Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
pien_2010 schreef:Citaat:Wellicht dat al die bangmakerij over een veranderend klimaat ook wel grotendeels fakenieuws is.
Waarom is de aarde rond? Omdat hij rond is en niet plat iets dat wetenschappers bewezen hebben. Het heeft lang geduurd voordat iedereen dit aannam en er is nog een klein groepje die denkt dat de aarde plat is en dit luid verkondigd.
Waarom is veranderend klimaat geen fakenieuws? Omdat bewezen is door 97% vd wetenschappers dat dit zo is. Een groep mensen manipuleren bewust de media en zegt nietus en een groep heeft economische belangen en zegt nietus en een groep trekt de wetenschap in twijfel en zegt nietus.
Tja en toch is het zo en de feiten spreken voor zich. Geen leuk nieuws en ook geen bangmakerij
Shaggy09 schreef:Juist dat zeg ik daar BEWEZEN is → wetenschap die gebaseerd is op feiten!!!!! dat deze stelling niet klopt. De populistische partijen liegen!Nou ja je zegt dat wanneer je het klimaatakkoord / de opwarming van het klimaat in twijfel trekt (wat imo juist alleen maar goed is ipv zonder voor jezelf na te denken met de kudde mee te lopen) je meegaat met populistische partijen en hun standpunten en je dus op hellend vlak beweegt. (?)
Shaggy09 schreef:Klopt. MIj nnichtje prikte door de leugens heen van de populisten.Daarna neem je een voorbeeld van je nichtje die het dus eens is met een standpunt van een populist maar zij zelf is absoluut geen populist.
Loretta schreef:Als we het dan toch over onderzoeken hebben die elkaar tegen zouden spreken.
Er zijn ook wetenschappers zeggen dat het inmiddels al te laat is.
https://www.scientias.nl/klimaatakkoord ... kas-wordt/
Daar sta je dan met je zonnepanelen, Tesla en warmtepomp.
germie schreef:De electrische auto heeft nog een hele weg te gaan voordat je daar iets mee kunt. Actieradius moet naar 800-1000 km. Laden in 5 minuten. Trailer mogen trekken en prijs lager dan nu, en accus die het ook nog 100 procent doen bij een 10-15 jaar oude auto zodat die autos ook gewoon 6 ton kunnen draaien zonder issues.
Ik denk dat waterstof een betere optie is, maar ook hier geldt duurzaam en dat is 6 ton meegaan en pas na 20 jaar wegroesten.
Autos die na 10 jaar al op zijn, zijn nooit duurzaam te noemen.
Verder plastic goed opruimen.
En wordt minder een hoarder.
Magrathea schreef:Dan wacht je wat langer. Dan vertrek je wat eerder. Het is allemaal niet onmogelijk.
Wat me nog wel het meest stoort in deze discussie is het constante "jamaar ik MOET weet ik veel hoeveel 100 kilometer kunnen rijden met mijn auto en ik ben niet bereid daarop in te leveren!" Het is geen eerste levensbehoefte, autorijden. Chill. Ademen, dat is een eerste levensbehoefte, en door deze instelling wordt dat steeds moeilijker.
We moeten uiteindelijk van de fossiele brandstoffen af, dus je kunt nu wel alles de grond in gaan stampen maar uiteindelijk is het óf stilvallen óf innoveren. En aanpassen. Dat sowieso. Dat de mens jarenlang (zegmaar de afgelopen 70 jaar) op véél te grote voet heeft geleefd is jammer voor de mensen die nu leven, maar een andere keuze is er niet echt.
Sclimpre schreef:In de veronderstelling dat je net na die 2 uur toevallig een (vrije) laadpaal tegenkomt...
Als je daar op rekent ga je vaak stilvallen
Pipodipo schreef:Magrathea schreef:Ademen, dat is een eerste levensbehoefte, en door deze instelling wordt dat steeds moeilijker.
Dat is anders ook nogal vervuilend.
En ja, mensen moeten zich kunnen verplaatsen, voor werk, voor familie en al dat soort dingen.
8nnemiek schreef:Sclimpre schreef:In de veronderstelling dat je net na die 2 uur toevallig een (vrije) laadpaal tegenkomt...
Als je daar op rekent ga je vaak stilvallen
Fastned kom je elk half uur tegen langs de snelweg, in de randstad zo'n beetje elke 5 minuten, en die zijn volop aan het bijbouwen.
Magrathea schreef:In de USA is recentelijk gepoogd om te investeren in hogesnelheidstreinen die alle staten moeten gaan doorkruisen. Sowieso is dat land helemaal ruk ingericht, de mensen daar werken bijna de helft van hun uren om hun auto/brandstof te kunnen bekostigen om überhaupt op hun werk te geraken. Dát is het echte probleem. Steden ingericht op auto's in plaats van op lopen en fietsen. (Hier hebben we dat overigens wel, en godzijdank valt het hier daarom mee )
Magrathea schreef:In de USA is recentelijk gepoogd om te investeren in hogesnelheidstreinen die alle staten moeten gaan doorkruisen. Sowieso is dat land helemaal ruk ingericht, de mensen daar werken bijna de helft van hun uren om hun auto/brandstof te kunnen bekostigen om überhaupt op hun werk te geraken. Dát is het echte probleem. Steden ingericht op auto's in plaats van op lopen en fietsen. (Hier hebben we dat overigens wel, en godzijdank valt het hier daarom mee )
Pipodipo schreef:8nnemiek schreef:Fastned kom je elk half uur tegen langs de snelweg, in de randstad zo'n beetje elke 5 minuten, en die zijn volop aan het bijbouwen.
Nou, niet helemaal hoor. TUssen Amsterdam en Utrecht: 0. Tussen Utrecht en AMersfoort: 0. In de hele provincie Utrecht zijn er 4 in totaal. En de laadstations zijn niet altijd aan beide kanten van de snelweg.