2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardenfann4
Berichten: 1355
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:33

Poeh dan zit hij daar al bijna een week vast. Ik kan me haast niet voorstellen dat zo'n kleintje dat kan overleven. Maar laten we inderdaad hopen op een wonder. Wat een nachtmerrie dit, echt vreselijk.

marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:52

Ergens zegt mijn gevoel dat dit jongetje het red , (mede door zijn broer of zus? Ergens daarboven O:) )

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:55

Ik lees hier in de Spaanse media dat ze verwachten de termijn van (nu hebben ze het over) 18 uur te halen, ondanks de dreiging van de regen en de tegenvallende grondsoorten.

Ze hebben een gigantische boor vanuit Madrid laten overkomen. De boor moet tijdens de werkzaamheden meerdere keren vervangen worden i.v.m. slijtage.

@marjoleinft, dat gevoel heb ik ook... Hoewel de kans echt zeer minimaal is, maar toch...

FennyPower

Berichten: 1470
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 02:46

Ik kan dit ook echt heel lastig uit mijn hoofd zetten al een aantal dagen.. Zo sneu...
Hopelijk vinden ze hem snel..

@Marjoleinft, hopelijk heeft ons voor gevoel gelijk...

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 03:24

Cayenne schreef:
Pfoe, ik heb niets met kinderen, maar dit laat me niet los. Het arme ding :(
Ik hoop zo dat hij nog in leven is en in goede gezondheid, en als dat niet het geval is dat hij er zo min mogelijk van heeft gemerkt.

Hier hetzelfde ...

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 03:55

Misschien is dat ook gewoon wat we hopen.
De kans is enorm klein.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 10:14

Ik lees net dat de geplande boorwerken van gisteravond niet zijn kunnen doorgaan. Ze verwachten binnen een paar uur te kunnen beginnen, en dan nog schatten ze 15 uur :'( .

Ik heb er weinig hoop in.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:00

wat erg voor die ouders ook...steeds veranderd de planning. Wel top dat iedereen zich inzet om te helpen!

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:28

Echt zwaar frustrerend dat het steeds lastiger blijkt dan gedacht. Die arme ouders... Ook voor de reddingswerkers zelf erg vervelend overigens. Die willen ook graag dat hun harde werk effect heeft. Dapper iemand die straks als eerste naar binnen gaat als de tunnel af is en niet weet wat hij aan zal treffen...

Jolien87

Berichten: 17482
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:24

Paardenfann4 schreef:
Poeh dan zit hij daar al bijna een week vast. Ik kan me haast niet voorstellen dat zo'n kleintje dat kan overleven. Maar laten we inderdaad hopen op een wonder. Wat een nachtmerrie dit, echt vreselijk.


Erg he? Naar mijn gevoel zit hij er net een paar dagen in maar dit is nu al de 7e dag. -O-

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:36

Ik kan mij echt niet inbeelden dat hij nog daar levend gaat uitkomen :( . Ik heb er lang in geloofd maar ik heb eigenlijk geen hoop meer, da's bijna onmogelijk |(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34697
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:43

Een week zonder drinken en eten is echt te lang voor zo'n kleintje. Ik heb weinig hoop dat hij nog leeft.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:43

Ik lees net op een Spaanse site dat er om 11:50 waarschijnlijk een persconferentie komt.

Ik hoop dat ze met een positieve berichtgeving komen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:47

bridgetF schreef:
Ik lees net op een Spaanse site dat er om 11:50 waarschijnlijk een persconferentie komt.

Ik hoop dat ze met een positieve berichtgeving komen.

Denk het niet anders schreeuwde ze het wel van de daken

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:50

Heel crue misschien maar hoop ik dat hij eigenlijk meteen al snel is overleden. Na een week geen eten en drinken te hebben gehad is dat kleine lichaampje vast al heel erg aangetast. Ik denk niet dat als hij nu nog leeft hij normaal nog kan leven.

