Dan is het een stuk gezelliger als je iemand hebt om mee te kletsen.
Om half 7 waern wij op stal en ging meteen Levi eerst bix en hooi geven. Het bix at hij op, maar zijn hooi maar half. Hij wist al dat er wat stond te gebeuren en was een beetje onrustig. Onderweg in de vrachtwagen konden ze ook hooi eten dus daar maakte ik mij niet heel druk om.
Ondertussen alle waterflessen gevuld en mijn spullen gepakt. Daar was de vrachtwagen al die ons naar Soest zou brengen.
En wystan de Fjord van Marjolein met wie ik samen heb gereden kwam ook aangelopen. (staat een kilometer verderop)
De paarden ingeladen en op naar Anique die met haar paard Jolly ook mee zou gaan.
Nadat Jolly ook in de wagen stond vertrokken we dan echt naar Soest!
De reis verliep prima, alleen reed ik op het laatst een stukje verkeerd en zaten we opeens op het terrein van de dierentuin in plaats van het militair terrein :lol:
Bleek dat het een paar honderd verderop was. Maargoed we hebben het gevonden.
Mijn groom Gisabeth had mij al aangemeld en mijn hesje en VET kaart voor mij meegenomen. Super want dat scheelde mij weer een heel eind lopen! De voorbespreking hadden we helaas toch net gemist, maar Gisabeth heeft wel kunnen luisteren en vertelde mij dus wat er gezegd was allemaal.
Paddock in de schaduw neergezet en de paarden uitgeladen.
Heel even laten staan en toen maar naar de voorkeuring gegaan. Daar had Levi al een hartslag van 48... Dat werd dus echt rustig aandoen. Wat ik toch al van plan was met deze warmte...
Paard gaan poetsen en Gisabeth heeft nog bij de start gevraagd of Marjolein en ik samen mochten starten. (dit had ik bij mijn inschrijving al gevraagd en stond er ook duidelijk op, maar toch stonden we op de startlijst een half uur uit elkaar en via de email werd gezegd dat de tijden niet veranderd konden worden)
Uiteindelijk mochten we toch samen starten

Opgezadeld en op naar de start, ietsje te laat gingen we dan toch van start. Het was echt een supermooie route en goed aan gegeven ook. Levi was fris in het begin, maar ik wilde hem niet te hard van start laten gaan. Hij moest ten slotte nog een heel eind.
Het eerste groompunt zagen we geen grooms dus verder gereden. Ze hadden ons net gemist bleek later. Gelukkig stnden ze er wel op het volgende groompunt. Flink gekoeld en Levi wilde goed drinken. Daar het bit uitgedaan, want Levi wilde zonder bit nog beter drinken.
De rest van de rit voor het eerst zonder bit verder gereden en hij deed het super 8)
Wystan had het moeilijk en na een stuk gestapt te hebben en besloot ik om te proberen om alleen verder te gaan. Helaas kwam er toen net weer een stuk klapzand aan en Levi had zoiets "ik heb geen zin om dit zware stuk te lopen zonder mijn vriendje" dus uiteindelijk is Marjolein weer aangesloten en reden we weer samen rustig verder.
Bij de P/A moest Marjolein met Wystan 10 minuten wachten omdat de HF 64 was. Levi's HF was 52 dus ik mocht wel gelijk door.
Gisabeth heeft nog een stukje meegehold zodat er een andere ruiter in het zicht was waar ik achteraan kon. Dan miste Levi niet gelijk zijn vriendje en dat werkte gelukkig goed!
Ik zag verderop dat de andere ruiter verkeerd reed en ik riep haar nog achterna dat ze verkeerd reed, maar ze hoorde mij niet.
Wonder boven wonder liep Levi zonder problemen in zijn eentje lekker door, knappe pony :thumbs:
Een tijdje later kwam de ruiter die verkeerd gereden was ons weer voorbij en reed ik toch de rest van de rit met haar en nog een andere ruiter.
Deze laatste 10km heb ik iets harder gereden dan de rest van de rit, maar ik wist al dat we niet optijd binnen zouden zijn. Haasten had geen enkele zin en was ook niet eerlijk tegenover Levi.
Ik vind het al geweldig dat we de rit volledig hebben uitgereden, gelukkig zelf geen 1x verkeerd gereden, want dat is met die warmte al helemaal niet meer goed te maken.
De grooms zag ik een kilometer voor de finish nog en bij de finish zelf natuurlijk. Flink gekoeld en ik was op ongeveer 1,5 kilometer gaan stappen. (ik denk zelf dat het zelfs 2 kilomter was, want de rit was langer dan op de kaart was uitgezet.)
Bij de finish aangekomen had Levi helaas een HF van 63, dus moesten we 10 minuten wachten. Daarna had hij een HF van 60 dus precies goed

Weer in de paddock nog, laten drinken, flink gekoeld en nog wat wortels gegeven, hooi vond hij niet interessant. Gras daarintegen wel! Na een half uur op de nakeuring was Levi zijn HF gedaald tot 52 en de rest was ook prima.
Hij zag er nog fit uit zei de VET en zijn turgor was erg goed als 1 van de weinigen. Dat was uiteraard leuk om te horen!
Wystan en Marjolein mochten ook de rit uitrijden hoorde ik later dus dat was wel fijn.
Anique en Jolly hebben de rit helemaal goed volbracht en nog binnen de tijd ook 8)
Vlak voordat we weer van het terrein weggingen begon het te onweren en ontzettend hard te regenen. Dat was minder, we moesten dat hele eind nog terug!
Met de blower op de volle kracht aan en een doekje om het beslaan van de ruiten tegen te gaan toch op weg gegaan en gelukkig is de terugreis zonder problemen verlopen.
Bij deze wil ik mijn grooms enorm bedanken, want zonder jullie inspanningen hadden Levi en ik het niet gered. 8)