Ik heb vandaag voor de eerste keer meegedaan aan een endurance rit en vond het helemaal geweldig !!!
Ik woon in België (Essen) en heb dan ook meegedaan aan een Belgische wedstrijd van Vet 2000 in Gierle.
Om te beginnen natuurlijk initiatie 28 km, maar het ging goed: ben heel tevreden over het resultaat
Natuurlijk kom ik pas kijken dus weet eigenlijk amper iets over deze tak van de paardensport.
Zo had mijn paard een hartslag voor vertrek van 38 en bij aankomst 51, ze zeiden daar dat dat redelijk goed was, zeker aangezien het super warm en benauwd was.
Was op 2u en 15 min binnen, dus vrij netjes binnen de tijd denk ik...
Helaas kon ik niet wachten op de prijsuitreiking dus moet nu via de site te weten zien te komen hoeveelste ik was...
Nu was mijn paard helemaal nog niet in topconditie en wil volgende keer ook een beetje beter voor de dag komen; dus veel trainen...
Mijn paard is een KWPN merrie van 18 jaar! altijd dressuur, springen en eventing gereden, en rij nu nog met haar L dressuur. Ze is 1m73 maar super buiten.
Ik weet dat ze niet het ideale endurance paard is (zit wel heel veel volbloed in) maar toch wou ik eens iets nieuws met haar proberen en ben dan ook supertrots op het resultaat...
Dus ik zoek eigenlijk iemand in mijn omgeving om lekker mee buiten te rijden en nog een paar wedstrijden mee te rijden van Vet 2000. De volgende is op 12 juli in Oud Heverlee.
Vandaag kwam ik al een meisje tegen bij mij in de buurt woont en mij wel wilt mee nemen tot daar. Zij rijdt met een Haflinger...
Maar het is misschien wel leuk om nog wat mensen daar te kennen, aangezien dat de Haflinger er al een kwartier langer over deed dan ik met mijn paard. Ik wil zeker mee doen, maar helemaal alleen zie ik ook niet zo zitten aangezien mijn paard alleen niet zo'n "held" is

Dit is trouwens mijn paard Ilencia
niet de beste foto, maar stond nog op mijn album...
Ik hoop wat reacties hierop te krijgen.
Hoe krijg ik mijn paard best in topconditie ?
Iemand die mee wilt gaan trainen of mee naar Oud Heverlee ?
enz...
Heel erg bedankt alvast !!!
) zeker nog niet aandoen...