Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzzy_3 schreef:Ik vind dat als jij als persoon een gruwelijke daad hebt gedaan (bijvoorbeeld moord), je daar eerder aan moet denken dat jou omgeving en nadbestaanden daar onder lijden.
Dat is ook zo voor het geval van het slachtoffer.
Het proces moet ook niet zo lang duren. Schuldig bevonden, hop, direct naar het doodstraf kamertje.
geerke schreef:als er geen twijfel bestaat of het schuldig zijn van de dader ben ik zeker voor de doodstraf....scheelt de samenleving er veel geld.
Levenslang iemand huisvesten en voeden is niet voor niets...
Verootjoo....hoezo mogen wij niet beslissen over leven en dood?....dat heeft de dader toch ook gedaan?
MamboBeach schreef:Waarom kost de doodstraf meer geld dan celstraf TS?
geerke schreef:als er geen twijfel bestaat of het schuldig zijn van de dader ben ik zeker voor de doodstraf....scheelt de samenleving er veel geld.
Verootjoo....hoezo mogen wij niet beslissen over leven en dood?....dat heeft de dader toch ook gedaan?
Eddy_Rocks schreef:Tegen. Ik vind de doodstraf net zo slecht als de moord zelf. In China kun je inderdaad voor een kleine misdaad al de doodstraf krijgen, en dan word je publiekelijk geëxecuteerd. Dat vind ik dus ronduit belachelijk en barbaars.
In Amerika krijgen zelfs jongeren van 17 jaar de doodstraf, en die zitten dan voor onbepaalde tijd straf en worden dan opeens ter dood gebracht.
Mensen levenslang opsluiten is veel erger, met de dood kom je er te makkelijk van af
Inney schreef:Eddy_Rocks schreef:Tegen. Ik vind de doodstraf net zo slecht als de moord zelf. In China kun je inderdaad voor een kleine misdaad al de doodstraf krijgen, en dan word je publiekelijk geëxecuteerd. Dat vind ik dus ronduit belachelijk en barbaars.
In Amerika krijgen zelfs jongeren van 17 jaar de doodstraf, en die zitten dan voor onbepaalde tijd straf en worden dan opeens ter dood gebracht.
Mensen levenslang opsluiten is veel erger, met de dood kom je er te makkelijk van af
Inderdaad. hier ben ik het mee eens. En de manieren zijn vaak barbaars. Ook voor de nabestaanden kan dit grote gevolgen hebben. En dan kan je wel zeggen: Ja, maar daar had de dader eerder aan moeten denken, maar het blijft voor de nabestaanden (van zowel dader als familie) gewoon niet te omschrijven qua emoties.
Inney schreef:MamboBeach schreef:Waarom kost de doodstraf meer geld dan celstraf TS?
Omdat (het is bewezen in een onderzoek, zou zo even het stukje erbij zoeken) de doodstraf in de praktijk niet zo simpel is van: Even een injectie, of even aan de strop..
Nee, daar gaan hele processen aan vooraf. Dan spreken we wel over een land als de VS, en niet over een land als China. Vaak zitten de geditineerden nog jaren in de cel te wachten op de uitspraak van de rechter. Ze zitten jaren in de dodencel.