Wat een wedstrijd zeg.
Ik wilde deze wedstrijd rijden om eens te proberen of Anouar ook iets harder kan (en of ik dat ook durf, want Anouar kan het best) en om heel eerlijk te zijn wilde ik ook wel erg graag eens een wedstrijd winnen.
Dus met die intentie van start gegaan. Hele eerste rondje een beetje vooraan gereden, samen met nog iemand die voor het eerste klasse twee reed en nog wat andere er achteraan. Best wel lekker doorgereden, Anouar voelde goed.
In de vetgate als eerste binnen en met 2 minuten aan kunnen bieden. De vet vond hem er nog fit uitzien. Ik kon als eerste weg uit de vetgate.
Maar vlak achter me zat een meisje met een pony die me al snel in haalde. Ik liet me niet zomaar inhalen, dus ben er achteraan gegaan. Af en toe reed ik voorop, dan reed zij voorop, zo hebben we het hele tweede rondje gegalopeerd.
Op het laatste groompunt ben ik m'n grooms in volle vaart voorbij gereden, maar gelukkig snapten ze het.
Het hek door en daar kwam de finish in zicht. Ik reed achter, maar weet hoe ontzettend hard Anouar kan. Dus hij vloog er voorbij en zorgde dat hij een ruime paard lengte voor bleef. Op naar de finish...
Maar er was geen finish. Ik zag wel m'n grooms en hoorde m'n moeder schreeuwen naar andere ruiters dat ze aan de kant moesten, maar meer was er niet.
Of wel? Ineens zag ik de weg, waar we in volle rengalop op af reden. Ik trok Anouar op de rem en net op tijd had ik hem in draf (wel nog een pasje galop op het asfalt, maar voor de oversteek had ik hem gelukkig terug)
Dat andere meisje vloog me voorbij en bleef galoperen tot de andere weg. Ik ben ernaast gaan lopen. En daar kwamen de finish mensen aan, die waren te laat.
Ik was zo ontzettend kwaad. Had ik dit dan allemaal voor niets gedaan? Niemand (behalve mijn grooms) had het gezien.
Anouar verzorgd en naar huis gebracht. Intussen in discussie met de jury en dan maar wachten op de prijsuitrijking.
Daar bleek ik toch gewoon eerste te zijn. Wat was ik trots zeg. Ik heb nog nooit een endurance wedstrijd gewonnen.
We hadden een gemiddelde snelheid van 18,3 km/uur.
Verder was het een top wedstrijd. Zo als altijd een hele mooie route en alles prima geregeld, alleen die finish was dus iets minder.
Maar ik heb wel een hele fijne wedstrijd gereden met een prachtig resultaat en ik ben weer super trots op mijn mannetje.
Helaas geen foto's deze keer. Tenzij iemand anders mij nog op de foto heeft, maar ik heb geen camera gezien.