met Sierra naar Ommen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stephanie81

met Sierra naar Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 21:02

Ben niet zo heel er goed in berichtjes maken maar vind het altijd erg leuk om de belevenissen van een ander te lezen dus ik moet er ook maar aan geloven...

Dus.. Voor het eerst "alleen" met Sierra, (cookie haar surrogaat mama niet mee) .

Vanmorgen om half vijf opgestaan om om 5:15 op stal te zijn, om de paarden te voeren en lekker rustig aan te doen.

Had sierra al lekker gepoetst en in de "transport verpakking" gehezen en daar kwam Franca aan om 5:45.
Om ong 6 uur vertrokken.

Het was heerlijk rustig op de weg, dus lekker door.

Sierra van de trailer gehaald en geconstateerd dat er een ijzer wat los zat (erg slordig van mij, schaamde me rot Bloos ), dus ook nog een hoefsmid zoeken.

Net voor de voorbespreking aanwezig.

De eigenaren van Sierra ook gearriveerd en met hen mij aangemeld en naar de niet al te duidelijke voorbespreking geluisterd (snapte er weinig van).

Toen rustig naar de keurig, Sierra vindt het allemaal erg spannend maar liet het allemaal maar begaan en HF 44

Even voordraven en locomotie een A

Na de voorkeuring kennis gemaakt met Karin, met wie ik mee zou starten. Karin en Franca kennen elkaar en daar kon ik mooi van meegenieten.

Durfde nog niet met Sierra helemaal alleen te starten, dus was erg dankbaar.

Om 9:56 zijn we samen gestart. Het eerste stuk flink gegalloppeerd omdat er veel mulle stukken waren, en het tempo van beide paarden goed op elkaar aansloot.

1 km voor de PA gaan stappen. Het paard van Karin vond het reuze interessant en begon zich wat op te winden. Ik maar even van Sierra afgestapt en na 1 min aangeboden HF 52, dus we mochten door.
De martingaal er af gehaald want Sierra was zo super braaf, dat ik dat niet meer nodig vond.
Even op Karin gewacht, en toen weer samen door.

Het tweede stuk ging weer heerlijk. Sierra was zo super te rijden, zoals ik thuis helemaal niet gewend ben.
Heerlijk lange stukken voorop met een los teugeltje, en zelf de spoorweg overgangen ging ze gewoon over. Ook het Fietstunneltje zijn we onder door gegaan. Stond ze wel even raar te kijken maar ze vond het rooster erg eng wat er voor lag, dus daar moet je maar over heen springen Nors opkijken en dan ben je ook zomaar het tunneltje onderdoor. Nagelbijten / Gniffelen

1km voor de finish gaan stappen. Waar Sierra ook nog gingen plassen! OK dan!
Heerlijk relaxed. totdat 10 meter voor de finsh 2 huifkarren mij tegemoet kwamen.

Die waren angstaanjagend voor Sierra en draaide zich om. Karin was zo aardig om even op me te wachten om er samen langs te gaan, maar weg was de rust HF 176!

Toch maar rustig doorgestapt want je mag immers niet stilstaan.

Bij de finish wilde Sierra niet stil staan, en wilde alleen maar schuren met haar hoofd.
De Vet ging wel meteen tellen en HF 60!
Daar baalde ik wel van , want ik had vlak daarvoor een hf van onder de 50 gezien op hfmeter, maar ja de Vet heeft gelijk, dus pure pech.
Toen de Vet ook nog vertelde dat ze de hf wel hoorde dalen, baalde ik wel heel erg dat ze maar 15 sec telde ipv een halve minuut. Dan was de hf veel lager geweest.

Maarja zo is het nu eenmaal.

Toen terug naar de trailer.
Daar Sierra lekker verzorgd door mijn geweldige Grooms, Franca, Wim, Marielle en Jurrien.

Ook de ouders van Franca waren er nog even wat ik echt Super leuk vond. En daarna na de nakeuring. Pling

Alle waardes zoals bij de voorkeuring.
Alleen dat voordraven.... Ach gut
Ze wil niet van de anderen weg dus wilde niet mee om te draven. dus heen gestapt en terug gedraafd maar ja, ze moet toch ook even heen draven. Uiteindelijk gelukt en, Jawel een A.

Dus daar moeten we nog even verder op oefenen.

Dus voor mij en Sierra was Ommen zeer geslaagd. Go jij! Go jij!

Karin bedankt dat ik met je mee mocht. Heerlijk gereden! OK dan!

En alle grooms en organisatie ook reuze bedankt OK dan!

Foto's komen nog(batterij moet nog even opladen)

Jeannine

Re: met Sierra naar Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 07:35

Hier ook super gefeliciteerd. Jammer van die 60 idd. Ik zou dan gewoon vragen of ze een minuut willen tellen de volgende keer Lachen

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:45

He steef,gefeliciteerd leuk dat het allemaal zo goed ging.
Natuurlijk verwachten we snel foto's Haha!!

wanneer kan je weer met je eigen kanjer starten?

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 14:48

Het is een nieuwe regel dat ze iedereen bij de finish 15 sec tellen.
Dit hoorde ik gister middag van Carola. vandaar dus.

Ben met Jolita weer heel rustig aan het opppakken. Zoals zo velen ben ik erg voorzichtig en bang om snel te veel te belasten. dus we zitten nu op een schemaatje van 5 min draven 10 min stappen. Het gaat tot nu toe goed!

Sierra is met wedstrijden een zonnetje om te rijden, ben er met Onswedde weer. En miss 5 juli weer samen met Karin starten. Het ging echt lekker samen. Pling

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 10:32