Gierle+gezocht:maatje voor trainingen en rit in Oud Heverlee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amitje

Gierle+gezocht:maatje voor trainingen en rit in Oud Heverlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 21:23

Hoi iedereen,

Ik heb vandaag voor de eerste keer meegedaan aan een endurance rit en vond het helemaal geweldig !!! Haha!

Ik woon in België (Essen) en heb dan ook meegedaan aan een Belgische wedstrijd van Vet 2000 in Gierle.
Om te beginnen natuurlijk initiatie 28 km, maar het ging goed: ben heel tevreden over het resultaat Haha!

Natuurlijk kom ik pas kijken dus weet eigenlijk amper iets over deze tak van de paardensport.
Zo had mijn paard een hartslag voor vertrek van 38 en bij aankomst 51, ze zeiden daar dat dat redelijk goed was, zeker aangezien het super warm en benauwd was.
Was op 2u en 15 min binnen, dus vrij netjes binnen de tijd denk ik...

Helaas kon ik niet wachten op de prijsuitreiking dus moet nu via de site te weten zien te komen hoeveelste ik was...

Nu was mijn paard helemaal nog niet in topconditie en wil volgende keer ook een beetje beter voor de dag komen; dus veel trainen...
Mijn paard is een KWPN merrie van 18 jaar! altijd dressuur, springen en eventing gereden, en rij nu nog met haar L dressuur. Ze is 1m73 maar super buiten.
Ik weet dat ze niet het ideale endurance paard is (zit wel heel veel volbloed in) maar toch wou ik eens iets nieuws met haar proberen en ben dan ook supertrots op het resultaat...

Dus ik zoek eigenlijk iemand in mijn omgeving om lekker mee buiten te rijden en nog een paar wedstrijden mee te rijden van Vet 2000. De volgende is op 12 juli in Oud Heverlee.
Vandaag kwam ik al een meisje tegen bij mij in de buurt woont en mij wel wilt mee nemen tot daar. Zij rijdt met een Haflinger...

Maar het is misschien wel leuk om nog wat mensen daar te kennen, aangezien dat de Haflinger er al een kwartier langer over deed dan ik met mijn paard. Ik wil zeker mee doen, maar helemaal alleen zie ik ook niet zo zitten aangezien mijn paard alleen niet zo'n "held" is Haha!

Afbeelding
Dit is trouwens mijn paard Ilencia
niet de beste foto, maar stond nog op mijn album... Knipoog

Ik hoop wat reacties hierop te krijgen.
Hoe krijg ik mijn paard best in topconditie ?
Iemand die mee wilt gaan trainen of mee naar Oud Heverlee ?
enz...

Heel erg bedankt alvast !!! Clown

Inn

Re: Gierle+gezocht:maatje voor trainingen en rit in Oud Heverlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:05

Samen op wedstrijd zal niet gaan maar trainen wel. Tenzij jij bij VLP gaat rijden. Ik rij niet bij LRV want die tellen niet mee en zouden enkel maar als training kunnen dienen. Daar ik dan een kans heb om geschorst te worden doe ik dat niet. Ik heb je pm beantwoord.

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:55

Ik rij ook met een paard van 1.80m, dus het hoeft geen probleem te zijn, je moet er alleen wel rekening mee houden (met wat betreft de snelheid waarmee je rijdt bijv.). Succes, en ik hoop dat je nog trainingsmaatjes vind!

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 08:00

En hoe zit dat dan bij de VLP ?
IK ben Vet 2000 gaan rijden omdat het dichtbij was (Gierle en bvb Lichtaart was niet zo ver) en omdat ik dus al lid ben van de LRV... Maar heb je bij de VLP ook initiatie klassen onder de 30 km. Want meer wil ik mijn paard ( en mezelf ! Bloos ) zeker nog niet aandoen...

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:55

vanaf 20km dan 30 - 40 - 60 - 80 tot 100km
Om een idee te geven, wedstrijden dit jaar.

