crosslink marylot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

crosslink marylot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 21:42

Ik heb nu een maand of 3 een crosslink van Marylot.
Het hoofdstel is me héél goed bevallen, maar nu ben 'k afgelopen weekend op tocht geweest en casandra had onderkant van haar hoofd waar de sluiting van de neusriem zat een wonde. Nu weet 'k niet zeker of dat van het rijden is, of dat ze 's nachts met het halster aan heeft staan schuren... Zijn er nog mensen die een soortgelijke ervaring hebben met de marylot? Hoe hebben jullie dat opgelost dan?

Ik ben aan het denken om het neopreen eronder uit te laten halen en een langer stuk eronder te laten zetten waar de sluiting van het hoofdstel op ligt dan. Maar ik vraag me af, als het paard dan 's nachts in de paddock staat met het halster, kan het neoprene daar dan niet onderuit schuiven zodat de sluiting alsnog op de vacht ligt?
De neusriem zat niet extra strak ofzo... eigenlijk vrij losjes nog.

Lenneke_

Re: crosslink marylot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:48

Misschien zit de neusriem te los waardoor hij teveel gaat schuiven.
Ik doe de neusriem vrij strak, niet aansnoeren, maar wel zo dat hij niet gaat schuiven. Anders krijgt Anouar ook wondjes

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 00:09

Is het geen oplossing om het halster gewoon uit te doen als je het paard niet gebruikt? Hier is net eentje binnen gekomen die altijd een halster aan had, en die had ook kale plekken waar de metalen delen van het halster zaten... En dat halster zat niet te strak.

Groeten, SuSEQ

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 08:24

als ze op wei staat loopt ze nooit met halster, maar nu stond ze in paddockjes omdat 'k met haar op weekend was. Durfde haar niet zonder halster daarin te zetten want als ze zou losbreken zou'k haar niet meer hebben kunnen vangen. Het is ook enkel voor trektochten ed da'k met dit probleem zit. Tijdens het rijden zit de neusriem wel strakker, maar om gewoon in haar paddockje te staan heb 'k em wat losser gedaan zodat ze haar kaken vrij kon bewegen...