De dag begon goed om 4 uur vanmorgen. behalve dat we geen warm water hadden om te douchen maar goed. alles ging verder volgens plan. Kom op stal aan en daar lag mevrouw. Inladen wilde niet in een keer maar na de longeerlijn te laten zien stond ze er al snel op, de doos. rit ging goed ze was lekker aan het eten emn stond lekker rustig. eenmaal daar lekker paddock neergezet en haar wat eten gegeven en gepoetst. Aangeboden en ze had een hf van 28. heel raar want normaal op het wedstrijd terrein heeft ze altijd 40. Locomotie een A.
we gingen losrijden was braaf maar heet wist al precies wat me te wachten stond bij de start lag ik er een paar keer bijna naast door haar aparte manouvres en mij schouder doet daar nog pijn van maar het ging ging goed. ik reed voorop en een drafje door het zware stuk. Werd ingehaald en hij ging in galop verder en werd door meerdere ingehaald. splash zo dwars als ze is gaat er achter aan. dus rustig doorgereden met ze. 2ste groompunt lekker gekoeld vond ze heerlijk door het weer en opeens kwam er een hond achter ons aan splash bleef rennen hierdoor ze heeft het niet zo op honden ze wilde haar kont al draaien maar ging goed.
Zo verder gereden en bij 2de groompunt hun voorbij laten gaan daar was dit een mooie gelegenheid voor want ze wil graag bijblijven tenzij ze al verder zijn. helaas viel er iemand af en was ik wer bij. werd in galop ingehaald en splash wilde weer mee. Probeerde al een tijd haar terug te nemen maar dat wilde niet baten. Tijdens het inhouden zijn we en ijzer kwijtgeraakt en kreeg haar eindelijk in draf en in stap. De groep achter me ging ook stappen. hier zag ik pas dat ze een ijzer miste ook maar toevallig want ik merkte niets. Mederijters gevraagd hoe ze liep maar ze zagen niets. Dus doorgetufd weer maar met de harde paden rekening houdend. de grooms laten kijken maar ook zij vonden haar nog steeds super lopen en zagen niets. Ik ben pietlut kreupel kijken maar ook ik zag niets.
Laatste stukje gestapt naar de vet gate en de kaart afgegeven en wilde afstappen mar mijn knieen werkte niet mee en viel op de grond. Heel raar na 28 km en moet dat toch even in de gaten houden denk ik want heb dit nooit. Even tellen en ze was goed dus aageboden. daar had ze een hf van 60 en alles was goed. Toen de locomotie. daar werd ze afgekeurd omdat ze een ijzer miste. ze vonden haar niet goed lopen maar konden verder niets zeggen. Daar moest ik mijn kaart achterlaten en moest naar het hoofdterrein om na te keuren hier was ze volgens de vet GOED. ja ze miste een ijzer maar ze liep goed ermee. Dus ik ben behoorlijk teleurgesteld hiermee. Ik was zelf wel van plan te stoppen maar dan had de afstand nog meegeteld maar dit had ik niet verwacht mijn grooms ook niet want we zagen nog steeds niets.
Dus ik baal en het verbaasd me verder hoe veel paarden eruit liggen zelfs bij de klasse 1. Is er iets niet goed gegaan dan? de temperatuur trok mijn paard goed ja de hf was ietje hoger maar verder was het goed. zelfs met het tempo dat ze liep.
Toen we terug op stal kwamen lekker op de wei gezet en zetten een lekker drafje in en zag haar nog steeds goed loepn geen twijfel over mogelijk.
hee is dit te raborit?? want daar zijn heeeel veel paarden afgekeurd.. mijn paard zou kreupel lopen :S wat dus niet het geval was..
Hoe weet je dat nu zo zeker. Een vet heeft een getrainder oog dan jij hoor en veel meer verstand van dit soort zaken. Volgens mij had je ook nog te hard gelopen met je paard en dat mag ook niet
veeartsen keuren echt niet zomaar af! Bij ons waren bij de eerste vet wedstrijd ook enorm veel paarden afgekeurd in de initiatie... Dat is iets waarmee je moet leren leven!
Ik vrees toch voor jouw dat een dierenarts een getrainder oog heeft en dit veel beter ziet dan jij zelf. Het is natuurlijk nooit leuk om afgekeurd te worden, maar het hoort erbij. Internationaal wordt er veel en veel strenger gekeurd en hebben ze echt alles gezien. Nationaal valt het allemaal nog behoorlijk mee.