Deelnemers Geel-bel? (vet2000)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sinneke

Deelnemers Geel-bel? (vet2000)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 17:33

Hallo iedereen,

Gaat er iemand van Bokt de endurance rijden in Geel-bel?
Ik ga niet meedoen omdat ik geen (getraind) paard heb, maar ik ga wel mee om te groomen.
Moest er iemand zijn, kan ik misschien nog wel een handje helpen ofzo Knipoog (als de tijden niet samenvallen met de mensen wie ik al help)

Greetz,
Sindie

1Boefje

Re: Deelnemers Geel-bel? (vet2000)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:22

sinneke schreef:
Hallo iedereen,

Gaat er iemand van Bokt de endurance rijden in Geel-bel?
Ik ga niet meedoen omdat ik geen (getraind) paard heb, maar ik ga wel mee om te groomen.
Moest er iemand zijn, kan ik misschien nog wel een handje helpen ofzo Knipoog (als de tijden niet samenvallen met de mensen wie ik al help)

Greetz,
Sindie

Ik heb geen groom Haha!
Ik ga met Willeke mee, ik geloof dat ik haar groom wel mag lenen, maar we vinden het hartstikke leuk als je even langs komt! (of niet Willeke??)
Mijn paard is bruin met een paar witte voetjes, haar paard is een schimmel.
Ik heb een witte paardentrailer met de zwarte letters HRH 4XX4 erop en een groene Volvo 850 er voor.
Het is mijn eerste wedstrijd, ben razend benieuwd Haha!
Rond 10 uur is de bedoeling dat we er zijn.

Groetjes Linda

sinneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 15:02

Sorry dat ik niet meer had gepost. Ik heb het nogal druk (examens komen dichtbij) en ben voor zondag niet meer op bokt geweest Bloos!

Het was best wel leuk, hebben jullie van de rit genoten?
"Mijn" ruiters vertelden dat het wel een mooie rit was en zij hebben dan nog het geluk om ze 2 keer te doen Haha! (ze zitten in de Q2).
Het einde was wel wat minder geslaagd, omdat we denken dat er een oneerlijke uitslag was Boos!
Er waren maar drie deelnemers en het paard dat ik getraind had, had de beste hartslag van de 3 en ze waren perfect op de minuut binnengekomen.
We zijn telkens op tijd naar de keuring gegaan, maar tussen de twee rondes waren ze nog met andere paarden bezig en hebben ze ons strafpunten gegeven omdat we zogezegd te laat waren.
Vorige jaren (toen wij de 30km deden) en er kwam iemand die Q1 of Q2 was, riepen de veeartsen altijd zelf 'iedereen aan de kant zij moeten eerst' en nu plotseling weten ze niet dat wij 60km doen (terwijl we wel met het gekleurde papiertje staan te zwaaien)

Het was wel jammer maarja, ik heb me alleszins goed geamuseerd Haha!

Greetz,
Sinneke

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:42

ik heb niet kunnen meerijden omdat m'n paardje mank stond. Maar ik heb dan zoezi hier gegroomd Lachen Heb me héél goed geamuseerd! Gelukkig is zij wel nog met twee andere ruiters kunnen starten, onder andere iemand die al veel langer met endurance bezig is. Jammer sinneke da'k nu pas het topic lees, anders had ik zeker nog goededag komen zeggen als 'k geweten had hoe je deruit zag Lachen
Misschien heb jij ons wel gezien... ik was samen met Linda (zoezi) en haar dravertje. We stonden met de trailer vlak voor de kantine aan de pavo vlag die tegen de boom hing Lachen

Een van de meisjes waar zoezi mee startte reed ook voor de eerste keer mee en is eerste geworden! Maar ik vond dat ze het allemaal super gedaan hadden!

Het enige jammere vond ik die hengst... ik weet niet of jullie daar iets van gezien of gehoord hadden... die man kon hem totaal nie de baas en toen het dier los brak was het 1 grote paniek... Jammer dat er gewonden gevallen zijn... Zulke mensen moeten ze weigeren vind ik!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:29

Hey allemaal!

Mijn verhaaltje dan maar hoe mijn 1e endurance rit is verlopen........ Haha! Haha! Haha!

We begonnen eigenlijk erg snel, maar het ging lekker en vlotjes. Tot mijn grote verbazing kon ik 20 kilometer aan 1 stuk zonder veel moeite draven. Onderweg begon Cisco raar te lopen en ik dacht eerst dat hij mank liep. Ik nog stoppen, dacht eerst aan een steentje of zo Bloos Na een tijdje (tja blond hé) viel het kwartje, hij was af en toe aan het galoperen, ik heb daarom veel plezier gehad. Geweldig als je draver uit zichzelf begint te galoperen, scheelt me weer lessen Haha! (echte zuinige Hollander lol) Uiteindelijk bleek het tempo te snel ik heb mijn paard helemaal totaal afgemat. Hij heeft zich 27 kilometer moeten inhouden in een contstante (voor hem) slome draf en na 25 kilometer zat hij er zo erg doorheen dat ik serieus met hem te doen heb gehad!
Volgende keer rij ik op een andere manier. We hebben er 2.04 over gedaan, 2.45 was toegestaan. Ik had Cisco dus echt 40 minuten moeten sparen.
Uiteindelijke hartslag was 64, na 40 minuten zaten we aan de 56.
Over de route: er was teveel asfalt, jammer genoeg ook erg veel stenen. Zijn achterste hoeven zijn serieus ver afgesleten dat ik nu heel erg goed moet uitkijken!

EN over die hengst:
Die hengst moeten ze samen met zijn baasje gewoon hoppa dr uit flikkeren! Hij trapte een man het ziekenhuis in, trapte een vrouw tegen haar bovenarm en plette bijna een schattig hondje Boos!
Ik had zoiets nog nooit meegemaakt, gewoon totaal onverantwoord gedrag! En dan na 1x tot 2x toe wegsturen gewoon blijven staan.......tsssssssss onbegrijpelijk!

Ik kijk erg uit naar de volgende Haha!
Willeke, super echt super dat je mee bent geweest Afgod
Binnenkort zullen we eens in NL gaan kijken bij de wedstrijden, ik wil er wel graag dit jaar 1 meerijden daar. En in Lichtaart mag Casandra vast weer meerijden Bloos

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:16

ik denk ook dat lichtaard wel zal lukken! Dan zijn we toch al 5 weken verder na het bekappen... Komt goed Knipoog

Nu alleen nog FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOO'S! hihihihi

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:36

willeke_nijs schreef:
Nu alleen nog FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOO'S! hihihihi

Oh jaaaaaaaaaaa Bloos stom stom stom

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:43

p.s. Ik zal echt niet de enige geweest zijn met een paard met een te hoge hartslag wel?
Ik zie het bij de uitslagen in NL zo vaak Haha!
Dan heeft de mijne het nog geen eens zo heel erg slecht gedaan. Ik zag uitslagen met hartslag 77!!!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:21

nee kijk maar eens bij de uitslagen... staan links op de site van vet bij laatse nieuwtjes Knipoog

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:42

willeke_nijs schreef:
nee kijk maar eens bij de uitslagen... staan links op de site van vet bij laatse nieuwtjes Knipoog

Nou dat is hoopvol zeg. Er is er maar 1 die een hogere hartslag had Tong uitsteken