Natuurlijk hoop ik ook stiekem op een wonder dat hij ongedeerd eruit wordt gehaald, helaas acht ik die kans erg klein....

Ik kan mij echt niet voorstellen hoe zijn ouders zich nu moeten voelen... verschrikkelijk dat zij dit moeten mee maken, dit gun je je ergste vijand niet...

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:52

speedfiets_2 schreef:
bridgetF schreef:
Ik lees net op een Spaanse site dat er om 11:50 waarschijnlijk een persconferentie komt.

Ik hoop dat ze met een positieve berichtgeving komen.

Denk het niet anders schreeuwde ze het wel van de daken


het kan natuurlijk ook dat ze gaan vertellen over vorderingen of tegenslagen, pfff ik leef zo mee ...

tengeltje11
Berichten: 7152
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:54

Idd,ook ik denk dat levend eruit bijna bijna onmogelijk is.....
En hoop ook dat hij dan (bijna) direct overleden is en niet nog bv 5 dagen levend in die put gezeten heeft.....
Vreselijk dit....

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:03

bridgetF schreef:
Ik lees net op een Spaanse site dat er om 11:50 waarschijnlijk een persconferentie komt.

Ik hoop dat ze met een positieve berichtgeving komen.


Dit is niet te volgen online?

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:05

persconferentie ging meer over dat zich volledig blijven inzetten, niks geen concreet nieuws. Jammer het duurt allemaal (ondanks de geweldige en enorme inzet) zo lang, té lang.

tengeltje11
Berichten: 7152
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:05

Maar wat ik me afvraag,tegenwoordig hebben ze toch al hele goeie warmtecamera's die behoorlijk diep gaan,kunnen ze met die camera's in de put die ze al hebben,niet meten of er nog ergens iets van lichaamswarmte te vinden is?ze kunnen zoiets tot uren na een dood opsporen dacht ik ooit te lezen?

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:10

Wat ik me dus afvraag stel ze komen uit op het punt waar ze denken waar hij zit en hij zit er niet....wat dan?
Dan gaat het nog langer duren....
Ik vind het echt zo erg het grijpt me echt aan maar geloof niet dat ze dat kleine mannetje er nog levend uit zullen krijgen |(

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:15

Ik ben er vrij zeker van dat hij al lang niet meer leeft. Volgens mij is hij al bezweken aan onderkoeling voor de uitdroging. Dit is in mijn ogen ook geen reddingsoperatie meer maar een bergingoperatie. De ouders zitten in mijn gedachten. Wat een verschrikking. Ze hebben echt alle pech tegen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:17

DeMolenhoek schreef:
Ik ben er vrij zeker van dat hij al lang niet meer leeft. Volgens mij is hij al bezweken aan onderkoeling voor de uitdroging. Dit is in mijn ogen ook geen reddingsoperatie meer maar een bergingoperatie. De ouders zitten in mijn gedachten. Wat een verschrikking. Ze hebben echt alle pech tegen.


Dit ik vind het ook vreemd dat er zo hoopvol gecommuniceerd wordt soms. Hij zit 100 meter onder de grond in de winter dan nog, zonder eten of drinken.. 2 jaar oud. Volgens mij is het kindje helaas al lang overleden. Desalniettemin verschrikkelijk voor de ouders maar de kans is toch onbestaande bijna volgens mij..

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:19

Maar zolang hij niet gevonden is weten we het niet. Overleden kan, maar er gebeuren nog steeds wonderen. En ook na aardbevingen worden er na een week soms nog levende mensen onder het puin vandaan gehaald.

De kans wordt wel steeds kleiner dat hij nog leeft, maar zolang we nog niks zeker weten is hoop houden het enige wat je kan doen.

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:23

Ik weet niet of dat helemaal waar is van de onderkoeling.
Mijn moeder heeft een grotwoning in spanje en daarin is het altijd rond de 17/18 graden.
Het is totaal niet te vergelijken natuurlijk maar misschien dat die spanjaarden dus er vanuit gaan dat het in dit geval ook zo is?