Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zonder voorkeuring kan je niet op pad.
NoGo schreef:@ Lenneke: van die voorbespreking wist ik niet maar heb dan ook (nog steeds) geen boekje binnen.
Zo is het idd wel een stuk minder aan meenemen.
en aangezien ik er helemaal vanuit ging dat we verplicht moesten wachten hebben we al netjes geoefend met eten geven en dekje wisselen *voelt zich nu heel![]()
Citaat:Eindpunt: paard aanbieden (doe ik zelf) + daarna benen insmeren met klei en dan terug naar huis.
) 

P/a is eigenlijk bedoeld om hartslag te laten opmeten en dan eigenlijk als je paard goed is heel even kort verzorgen (koelen e.d. en wat te eten voor jezelf) en dan meteen weer verder. Het verzorgen van je paard gebeurt nadat je over de finish bent gekomen en de hartslag van je paard is opgenomen, dan heb je een half uur de tijd om je paard na te verzorgen en dan naar de nakeuring. Ik voer mijn paard in dat half uur altijd slobber met veel water erdoor en wat wortels. Je paard moet wel wat eten want anders heb je weer te weinig darmgeluiden. AnneOmie schreef:Bak slobber voor onderweg bij de groompunten lijkt me ook niet echt nodig. Gewoon water en daarnaast desnoods wat wortels/appels ofzo. Idd zweetdeken en halster + touw in groomauto. Je kunt ook eventueel je EHBO kistje in de groomauto mee laten nemen.
Vergeet niet een regendeken en extra zweetdeken voor je paard mee te nemen mocht het erg slecht weer zijn.
)
Mijn paard dronk eerst ook niet in de klasse I, pas als hij klaar was met de wedstrijd ging hij drinken. De meeste paarden drinken pas na ongeveer 30 km! Ik heb nu voor het eerst weer een klasse I gereden en nu begon hij opeens wel te drinken tijdens de groompunten voor de p/a! Ik was helemaal gelukkig