16/03 Helchteren 20 – 30 – 40 – 60 – 80 km

30/03 Mellet 20 – 30 – 40 – 60 – 80 – 100 km

06/04 Spa 20 – 30 – 40 – 60 – 80 km

20/04 Hour 20 – 30 – 40 – 60 – 80 – 100 km

2/05 Mont-le-Soie BK Senioren CEIO***/CEI***160km CEI***120km
3/05 Mont-le-Soie BK Jonge Paarden (7-& 8-j.) 20 – 30 – 40 – 60 – 80 – 100km

18/05 Xhoris 20 – 30 – 40 – 60 – 80 km

25/05 Etalle 20 – 30 – 40 – 60 – 80 – 100 km

1/06 Lichtaart 20 – 30 – 40 – 60 – 80 km

8/06 Renlies 20 – 30 – 40 – 60 – 80 – 100 km

29/06 Villers-Poterie 20 – 30 – 40 – 60 – 80 – 100 km

6/07 Mellier 20 – 30 – 40 – 60 km

13/07 Tienen Clubkampioenschap Team Elite 20 – 30 – 40 – 60 – 80 km

20/07 Recht 20 – 30 – 40 – 60 – 80 – 100 km

26/07 Libramont BK Junioren CEIOYJ/CEI***120km, CEI**100km 20 – 30 – 40 – 60 – 80 km

3/08 Baileux 20 – 30 – 40 – 60 – 80 – 100 km

17/08 Nafraiture 20 – 30 – 40 – 60 – 80 km

30/08 Bierbeek 20 – 30 – 40 – 60 – 80 – 100 – 120 km

7/09 Mont-le-Soie BK Jonge Paarden (4- tem 6-jarigen) 20 – 30 – 40 – 60 – 80 km

14/09 Afgelast Lommel 20 – 30 – 40 – 60 – 80 km

21/09 AFGELAST Stekene 20 – 30 – 40 – 60 – 80 – 100 km

28/09 Yves-Gomezée 20 – 30 – 40 – 60 – 80 km

12/10 Tessenderlo 20 – 30 – 40 – 60 – 80 – 100 km

25/10 Gèsves CEI** Open WK 45-plussers
26/10 Gèsves 20 – 30 – 40 – 60 – 80 – 100 km

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:58

Ik rij trouwens ook met twee BWPers. Merrie = 120km startgerechtigd en mijn hengst = 80km. Moeder en zoon.

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 10:53

Owh super !
is leuk dat je ook gewoon 20 km kunt starten...
Want eerlijk gezegd vond ik 28 km gister in die hitte toch ietsjes lang, blijkbaar was het geen probleem voor mijn paard...

En moet je dan lid worden van de VLP ?
Of kan je ook bvb voor één keer een daglicensie nemen net zoals bij de TRENS ? Want zoveel ga ik niet kunnen meedoen, aangezien ik nog ltijd de gewone LRV wedstrijden meerijd, dressuur en springen.

Ik heb thuis 3 paarden staan:
KWPN merrie van 18 j waar ik gister dus in Gierle mee heb gereden
een NRPS merrie van 5 j maar die haar conditie is nu minimaal
en een Irish Drafth Horse van 11 j, maar dit lijkt mij absoluut niet het paard om endurance mee te gaan rijden

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:40

Als je LRV wedstrijden rijd kan het zijn dat je door je club kunt geschorst worden als ze vermoeden dat je endurance bij de VLP rijd. Heb ik zelf meegemaakt toen ik nog LRV lid was en bij "hand in hand Achterbroek-Kalmthout" reed. Enkel op vermoeden want ik was dat weekend niet op endurance wedstrijd. Maar mocht me zelfs niet komen verdedigen het was al unaniem beslist door het bestuur zonder dat ze wisten wat eraan vooraf gegaan is en wat de eigenlijke rede was dat ik niet aanwezig was. Dat is ook de rede dat ik uit de LRV ben gegaan omdat ik heel onfair behandelt ben toen.
Van de afd. endurance zal je geen probleem hebben maar misschien wel met je club waar je dressuur en springen rijd.

Ik rij zondag in Villers Poterie de 60km als training met mijn BWP hengst.

Als je ooit eens zin hebt en niks om handen hebt mag je altijd wel eens een keertje meegaan als groom, daar kan je veel ervaring mee opdoen.

Als je enkel de 20km wilt rijden dan ben je heel goedkoop gesteld met de recreavergunning.
Een heel tof forum http://endurancebnl.forum2go.nl/
en toffe club http://www.endurance-elite.be/ en daar vind je bij links nog meer informatie sites over endurance.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:23

Hoihoi,

misschien niet hét ideale trainingsmaatje, mijn Tinker van ruim 1.60, maar zou zomaar wel gezellig kunnen zijn om eens samen te trainen Knipoog Ik wil in september starten in Belgie, mijn meisje woont in Nispen..

