Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lenneke_ schreef:Jahoor, dat mag.
Als jouw paard daar fijn mee loopt, gewoon doen. Bedenk alleen wel dat een endurance wedstrijd iets anders is dan een buitenrit. Het is druk, je komt veel paarden tegen (die niet gaan stappen als ze je toegemoed komen of in halen)... Veel paarden zijn dan ineens een heel stuk drukker dan normaal.
En het moet natuurlijk wel veilig blijven
Zoezi schreef:Dat nylon endurance halster van Norton wat ik heb is niks anders dan een normaal halster met 2 beugeltjes eraan om het bit aan te klikken. Nu is Cisco een draver en die reageert toch niet op zijn bit. Vandaag ook 20 km gereden, gaat prima. Ook met andere paarden in de buurt, maar dat kan ook zijn omdat Cisco een makkelijk paard is. Enige nadeel vind ik dat het halster achter zijn oren afzakt tijdens intensief hard draven. Dus ik heb wel iets anders bestelt.
splash1999 schreef:Zoezi schreef:Dat nylon endurance halster van Norton wat ik heb is niks anders dan een normaal halster met 2 beugeltjes eraan om het bit aan te klikken. Nu is Cisco een draver en die reageert toch niet op zijn bit. Vandaag ook 20 km gereden, gaat prima. Ook met andere paarden in de buurt, maar dat kan ook zijn omdat Cisco een makkelijk paard is. Enige nadeel vind ik dat het halster achter zijn oren afzakt tijdens intensief hard draven. Dus ik heb wel iets anders bestelt.
als je een vliegenntje bevestigd of een ander frontriem ding is dat probleem opgelost zo heb ik ook een tijd gereden
, daar zat ik ook al aan te denken
Wat ook wel vaak gebeurt is dat mensen het eerste rondje met bit starten (bijv. als het paard een beetje heet wordt tijdens de massastart), en daarna het bit er gewoon uitklikken en op het halstergedeekte verder rijden. Zoezi schreef:Nu is Cisco een draver en die reageert toch niet op zijn bit.

Of dat dan met een stalhalster is of met een of ander gekocht ding maakt niks uit. Nina_rex schreef:Het mag zeker, je ziet het vaak genoeg voorbijkomen.Wat ook wel vaak gebeurt is dat mensen het eerste rondje met bit starten (bijv. als het paard een beetje heet wordt tijdens de massastart), en daarna het bit er gewoon uitklikken en op het halstergedeekte verder rijden.
CxX schreef:Nina_rex schreef:Het mag zeker, je ziet het vaak genoeg voorbijkomen.Wat ook wel vaak gebeurt is dat mensen het eerste rondje met bit starten (bijv. als het paard een beetje heet wordt tijdens de massastart), en daarna het bit er gewoon uitklikken en op het halstergedeekte verder rijden.
Hier zat ik idd ook aan te denken
En je mag ook afstappen zovaak je wil natuurlijk, of zelfs stukken ernaast lopen. Als je maar te paard start en finisht.