Echter was vorig jaar het probleem dat hij open lag aan de singel. Of ja, een cm of 3 voor de singel .. Hoe of wat? Geen idee. Er zijn toen diverse singels gepasseerd, maar niks hielp. Toen heb ik het dressuurzadel weer weggehangen (ookal had [***] er zelf geen last van, zo'n wondje is toch niet alles
). Begin dit jaar weer eens terug geprobeerd, toen was het geen probleem.. maar toen had ie héél veel haar
Tijdje terug een nieuwe singel gekocht omdat ik die toevallig zag liggen en die mij ideaal leek (anatomisch gevormd en echt super, super, superzacht) en je kan beter voorkomen dan genezen
Ging even goed, maar toen waren bijna alle winterharen weg en toen kwam het wondje weer ..
Maar ik moest en zou een oplossing vinden, want ik heb geen zin om terug boomloos te gaan rijden 
Toen schoot ineens in mijn hoofd: het dekje .. Zou het?
Ik heb altijd met een HAF-dek gereden, hetzelfde dek als onder het boomloos lag. Gewoon om maar eens iets te proberen heb ik de kast opengetrokken en gekeken voor een gewoon (dressuur)dekje. Dit heb ik eronder gelegd en heb nu al 3 dagen na mekaar met best wel warm weer (vrijdag, zaterdag & gisteren) lang gereden (van 12u tot 18.30u, met ongeveer een uurtje pauze) en met momenten werd er wel gezweet .. En aan het wondje is helemaal niks te zien.
Ik begin nu dus te denken dat ik de oplossing gevonden heb (mag ik dat nu al denken?
) maar dan komt het: dit dressuurdekje is wel erg leuk, maar qua absorptie e.d. is het maar niks. Nu na 3 dagen gereden te hebben moet het volgens mij 3 weken blijven hangen om weer terug in orde te zijn
Dus mijn vraag: bestaan er gewone, simpele dressuurdekjes die toch geschikt zijn voor endurance/trektochten/... ? Iets à la HAF dus (qua absorptie) maar dan in gewone versie? Moet ik dan kijken naar een bepaald merk ofzo?Ik ben totaal niet thuis in de dressuurdekjes-wereld .. dus hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen

Kan je die alleen kopen via de link die jij gaf?(die kan ik niet openen, ligt aan mijn pc