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:24

als je lrv dressuur en springen rijdt zou ik eerlijk gezegd niet riskeren om bij vlp te gaan rijden... De kans dat ze je schorsen is toch vrij groot... Moest je lid zijn van de vet dan maakt dat voor hun niets uit als je vlp gaat rijden. Bij vlp moet je wel een aparte licentie nemen, maar voor 13 euro heb je al een recreatielicentie en je moet je aansluiten bij een vlp club. Dat kom ook op ik dacht een 20 euro per jaar?

Ik ben nu lid van zowel vlp als lrv, maar omdat er weinig vlp ritten in de buurt zijn stap 'k volgend jaar over naar LRV. Ik rij zelf met een belgisch warmbloed paard van 1m70, zij doet het prima in de lagere klassen maar ik denk niet dat ze geschikt is voor de hogere klassen. Daar is haar hartslag te hoog voor. Voor ons is plezier maken eigenlijk nog belangrijker dan winnen Lachen

Jammer da'k nu niet op wedstrijd kan, wegens een blessure en een nieuwe operatie binnen een maand mag ik voorlopig niet rijden... Dus het zal waarschijnlijk weer volgend seizoen zijn voor je ons zal tegenkomen op vet wedstrijden. Moest je dan niemand hebben om samen mee te starten mag je gerust samen met mij en linda starten Knipoog

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:57

Chubby schreef:
Hoihoi,

misschien niet hét ideale trainingsmaatje, mijn Tinker van ruim 1.60, maar zou zomaar wel gezellig kunnen zijn om eens samen te trainen Knipoog Ik wil in september starten in Belgie, mijn meisje woont in Nispen..

We gaan hier nog een heel enduranceclubje kunnen opstarten in de grensstreek.
Stuur je gegevens maar naar mijn pm dan spreken wel eens af om een gezamelijke rit te maken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:02

Hier nog iemand die in de grensstreek woont met interesse in de endurance.
LRV weet ik wat het betekent, maar wat betekent VLP?
(is er misschien ergens een info site voor de belgische ruiters)

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:22

timokyana schreef:
Hier nog iemand die in de grensstreek woont met interesse in de endurance.
LRV weet ik wat het betekent, maar wat betekent VLP?
(is er misschien ergens een info site voor de belgische ruiters)

Moet je zeker eens aanmelden op dit forum. http://endurancebnl.forum2go.nl/

En deze site http://www.endurance-elite.be/ daar kan je veel informatie vinden en bij links kan je ook die van andere clubs vinden, zelfs Waalse.

LRV staat dus voor de landelijke rijverenigingen die hebben geen internationale werking en hun wedstrijden worden nog nergens erkend.
VLP is de Vlaamse liga paardensport en dus de Vlaamse tak van de Belgische federatie KBRSF de Waalse tegenhanger is LEWB. Zij zijn beide nog ingedeeld in plaatselijke clubs vb Endurance team Elite en Eldra. De clubs organiseren de nationale wedstrijden onder hun liga en de internationale onder de KBRSF.
Je mag me altijd pm als je vragen hebt. Waar woon je juist?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:34

Ik woon in Meer (hoogstraten) Lachen
Bedankt voor je info, ik ga de sites eens doorspitten Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:48

Inn schreef:
We gaan hier nog een heel enduranceclubje kunnen opstarten in de grensstreek.
Stuur je gegevens maar naar mijn pm dan spreken wel eens af om een gezamelijke rit te maken.

We hebben al eens contact gehad via pm Haha! Zodra Chubby terug is van haar sexvakantie spreken we zeker een keer af!

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:37

A ja dat klopt. Bloos

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 09:47

Chubby schreef:
Hoihoi,

\

Hoe meer zielen hoe meer vreugd Haha!
Mijn paardje zijn conditie is echt niet op en top... Dressuurpaard wordt endurance paard Haha!

Ik woon vlakbij de Klamthoutse Heide en daar kun je mooi buitenrijden. Je kan ook van bij mij recht door het bos naar Nederland en dan bvb bij manege De Wolf stoppen om iets te eten en te drinken.

Doe deze rit iedere zomer, is supergezellig !

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:11

Nu zondag heb ik wedstrijd, maar misschien volgende week als jij kunt?