Kootwijkerbroek - debuut van een jonge vos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Kootwijkerbroek - debuut van een jonge vos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 15:26

Hé hallo daar. Gorino heeft mij uitgelegd hoe je zo'n verhaaltje schrijft, en hij heeft ook gezegd dat ik dat deze keer dus maar moet doen, want het was mijn wedstrijd, zei hij. Cool

Vanochtend gingen we samen met de stal-op-wielen op pad. De bazin had daar super lekker gedroogd gras in opgehangen, nou dat was al bijna op voordat we aankwamen op de plek waar we kennelijk wezen moesten.

Daar moesten we een tijdje in die stal-op-wielen blijven wachten, maar dat vonden we niet erg. Even later kwam de bazin terug met een gek geel jasje aan, en mochten we mee naar een plek met allemaal mensen en paarden. Eén zo'n mens begon aan alle kanten aan me te luisteren en te porren en te voelen, maar Gorino had me al uitgelegd dat dat erbij hoort. Ik vond het allemaal reuze spannend, dus mijn hartslag was 58.

Daarna mocht ik nog even heen en weer rennen met de bazin. Dat hadden we thuis al geoefend, dus dat snapte ik wel hoe dat moest.

En toen was het weer even rustig, en mochten we buiten aan de trailer wéér zo'n zak gedroogd gras leegeten. Dat was niet aan dovemansoren gezegd. Toen kwam de bazin weer met dat ding voor op m'n rug aansjouwen, dus ik wist dat we een ritje gingen maken. Gorino ging mee, maar er ging ook nog een bruin paardje mee. Gorino zei dat hij haar wel kende, maar ik vond het maar niks. Gorino is míjn vriendje, en daar moest zij afblijven Whoosh!

Na een tijdje rondstappen gingen we op weg, de hei op. Er kwam meteen al een paard achterop, en dat vond ik heel erg eng, dus die hebben we maar even voor laten gaan. Daarna hebben we lekker in de regen rondgereden, lekker gedraafd, en af en toe kwamen we ook opeens de baas tegen. Gorino had me dat ook al uitgelegd, die weet best wel veel Ja .

Afbeelding

Afbeelding

Halverwege de rit waren er weer opeens van die mensen die aan ons wilden voelen, maar alles was goed, dus we mochten doorrijden. Nog weer een keer over een stuk hei, nog eens de baas tegengekomen en die duwde iedere keer een emmer water in m'n neus. Nou dan wilde ik uit beleefdheid mijn mond wel even spoelen, en ondertussen de baas natspatten, maar verder zag ik het nut er niet zo van in. En al dat water over m'n hals uitgieten vond ik ook niet zo bijster geslaagd. Er kwam al genoeg gewoon uit de lucht vallen dacht ik zo.

Maar op een gegeven moment ging de rit toch wel lang duren hoor, tjonge. Zo lang was ik nog nooit met zo'n tempo aan het rijden geweest. Maar na een stukje stappen wilde ik nog wel een eindspurtje inzetten.
Na het hek bleef de bazin naast me lopen, dat vond ik wel sympathiek van haar. En al snel kwam opeens toch weer het terrein in zicht van waar we gestart waren. Daar wilden weer die voelmensen mijn hartslag weten, nou die was gewoon 56, dus geen probleem. Toen mocht eindelijk dat ding van m'n rug, kregen we een deken op, en mochten we verder met gras eten. Lekker was dat wel.

Toen moesten we nog één keer laten zien dat we nog heel waren - ook dat had Gorino me al verteld, die báált daar altijd van jonge... Cool - en mocht ik nog even de bazin meesleuren met voordraven. Die zal weten dat ik kan draven. Extreme duivel Niet van dat mietjesgedrag zoals Gorino dat doet, dat gesukkel in draf. Hup, staart erop en showen.

En nou zegt de bazin dat we dit vaker gaan doen, en nog véél verder. Nou, eigenlijk lijkt me dat wel geinig. Ik vond het best wel leuk, zo met een hoop paarden door zo'n bos hollen. Af en toe eentje inhalen, dat vond ik zeker leuk. Ingehaald worden wat minder, maar dat schijnt er ook bij te horen.

Apple

Re: Kootwijkerbroek - debuut van een jonge vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:54

Dat is een mooi debuut hoor Lachen

Wel fijn dat Gorino al kon uitleggen wat er precies zou gebeuren. Gezellig als jullie zo samen vaker op pad gaan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:55

Klinkt als het perfecte debuut, afgezien van de regen dan. Knappe Caprice!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:09

Dat klinkt als een heel goed debuut Haha!

Knap paard Ja

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:53

Wat een leuk verslag! klinkt als een geslaagde dag Ibbel! Haha!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:54

Hey, wat goed van Gorino om jou te vertellen hoe je zo'n verhaaltje schrijft! Haha!

Super verslag van een heerlijke en geslaagde eerste endurance wedstrijd ervaring van jullie OK dan!
Ga zo door! Met de wedstrijden en bijbehorende verslagen natuurlijk, leuk hoor! Lachen

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:00

Gefeliciteerd Caprice !!!

Dat je nog maar vele goedgekeurde kilometers in de hoeven mag krijgen !

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:04

Gorino weet wel veel hè? Clown

Caprice, je hebt het super gedaan op je debuut OK dan! en je zus ook! Gefeliciteerd met je mooie resultaat! Go jij! Go jij!

Gorino kan nog wat van je leren, al was het alleen maar hoe je netjes voordraaft bij de nakeuring. Maar vertel 'm dat maar niet, neemt-ie vast niet aan van zo'n jong ding. Knipoog

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:50

Leuk verslag hoor, gefeliciteerd met je debuut OK dan!

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:59

Wat een leuk verslag! *LOL*
Fijn dat het zo goed gegaan is! Ja

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:19

Zo te lezen was het een geslaagde rit Ibbel en de jonge vos

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 00:29

Netjes gedaan hoor, brááf OK dan! en veel pelzier en succes bij de volgende rit!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:22

Wat een leuk verslag! Gaat er ook allemaal heel relaxed aan toe als ik dat zo lees. Met vlag en wimpel geslaagd dus, jouw Caprice!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:41

Bedankt voor de link in ons topic ibbel!
Wat een leuk verslag en wat een knappe Caprice!! OK dan! Je doet het al erg goed voor zo'n 'jong ding' Caprice, Gorino kan straks bij jou in de leer Haha!

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:55

Karin schreef:
Gorino weet wel veel hè? Clown

Caprice, je hebt het super gedaan op je debuut OK dan! en je zus ook! Gefeliciteerd met je mooie resultaat! Go jij! Go jij!

Gorino kan nog wat van je leren, al was het alleen maar hoe je netjes voordraaft bij de nakeuring. Maar vertel 'm dat maar niet, neemt-ie vast niet aan van zo'n jong ding. Knipoog

Ja, ik zat de foto's te bekijken. Caprice en haar zus Chess hebben wel wat van elkaar weg. Enkel het hoofdje van zussie Chess is wat smaller. En de bips van Chess heeft wat meer volume haha Knipoog

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:53

Goed gedaan hoor, voor mijn paardje ook zijn debuut. Dat enge paardje was die van mij zeker ( koffievosje nog vrij in het begin). Ben trots op hem