ikke schreef:Hhmm, hier moet even een kanttekening bij. LPG is een prima brandstof, zonder veel nadelen. LPG heeft maar een nadeel: er is maar een handjevol mensen die ECHT weten hoe ze een LPG installatie goed af moeten stellen.
Daar kun je best weleens gelijk in hebben. Wij hebben ooit een LPG installatie laten inbouwen omdar wij in die tijd heel veel kilometers reden. De desbetreffende auto reed vanaf dag 1 slecht. De motor heeft flink te lijden gehad toch was het onderstel uiteindelijk de reden dat deze auto naar de sloop is gegaan. Anderen die ik ken die sferen bij LPG. Maar het schijnt dat het ene blok er ook beter tegen kan als jet andere.
Citaat:
[
Het aardige aan LPG en CNG is dat je dat elektro-chemisch kunt namaken. Precies dat is namelijk wat er bij Magnum gebeurt (die waterstof is een half-fabrikaat) Door water te kraken naar waterstof en zuurstof en daar vervolgens nog wat stappen achteraan te plakken, maak je een chemische versie van CNG oftewel aardgas. Het is niet exact hetzelfde, maar wel soort van uitwisselbaar. Voorlopig alleen voor Magnum maar dat zou best eens kunnen veranderen in de toekomst.
Ik denk zelf ook dat deze kant op denken veel haalbaarder is dan elektrisch rijden. De brandstof en de motor moeten uiteraard ook bij elkaar passen. Ik kan me nog wel herinneren dat het jaren geleden een hype was diesel auto's op zonnebloem olie te latern rijden. Vooral de moderne diesels hadden hier problemen mee.
Citaat:
Auto's op accu's is geen oplossing. Er is simpelweg veel te weinig grondstof om de wereld elektrisch te laten rijden met accu's. In NL zijn afstanden niet zo'n punt, maar hoe ga je dat doen in landen als Canada of Amerika? Of nog erger: Het Afrikaanse continent?
Het probleem van grondstoffen wordt structueel genegeerd.