende niet meer willen eten.


Maar gebeurt cognitieve dissonantie niet ook de andere kant op?
Heel hard gillen dat iets wel gebeurd, terwijl dat ook niet het geval is?
Ik kom in elk geval zoveel animal rights/wakker dier/ blog artikelen tegen waar allemaal dingen instaan die ik nog nooit ben tegen gekomen bij al mijn boeren kennissen


Ik dacht ik wacht een aantal pagina's op een reactie maar volgens mij heeft Ninx ook betreft deze vraag cognitieve dissonantie :')

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:38

Ninx schreef:
gerlindie schreef:
Maar gebeurt cognitieve dissonantie niet ook de andere kant op?
Heel hard gillen dat iets wel gebeurd, terwijl dat ook niet het geval is?
Ik kom in elk geval zoveel animal rights/wakker dier/ blog artikelen tegen waar allemaal dingen instaan die ik nog nooit ben tegen gekomen bij al mijn boeren kennissen


Ja, dat gebeurt ook wel.... en dat is niet slim :-(
Op die manier creëer je dat goed ingelichte welwillende partijen ook niet serieus genomen worden.


@ruitje, korte reactie van Ninx :)

ruitje

Berichten: 12320
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:42

Mijn excuses!

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:42

Kinke schreef:
wauw!!! Dit is vorige week gebeurd, geplaatst door Familie Bofkont/het beloofde varkensland:
Vorige week kreeg ik deze mail:
‘Mogelijk hebben wij aankomende maandag een biggetje vrij kunnen onderhandelen vanuit een varkenshouderij. Het zal dan waarschijnlijk gaan om een verzwakt biggetje, eentje waaraan de boer zelf hoogstwaarschijnlijk geen winst zou kunnen verdienen. Zouden jullie daar plek voor hebben? Eventueel zouden we een fundraiser kunnen starten vanuit de organisatie, als buffer voor de verzorging. Voor meer info zou ik mijn telefoonnummer kunnen geven om eea via de app Signal te kunnen bespreken.’
Dit was mijn antwoord:
‘Dag X,
Je bent helaas de enige niet met een opvangvraag :-(
Eerst een paar noodzakelijke vragen van mijn kant:
1.
Waar komt het biggetje vandaan?
2.
Van welk bedrijf?
3.
Hou oud is het biggetje?
4.
Is er een foto van het biggetje?
5.
Ken jij de boer en kan ik contact met hem maken?
6.
Is de boer bereid een afstandsverklaring te tekenen?’
En toen kwam dit antwoord:
‘We hebben het biggetje nog niet, we gaan maandag onderhandelen met de boer, dus dat hij dan inderdaad ook officieel afstand neemt van het dier. Maar we weten dus nog geen exacte leeftijd en hebben geen foto. Ik snap dat het wat vaag klinkt misschien. Maar de vragen kan ik eigenlijk alleen via Signal beantwoorden.’
En gisteren kwam dus de aap dus uit de mouw…



Dat noemen ze onderhandelen met een boer. Het heeft meer weg van een overval.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:49

verootjoo schreef:
Vast wel als ze merken dat vlees van een goede slager met nederlandse dieren 100x lekkerder is dan het fabrieksvlees uit de supermarkt wat al de hele wereld over gereisd is.

Dat vlees is nu toch ook al lekkerder? En nu verkiest het leeuwendeel van de vleeseters ook vlees uit de super (dergelijke vreselijke megastallen) boven een stukje vlees dat echt een beter leven heeft gehad.

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:02

klopt Palmera

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:30

dakplaat schreef:
Ja Ninx, als je een soort Utopia nastreeft kan dat allemaal.

Realistischer gezien worden er al jaren flinke stappen gezet naar meer dierwelzijn, meer biodiversiteit, gezonder vee fokken.. Maar als je de andere kant op kijkt zie je dat niet.

Hoewel ik redelijk genuanceerd tegen deze discussie aan (probeer te) kijken, word ik bij het lezen van een dergelijke opmerking toch een beetje kriegel. Meer dierwelzijn? Nou, wellicht wel ten opzichte van vroeger, in de zin van schoner, ruimer, lichter en hygiënischer, maar niet per se met het dier als uitgangspunt, het dierwelzijn staat hier vooral in het teken van een optimale opbrengst. Met als keerzijde dus die megastallen. Meer biodiversiteit? Waar dan? Het platteland wordt juist steeds meer een eenheidsworst van monocultuur. Biodiversiteit zie je hooguit in natuurgebieden, en ook daar neemt deze eerder af dan toe. Gezonder vee? Tja, het is maar wat je gezond noemt, melkkoeien met onnatuurlijk grote uiers, of van die opgepompte vleeskoeien.
Er zijn wel uitzonderingen hoor, ik ken ook boeren die extensief vee houden (ja, in natuurgebieden). En ik begrijp ook wel dat de boeren behoorlijk klem kunnen zitten qua regelgeving en leningen. En ik denk dat de goede boeren (want geef eerlijk toe dat er ook rotte appels onder zitten) echt wel hart hebben voor hun dieren, maar die 'flinke stappen' waar je het over hebt, die zie ik persoonlijk niet.

