iritatie van hartslagmeter op haar rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

iritatie van hartslagmeter op haar rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 12:00

omdat ik natuurlijk endurance rijd komt het hier te staan.

Ben er sinds kort achter dat het zadel van splash er iets niet helemaal goed meer is. Zaterdag komt de zadelmaker ervoor. Ze heeft na het rijden een bult op haar rug (soms) en dat is met een uur weer weg. Of er zit een droge plek, of er gebeurd niets en is alles gelijk of er zijn haren verschoven. dat is dan wel de zelfde plek telkens. Maar van de week een laatste testrit gemaakt en nu waren er nog meer iritatie buten wat er voorheen niet was en ook nu had ze last van haar V-max op haar rug het was als het ware een paar bultjes geworden. Vanwaar ineens die reactie die ze voorheen niet had. Het zit op dezelfde plek als normaal en dan geeft het geen reactie. is ze soms extra gevoelig? Wat ook zo vreemd is dat het probleem ineens onstaat en dat terwijl ik het zadel regelmatig in onderhoud heb en ze het zadel al ruim 5 jaar zonder maar een probleem heeft.

Voor de electrode kan ik er iets opsmeren ter verzachting? Tevens geeft ze geen reactie als ik er aan kom en ook niet op haar rug, dat vind ze gewoon net als altijd gewoon lekker met poetsen en dat terwijl het een grote piepdoos is.

Nina_rex

Re: iritatie van hartslagmeter op haar rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:43

Gebruik je gel onder de electroden? Rex had de eerste keer nl. ook een "drukking", maar het bleek een allergische reactie te zijn op de bijgeleverde electrodengel. Nu ik die niet meer gebruik heeft hij ook geen last meer.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 14:07

ja maar die gebruik ik ook al jaren altijd dezelfde

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:55

Ja maar dat is het nare van evt. allergische reacties. Die bouw je op, ze komen juist na meerdere keren contact. Heb het zelf met zonne-allergie. 18 jaar geen problemen en ineens raak. De natuur is en blijft een raar verschijnsel.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 17:48

met het warme weer kan ik gerust wel even zonder proberen ze zweet toch genoeg.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:56

Ik maak de plek vooraf altijd even nat met een spons, en daarna neemt het zweet het dan wel over. Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 18:04

maar over de evt allergieen die tzt op kunnen gaan spelen. Het is niet bij haar singel dat iriteerd alleen haar rug.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:49

Gisteren had Ret ook voor het eerst sinds jaren irritatie van de elektrode op zijn rug. Ik vermoed dat ik 'm deze keer niet ver genoeg naar achteren heb doorgeschoven en dat-ie op een te 'strakke' plek onder het zadel lag. Volgende keer beter op letten...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 20:08

ook zonder gel weer een plek

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:19

Ik doe de electrodes NOOIT onder het zadel, daar komt teveel druk op te staan al zijn ze nog zo plat.
Ik doe ze altijd onder de singel en nooit geen last gehad van irritaties of drukkingen. Misschien dat eens proberen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:23

Helaas. Ik heb een lang snoertje en een kort snoertje aan mijn zender. Het korte snoertje haalt het niet naar mijn singel en ik kan de zender ook niet lager aan mijn zadel vastmaken, daar is geen goed bevestigingspunt voor. Heb het wel eens geprobeerd zonder de zender aan mijn zadel te hangen, maar dan valt-ie eronderuit en/of ik krijg geen signaal.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 09:36

welke heb jij karin? ik ga het eens proberen met die van mij.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:37

Die van Polar, de A3. Maar de zender is universeel voor alle modellen van Polar voor zover ik weet.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 09:38

jawel maar het snoertje kan bij mij misschien langer zijn. dan zou het kunnen lukken. Heb zelf de v max. vippie welke heb jij dan?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:11

Karin schreef:
Die van Polar, de A3. Maar de zender is universeel voor alle modellen van Polar voor zover ik weet.

Die had ik ook en dat ging prima hoor Kaar, gewoon je zender iets voor je zadel langs leggen en aan de linkerkant gangen met het korte snoertje, de lange ging naar de andere kant.

splash1999 schreef:
vippie welke heb jij dan?

Heb nu de Garmin forerunner 305 met ombouwkit maar heb hiervoor altijd de Polar A3 gehad die ik op dezelfde wijze vastmaakte.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:23

Haalt-ie echt niet, heb het geprobeerd.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 14:32

dan doe je de linker normaal bij de singel en de rechterkant dan? op welke hoogte doe jij die? en geeft ie dan de juiste waardes aan?