ervaring met harry's horse tpu endurance hoofdstel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crosmuller

ervaring met harry's horse tpu endurance hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 12:08

Jamika

Re: ervaring met harry's horse tpu endurance hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:07

Ik heb 'm in het roze en hij bevalt goed. Enige wat ik jammer vind is dat de neusriem niet is onderlegd met bijv. neopreen. Ik heb ook een Marylot biothane hoofdstel maar vind als je naar de prijs/kwaliteit verhouding kijkt die van HH prima voldoen.

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:11

Is dat ook in het biothane?
En met afneembaar bit?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:50

volgens mij is het niet hetzelfde als biothane. maar je kan dus wel het bit er af halen

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:00

Het lijkt wel op biothane, maar is het niet. Het voelt een beetje zoals die gladde, glanzende biothane maar dan wat meer plastic-achtig.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 09:02

@jamika: is het wel zacht voor het paard dan?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:37

Ja dat wel hoor, al had van mji de neusriem wel onderlegd mogen zijn omdat ie vrij smal is. Maar het is wel zacht materiaal, kan even niet bedenken waar je het mee kan vergelijken.... Mijn pony heeft er in ieder geval nooit drukplekken oid van gekregen. Er zit ook een sperriem bij, vind ik zelf wel prettig. Volgens mij heb ik wel iets met museketonhaken veranderd...zaten niet aan de teugels en heb ik er zelf aan gemaakt? Weet het niet meer zeker maar kan ik wel even nakijken, die van mij ligt al een tijdje in de kast maar ga ik binnenkort weer gebruiken Lachen

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:56

Hey, ik heb ook een roze van HH. Ik vind de teugels niet echt aangenaam, en de gespen verkleuren ook helemaal. Persoonlijk heb ik liever mijn 2 podium hoofdstellen. Maar de prijs van HH is natuurlijk wel een stuk voordeliger, tenzij je geluk hebt en ze de prijs van de teugels (44 euro) van het podium hoofdstel vergeten aan te rekenen, en jij doet alsof je het helemaal niet doorhebt dat de prijs niet klopt... Haha!

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:20

SFCAP schreef:
Hey, ik heb ook een roze van HH. Ik vind de teugels niet echt aangenaam, en de gespen verkleuren ook helemaal. Persoonlijk heb ik liever mijn 2 podium hoofdstellen. Maar de prijs van HH is natuurlijk wel een stuk voordeliger, tenzij je geluk hebt en ze de prijs van de teugels (44 euro) van het podium hoofdstel vergeten aan te rekenen, en jij doet alsof je het helemaal niet doorhebt dat de prijs niet klopt... Haha!

Amai, dat zou wel super zijn moest ik dat ooit ook eens meemaken Haha!

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:05

Ja, dat dacht ik ook, veel beter voor mijn budjet, 66 euro ipv 110

De reden was denk ik dat ik die week gebeld had naar de winkel om het hoofdstel langs de kant te leggen. Het lag dus al aan de kassa als ik toekwam... en ik zag geen kaartje hangen aan aan de teugels, plus het was iemand anders die instond voor de winkel en die denk ik geen flauw benul had van de prijs...

Ik echter was in de wolken met mijn nieuwe hoofdstel van podium in het electrisch blauw!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:49

Heb even gekeken, er zaten geen clips aan de teugels dus daar heb ik zelf clips aan gemaakt. Of eigenlijk heb ik die van de bakstukken (zijn heel stevig) aan de teugels gezet en andere clips aan de bakstukken gemaakt. Maar dit had ik gedaan omdat ik meestal bitloos mee reed. Met mijn nieuwe paardje ga ik eerst weer met bit rijden en heb ik alles weer in oorspronkelijke staat hersteld. Bij mij was het 'ijzerwerk' ook wat viezig geworden, maar een badje biotex heeft wonderen gedaan.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:24

Afbeelding