Overigens vind ik de hier besproken actie naast volkomen verwerpelijk vooral ook heel erg dom en naïef, want het heeft allemaal een averechts effect - het zal de dieren in die megastallen geen klap helpen, de dierenwelzijnslobby is in een kwaad daglicht gesteld en de boeren kunnen zich weer fijn in hun slachtofferrol wentelen (wat hier dus ook weer uitgebreid gebeurt).

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:32

Palmera schreef:
verootjoo schreef:
Vast wel als ze merken dat vlees van een goede slager met nederlandse dieren 100x lekkerder is dan het fabrieksvlees uit de supermarkt wat al de hele wereld over gereisd is.

Dat vlees is nu toch ook al lekkerder? En nu verkiest het leeuwendeel van de vleeseters ook vlees uit de super (dergelijke vreselijke megastallen) boven een stukje vlees dat echt een beter leven heeft gehad.


Ja want 'we' willen wel genóeg vlees liefst elke dag, en een breedbeeld tv, en een nieuw mobieltje.

Mensen leggen hun prioriteiten vaak verkeerd. Gezondheid kun je mi wel (deels) kopen, nml door gezond te eten en te leven. Dat waar men nu financieel op bezuinigd qua levensmiddelen, betaalt men later met gezondheid voor terug. Terwijl er elders óók al betaald werd voor 'jouw' bezuiniging (onderbetaalde kinderarbeid in Bangladesh, een industriedier waar welzijn de sluitpost is, plofkomkommers).

En ja, ik weet dat ik generaliseer en dat er mensen zijn die écht geen cent te makken hebben. Maar da's niet het gros. En eerlijk: wij eten alleen 5* vlees, maar minder qua kwantiteit, waardoor we uiteindelijk ook niet meer geld kwijt zijn.

En ja, ik weet dat een fabrieksvarken het hier in Nederland relatief goed heeft, met stallen waar de temperatuur geregeld wordt, waar daglicht is, waar elke dag eten wordt gegeven (al word ik alsnog misselijk als ik me bedenk waar de norm ligt). Daarom snap ik ook niet waarom die protesten híer zijn en niet in oostbloklanden waar de norm echt min is, bijvoorbeeld.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:04

Ik quote nog even een bericht van pagina 1 omdat ik dit echt een top bericht vind.

Selka schreef:
Ik eet 90% vegan, 10% vega en ben tegen intensieve veehouderij. Ik ben een enorme voorstander voor dierenwelzijn.

Ik ben 100% tegen deze actie. Ik schaam mij voor mijn mede “dierenliefhebbers”. Dit is niet de manier. Arme boer en arme dieren.


Zo is het gewoon. Al eet je vegan en ben je tegen de intensieve veehouderij, je moet dit toch wel een waardeloze actie vinden? Je moet je doodschamen voor deze mensen.

Correct me if i'm wrong maar ik krijg van een paar mensen hier het idee dat ze het eigenlijk best wel logisch vinden dat dit gebeurt is. Zo van 'ja het is misschien niet een handige actie maaaaaar de veehouderij is wel heel slecht..'

Het is verdorie gewoon inbraak. Deze mensen schenden de privacy van de boer en zijn gezin en dringen binnen in zijn bedrijf. Dit kan je gewoon echt niet enigszins goedkeuren want dit is gewoon in en in triest. Al ben je vegan en sta je lijnrecht tegenover deze manier van dieren houden, dan nog bestaat er nog iets als normen en waarden of niet dan? Criminelen zijn het.

Ik maak me hier ook gewoon zo kwaad over terwijl dat ook niets oplost maar ik kan hier gewoon niet bij. Echt niet.. Dat er zulke vreselijke mensen bestaan op deze wereld.

Anoniem

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:08

Inderdaad Jildau.
Ik heb geen problemen met vegetariërs, veganisten. Wil ook best met mensen in discussie en wil ook graag dingen uitleggen (ben medewerker varkenshouderij en melkveehouderij).
Maar deze actie is gewoon not done. Dit is gewoon inbraak en kan absoluut niet qua hygiëne regels.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:17

Askja schreef:
Hoewel ik redelijk genuanceerd tegen deze discussie aan (probeer te) kijken, word ik bij het lezen van een dergelijke opmerking toch een beetje kriegel. Meer dierwelzijn? Nou, wellicht wel ten opzichte van vroeger, in de zin van schoner, ruimer, lichter en hygiënischer, maar niet per se met het dier als uitgangspunt, het dierwelzijn staat hier vooral in het teken van een optimale opbrengst. Met als keerzijde dus die megastallen. Meer biodiversiteit? Waar dan? Het platteland wordt juist steeds meer een eenheidsworst van monocultuur. Biodiversiteit zie je hooguit in natuurgebieden, en ook daar neemt deze eerder af dan toe. Gezonder vee? Tja, het is maar wat je gezond noemt, melkkoeien met onnatuurlijk grote uiers, of van die opgepompte vleeskoeien.
Er zijn wel uitzonderingen hoor, ik ken ook boeren die extensief vee houden (ja, in natuurgebieden). En ik begrijp ook wel dat de boeren behoorlijk klem kunnen zitten qua regelgeving en leningen. En ik denk dat de goede boeren (want geef eerlijk toe dat er ook rotte appels onder zitten) echt wel hart hebben voor hun dieren, maar die 'flinke stappen' waar je het over hebt, die zie ik persoonlijk niet.

