Endurance ruiters uit N-H?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninie

Endurance ruiters uit N-H?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 19:20

Mijn vraag is: zijn hier ook endurance ruiters afkomstig uit N-H? De meeste wedstrijden vinden plaats in Gld etc. Ik wil graag weten of er een aantal ruiters van hieruit die kant opgaan.
Mijn interesse gaat m.n. uit naar de kenningsmakingklasse.

Ik hoop iets te horen.

stephanie81

Re: Endurance ruiters uit N-H?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:30

ja hoor er zijn heel wat ruiters uit NH.

Ik ben er 1 van en train vaak samen met fransje 23 hier op bokt in de duinen van egmond schoorl bakkum castricum etc.

Waar in Nh wil je trainen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:10

Je zou iets van jezelf kunnen vertellen... Waar je vandaan komt, heb je al endurance gestart, wat doe je verder met je pony/paard, hoe oud ben je ongeveer?

Ik zelf start al een paar jaar in de klasse 1 en 2 en woon echt in de kop van NH, paard staat in de buurg van Groote Keeten/Julianadorp. Meestal rijd ik in de buurt, soms ga ik naar Schoorl, af en toe zoeken we het verderop in het land met trainen...

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 22:25

Ik ben nog helemaal niet bekend met endurance, maar na het lezen dit topic, is mijn interesse gewekt Haha!
Ik woon in de buurt van Hoorn en heb op dit moment zelf geen vervoer en aangezien de wedstrijden meestal verderop liggen, ben ik me aan het verdiepen.
Ik rijd op dit moment dressuurmatig, mijn pony is 5 jaar. Hij is soms nog wat onzeker, daarom zou het goed zijn als ik samen met iemand die kenningsmakingsklasse zou kunnen rijden en ervoor trainen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:40

Ninie, lastig dat je zelf geen vervoer hebt, rijdt je wel al buiten langs de weg met je pony, Lou heeft momenteel een klein beenprobleempje, dus ik kan nog niet rijden, maag waarschijnlijk eind van de week er weer rustig op. Ik heb geen tweepaardtrailer en mag die ook niet trekken met mijn auto, dus daar kan ik je nu ook niet mee helpen, maar wie weet zijn er anderen die wel wat voor je kunnen betekenen. Fijn dat je wat meer van jezelf hebt verteld, dat maakt het toch makkelijker mee te denken!
Endurance is een hele leuke tak van de paardensport, als je eenmaal een keer mee kunt doen, of mee kunt als (hulp)groom, zal je zelf zien hoe leuk!

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 17:39

Fijn dat je eind van de week weer met je paard mag beginnen, ik hoop dat het goed voor je uitpakt. Knipoog
Ik rijd regelmatig buiten met mijn pony, wel meestal met anderen samen, gaat prima. Vandaag voor het eerst een klein rondje alleen geweest, ging perfect. Superblij ben ik ermee.
In de toekomst zit er misschien wel een trailer in, ik moet eerst maar es voor een andere auto, wel zo handig.
Ik zou wel eens mee willen naar een wedstrijd, om eens het sfeertje te proeven. Ga jij regelmatig op wedstrijd?

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:18

Hoi, ik woon in NH en rij Endurance.
Met een paar vriendinnen rijden we ook wel eens hier in de omgeving rond (Oostwoud, Abbekerk, Benningbroek).
Mocht je eens zin hebben om met ons mee te gaan, mag je altijd aanhaken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:23

Normaal gesproken als er niets tussenkomt wel, maar nu ga ik pas weer begin juli. Ik zou in april en mei ook gaan, maar omdat Lou nog niet zo ver is en ik momenteel heel druk aan het verven ben in huis, staat dat op een laag pitje. Eind mei komt familie nieuw laminaat leggen en daarna heb ik mijn handen weer wat vrijer, maar daarna zijn er even geen wedstrijden waar ik naar toe ga.
5 juli wil ik weer starten op de Ginkelse Heide, klasse 1. Dan als alles goed gaat 26 juli Soest klasse 1. Ik hoor het wel als je mee wilt, we kunnen dan vast wel wat afspreken dat ik je onderweg ergens oppik, bij de Mac bij Hoorn langs de A7 bv. Maar misschien dat er anderen uit de buurt eerder starten waar je mee mee kunt rijden, wie weet!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:41

Mijn paard staat in NH om precies te zijn in Egmond a/d Hoef en ik train daar dus ook altijd in de omgeving Lachen

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 15:58

Bedankt voor alle reacties, ontzettend leuk om te horen. Mochten er nog meer mensen zijn, hoor ik het graag. Ik neem binnekort wel even contact met je op Jet!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:21

AnneOmie schreef:
Mijn paard staat in NH om precies te zijn in Egmond a/d Hoef en ik train daar dus ook altijd in de omgeving Lachen

Onze paarden ook Lachen

Ik vind alleen de wedstrijden allemaal zo ver weg Boos! kost me veel te veel benzine!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:24

Arizona schreef:
Hoi, ik woon in NH en rij Endurance.
Met een paar vriendinnen rijden we ook wel eens hier in de omgeving rond (Oostwoud, Abbekerk, Benningbroek).
Mocht je eens zin hebben om met ons mee te gaan, mag je altijd aanhaken.

Jo, hier nog een NH endurance muts. Wij gaan vaak.... Tong uitsteken UHR here we come...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:24

AnneOmie schreef:

Mijn paard ook Haha!

En ik ben ook degene die Stephanie al eerder noemde Knipoog

Fietje_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:50

O Wat leuk ik woon ook een beetje in de buurt van Hoorn. Ik start samen met mijn Haflinger in klasse 2.
Ik woon in Venhuizen en mijn paard ook. Waar woon jij ongeveer, Hoorn is zo groot.

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 20:32

Fietje_11 schreef:
O Wat leuk ik woon ook een beetje in de buurt van Hoorn. Ik start samen met mijn Haflinger in klasse 2.
Ik woon in Venhuizen en mijn paard ook. Waar woon jij ongeveer, Hoorn is zo groot.

Ik heb je PB gestuurd met meer info. Haha!

Annelies_vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:51

Ik woon in Andijk, en rij ook endurance.
Ikzelf zou je aanraden om eerst als groom mee te gaan, dan zie je hoe de tak van sport een beetje in elkaar zit, en wat er bij komt kijken.

wendys146

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 16:45

Hoi,
ik kom ook uit Noord-holland (paard staat in Heemskerk dichtby de duinen Haha! en ik woon zelf net in Beverwijk Haha!
Ik rijd ook endurance net een jaar. (klasse 1) (En ik heb daarvoor een kennismakingsklasse gedaan)

Misschien wel een leuk om eerst te vrijwilligen bij een wedstrijd???...... Dat heb ik ook gedaan.En zodoende heb ik een idee gekregen van de endurancesport en bovendien was het erg gezellig!!:D En je leert er veel van.Haha! Of helpen met groomen....maar dat is al gezegd Haha!