Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mayasfrenk schreef:Ik maak dit conflict deze ronde van een heel andere kant mee.... mijn schoonzus is Israëlische, en al haar familie en heel veel vrienden wonen daar nog.... haar broer is militair en vanmorgen opgeroepen. Gelukkig medische staf dus niet "helemaal" aan de front linie, maar zij volgen nu het Israëlische nieuws en sociaal media en hebben contact met vrienden en familie, en wat we hier in Nederland zien en horen is maar een fractie van wat daar op dit moment gebeurt....
Desty schreef:
princequillo schreef:Ik heb twee vrienden, één Palestijns en de ander Israëlisch. Zijn ook vrienden van elkaar. Echt rot voor beiden, ze zitten ook beiden in onrustig gebied nu. Maar hoewel ik het zeker niet goed praat, zag ik dit ook wel al langere tijd aankomen... Zoals iemand al zei, Palestine wordt al heel lang écht klem gezet door de Israëlische overheid, en de situatie van velen Palestijnen is daardoor gewoon al heel lang echt onmenselijk. De VS, maar ook de EU is er al die jaren bij en kijkt ernaar... Je kunt op een gegeven moment wel verwachten dat er dan ernstige opstand komt.