Overigens vind ik de hier besproken actie naast volkomen verwerpelijk vooral ook heel erg dom en naïef, want het heeft allemaal een averechts effect - het zal de dieren in die megastallen geen klap helpen, de dierenwelzijnslobby is in een kwaad daglicht gesteld en de boeren kunnen zich weer fijn in hun slachtofferrol wentelen (wat hier dus ook weer uitgebreid gebeurt).


Gewoon een vraag: Hoe direct betrokken ben jij dan in de agrarische sector?
Ik kan me namelijk prima voorstellen dat het van buitenaf lijkt alsof er niks gebeurt. Ik zit in de melkveehouderij en als ik om me heen kijk hoeveel boeren de laatste jaren zijn begonnen met weiden, fokken op duurzaam vee, kruidenrijke percelen, minder kunstmest en meer stalmest, de ontwikkeling van vrijloopstallen, experimenten met allerlei alternatieven.. Blijkbaar zien we dan echt hele verschillende dingen.

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:20

Myrthe3 schreef:
Inderdaad Jildau.
Ik heb geen problemen met vegetariërs, veganisten. Wil ook best met mensen in discussie en wil ook graag dingen uitleggen (ben medewerker varkenshouderij en melkveehouderij).
Maar deze actie is gewoon not done. Dit is gewoon inbraak en kan absoluut niet qua hygiëne regels.


Het probleem is dan vaak weer dat veganisten niet willen luisteren van de uitleg van de andere kant.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:40

Ninx schreef:
Ik ben 100% vegan en kan me goed voorstellen dat mensen tot actie overgaan.

De enige manier waarop ik toekomst voor boeren zie is kleinschaliger boeren voor alleen consumenten uit Nederland. Dan kunnen ze meer een 360 manier van boeren hanteren waarmee er meer ruimte is voor natuur en dieren. Eigenlijk terug in de tijd zo u wilt...
Zelf zal ik dan alleen groenten afnemen, maar voor de mensen die nog steeds dierlijke producten willen eten zie ik dit als enige optie.

De huidige veeteelt, maar ook akkerbouw, gaat veel, en veel, en veel te ver.....

De consument steekt zijn kop in zijn reet en betaald te weinig voor het product, en je mag raden wie aan het kortste eind trekt: de dieren en het klimaat.

Dus vind ik dit slim? Ik vind het lastig.... ik word namelijk vaak ook heel wanhopig van al het leed waar men de ogen voor sluit. Hoe krijg je in godsnaam de realiteit bij mensen naar binnen dan?


Als extreme veganisten echt hun ogen open hadden EN echt ballen hebben, dan spreken ze eens uit wat het werkelijke probleem is, namelijk; er zijn veel en veel te veel mensen op deze planeet. Er is maar 1 wezen op deze planeet die de planeet kapot maakt en overbevolkt en dat is de mens, niet dieren.

Maar nee; de oplossing van de extreme veganist is; werken naar een wereld zonder dieren....nou ja. lost wel gelijk het mensenprobleem op; die populatie zal snel zelf op de uitsterfstoel zitten, want geen dieren is geen bemesting...alle landbouwgronden zullen razendsnel verarmen tot ze zo arm zijn dat ze bij lange na geen 7 miljard parasieten kunnen voeden.

Krijgen die paar diersoorten die wel mochten blijven bestaan weer kans om te floreren, mits die er tegen die tijd er nog zijn.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:43

Precies dat Jildau!

Wordt wel beetje moe van de begane propaganda die hier gaande is. Jeetje zeg.

Ik eet 70% vlees en 30% vega.
Ik ben pro dierenwelzijn.
Betekend niet dat ik een slecht mens ben omdat ik vlees eet...

Wat hierboven wordt gezegd ben ik het mee eens. De mens is er teveel en maakt de aarde kapot.

Anoniem

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:46

Ze worden op insta weer actief , ze zijn zielig want de boeren deden zo gemeen :(:) _O-

En plaatjes als :

Afbeelding

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:01

Rebecca schreef:
Ze worden op insta weer actief , ze zijn zielig want de boeren deden zo gemeen :(:) _O-

En plaatjes als :

[ [url=m/gVMzs3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Onvoorstelbaar :')

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:11

Rebecca schreef:
Ze worden op insta weer actief , ze zijn zielig want de boeren deden zo gemeen :(:) _O-

En plaatjes als :

[ [url=m/gVMzs3.jpg]Afbeelding[/url] ]



Serieus het is gewoon eng om die berichten om IG te lezen:
Bel alsjeblieft de politie om ons hier binnen te beschermen.
Wanstanden hier, deze boer mishandelt zn dieren.
En dan helemaal verbaasd zijn als ZIJ worden opgepakt terwijl ze de politie hadden gebeld om beschermd te worden.

Oh ja de mooiste; van vlees eten word je agressief :))