hartslagmeter lenen Soest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

streep

hartslagmeter lenen Soest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 14:55

Nu start ik as weekend voor het eerst endurance in Soest. Lachen. Ik wilde een hartslagmeter huren via Equestrian Nomads maar die heeft hem helaas al verhuurd. Weet iemand anders waar ik een hartslagmeter kan lenen. Als is het alleen maar een meter die ik bij de vetgate kan gebruiken zodat ik hem goed kan aanbieden. Wie o wie kan mij helpen? Bedankt alvast.

Sash

Re: hartslagmeter lenen Soest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:19

goedhard... outdoorriding? volgens mij kan het bij allebei!

ik lees trouwens net dat dit je eerste wedstrijd is? dus geen vetgate neem ik aan maar de p/a? bijna niemand heeft de eerste wedstrijd een hartslagmeter. ga gewoon optijd stappen en neem de tijd bij de p/a dan kan je rustig aanbieden. zo erg is het niet als je den keer hoger dan 60 hebt zeker niet op je eerste wedstrijd.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 16:40

Thx, ja al die namen die ken ik nog niet Lachen. Maar bedankt voor je advies. Ik dacht dat als ik boven de 60 zat ik niet meer verder mocht rijden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:49

Koop een stetoscoop. Een simpele is rond de 15 euro. Thuis even oefenen.

En wat Sash zegt, maak je niet te druk. Neem de tijd en zodra je paard er ontspannen uit ziet bied je aan. Boven de 60, jammer dan, 10 minuutjes wachten. Is hij dan nog steeds niet goed dan mag je niet verder rijden, maar dat is dan vaak ook maar beter omdat je paard of te moe is of zich veel te druk maakt.

Gewoon lekker rijden, en rij je hem niet uit, jammer dan, volgende keer beter. Daar zijn de eerste wedstrijden voor, om te leren.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 16:53

Dank voor de tip. Ga ik zeker doen.
Nog even een vraagje over dat verder rijden. Mijn paard is een drukte maker dus ik ga er al een beetje vanuit dat ze boven de 60 zal blijven. Mag ik dan wel verder in stap het parcour afmaken. Of hoe gaat dat dan. Ik hoor daar verschillende verhalen over.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:03

Lees het regelement eens!

streep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 17:35

gelezen Lachen

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:10

Citaat:
Ad a. P/A-controle (polscontrole) in klasse I
De P/A-controle vindt plaats in het tweede gedeelte van het parcours, zonder verplichte rustperiode (de rijtijd loopt door). De gang van zaken op een P/A is als volgt. Direct na binnenkomst op de P/A wordt de tijd van binnenkomst genoteerd op de veterinaire kaart. Dit is de ‘arrival time’. Vanaf de arrival time heeft de deelnemer 10 minuten de tijd om het paard ter controle aan te bieden. De deelnemer mag het paard in totaal tweemaal aanbieden ter controle, waarvan de tweede keer op 10 minuten na de arrival time (re-inspection). Wanneer bij de veterinaire controle de polsfrequentie lager is dan of gelijk is aan 60 per minuut , mag de rit worden vervolgd en wordt deze tijd als ‘out time’ genoteerd. Wanneer de polsfrequentie bij de tweede aanbieding hoger is dan 60 per minuut , volgt automatisch uitsluiting.
Als de polsfrequentie 60 of lager per minuut is kan vervolgonderzoek op algehele conditie volgen. Bij duidelijke tekenen van oververmoeidheid of dehydratie, bij abnormaal hoge temperatuur, bij kreupelheden of bij ernstige verwondingen of drukkingen wordt de deelnemer uitgesloten of gediskwalificeerd. Wanneer de genoemde aspecten goed zijn én de polsfrequentie lager dan of gelijk aan 60 per minuut is, mag de deelnemer de wedstrijd vervolgen.

Uitsluiting betekent dat je je niet meer met je paard op de route mag begeven. Je moet dan dus stoppen bij de P/A en het paard moet opgehaald worden met de trailer.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:26

Bedankt iedereen voor alle informatie. Ik heb er erg veel zin in, en gelukkig mag ik meerijden met iemand die veel ervaring heeft zodat ik het een beetje kan afkijken. Voor mij is de eerste keer meedoen en zorgen dat mijn paard fit blijft het belangrijkste

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:59

komt vast goed, zeker als je met iemand rijd. mijn paard is ook een druktemaker maar bij de controles juist vaak heel erg braaf. zeker bij zijn eerste wedstrijd was hij echt onder de indruk. en daardoor lekker rustig Lachen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:48

Streepje, no worries. Parel gaat het heel goed doen. Zjief heeft een zekere rust over hem heen hangen, dus dat neemt Parel wel over. En 60 of lager, dat is echt geen probleem hoor. En hoe rustiger je zelf bent en zelf zorgt voor een lage hartslag, zal je paard het ook wel hebben Knipoog

streep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 08:50

Ik ben al in ZEN training. Ik heb er zoveel zin in Lachen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:51

In wat voor training ?

streep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 08:53

Zen is een Japanse vorm van het boeddhisme. De zen is een vorm van het boeddhisme die nadruk legt op za-zen: meditatie als middel tot verlichting. Bij deze meditatievorm zijn onder andere beheersing, wijsheid en een goed gevoel voor humor van belang.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:15

HAHAHAHHA okay. Nou baat het niet dan schaadt het ook niet Knipoog