Kan ik uberhaupt wel endurance gaan rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Kan ik uberhaupt wel endurance gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 11:11

Nou daar komt het hele verhaal...

Mijn paardje (een 11 jarige BWP-er) heb ik altijd recreatief gereden en daarnaast wat dressuurwedstrijdjes (niet echt een dressuurpaard maar meer voor de lol). Ik reed veel buiten en in het bos in de buurt.
Nu ben ik er afgelopen november achter gekomen dat hij HKO heeft. Ik had graag nog met hem willen gaan springen maar dat zit er nu niet meer in... Dressuren is niet helemaal zijn ding maar dat kunnen we soms nog wel eens doen.
Hij loopt helemaal niet kreupel en staat op speciaal beslag en voedingssupplementen en voelt zich echt super. Hij gaat als een trein.
Tijdens buitenritten is hij echt super blij en niet moe te krijgen.

Vandaar dat ik begon te denken aan endurance-wedstrijden. Het zal dan echt wel flink trainen worden van tevoren maar het lijkt me heel leuk om te doen en ook voor Toy (mijn paardje).

Nu vroeg ik me af of dat dus uberhaupt mogelijk is met een paard met HKO en of er ook andere zijn die dat doen.

wennie

Re: Kan ik uberhaupt wel endurance gaan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 14:31

Stuur Navy eens een pb. Die weet wel meer van het onderwerp.
Let wel op dat er geen dingen in je supplementen zit die een positieve dopingtest kunnen geven.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 10:31

Nee die voedingssupplementen zijn gewoon normaal is glucosamine met nog iets waarvan ik de naam zo niet weet. Gewoon van de boerenbond.

Heb Navy gepb't.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:43

Gewoon van de boerenbond wil niet zeggen dat het geen doping kan bevatten. Zelfs een simpele coolingsgel kan doping bevatten.

Je kan wel gewoon endurance rijden, maar blijf heel goed op je paard letten. Als er van buiten niets zichtbaar is wil dat nog niet zeggen dat er van binnen ook niets aan de hand is.
Natuurlijk heb je dat ook met een gezond paard, maar hou het in de gaten.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:47

Bij mijn paard is op de foto HKO fase 4 geconstateerd. Ik rijd klasse II. Laatst in Banholt in de heuvels, en het gaat uitstekend. Speciaal beslag en verder niks.

Dus gewoon gaan en kijken wat het wordt zou ik zeggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:59

TS: Succes met je endurance, onwijs leuk!
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 12-07-08 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic gedeelte verwijderd