Mag je met halster rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CxX

Mag je met halster rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 07:49

Mag je met de endurance met halster rijden(gewoon stal halster)?

chanora

Re: Mag je met halster rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 07:51

Dat weet ik echt niet, maar ben daar wel benieuwd naar

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 07:54

volgens mij mag alles, mits ze het veilig achten. ik denk dat het wel mag... ik zou het alleen niet doen. het heeft geen ideale werking als hoofdstel...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 08:09

Jahoor, dat mag.

Als jouw paard daar fijn mee loopt, gewoon doen. Bedenk alleen wel dat een endurance wedstrijd iets anders is dan een buitenrit. Het is druk, je komt veel paarden tegen (die niet gaan stappen als ze je toegemoed komen of in halen)... Veel paarden zijn dan ineens een heel stuk drukker dan normaal.
En het moet natuurlijk wel veilig blijven

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:22

toen ik nog geen halster hoofdstel had reed ik met mijn gewone halster. door een vliegennetje voor te hangen bleef het kopstuk ook meteen waar het hoorde

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 17:31

Lenneke_ schreef:
Jahoor, dat mag.

Als jouw paard daar fijn mee loopt, gewoon doen. Bedenk alleen wel dat een endurance wedstrijd iets anders is dan een buitenrit. Het is druk, je komt veel paarden tegen (die niet gaan stappen als ze je toegemoed komen of in halen)... Veel paarden zijn dan ineens een heel stuk drukker dan normaal.
En het moet natuurlijk wel veilig blijven

Ik heb 19 april mijn eesrte wedstrijd ben ook zeker niet van plan dan te gaan rijden met halster. Alleen wil ik (als het allemaal goed gaat en kan) graag bitloos gaan rijden. Tot nu toe loopt ze prima met halster en is ze even vervelend met halster als met bit Tong uitsteken

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:33

Dat nylon endurance halster van Norton wat ik heb is niks anders dan een normaal halster met 2 beugeltjes eraan om het bit aan te klikken. Nu is Cisco een draver en die reageert toch niet op zijn bit. Vandaag ook 20 km gereden, gaat prima. Ook met andere paarden in de buurt, maar dat kan ook zijn omdat Cisco een makkelijk paard is. Enige nadeel vind ik dat het halster achter zijn oren afzakt tijdens intensief hard draven. Dus ik heb wel iets anders bestelt.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:39

Ik kan iedereen die op zoek is naar een bitloos hoofdstel het hoofdstel van de ruitersportshop.com aanbevelen! Ik heb het nu een jaar en er al een aantal wedstrijden met de haf mee gereden en ze reageert er super op!! Blijft ook netjes op zijn plek zitten en schuurt niet, prima ding!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:14

Zoezi schreef:
Dat nylon endurance halster van Norton wat ik heb is niks anders dan een normaal halster met 2 beugeltjes eraan om het bit aan te klikken. Nu is Cisco een draver en die reageert toch niet op zijn bit. Vandaag ook 20 km gereden, gaat prima. Ook met andere paarden in de buurt, maar dat kan ook zijn omdat Cisco een makkelijk paard is. Enige nadeel vind ik dat het halster achter zijn oren afzakt tijdens intensief hard draven. Dus ik heb wel iets anders bestelt.

als je een vliegenntje bevestigd of een ander frontriem ding is dat probleem opgelost zo heb ik ook een tijd gereden

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:07

splash1999 schreef:
Zoezi schreef:

als je een vliegenntje bevestigd of een ander frontriem ding is dat probleem opgelost zo heb ik ook een tijd gereden

Ja Ja, daar zat ik ook al aan te denken Knipoog

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:48

Het mag zeker, je ziet het vaak genoeg voorbijkomen. Lachen Wat ook wel vaak gebeurt is dat mensen het eerste rondje met bit starten (bijv. als het paard een beetje heet wordt tijdens de massastart), en daarna het bit er gewoon uitklikken en op het halstergedeekte verder rijden.

Zoezi schreef:
Nu is Cisco een draver en die reageert toch niet op zijn bit.

Verward
Mijn draver gelukkig wel. Haha!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:50

volgens mij mag het wel maar of het veilig is als je je pony heel goed vertrouwd dan zou het meschien kunnen

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:45

Er wordt sowieso veel zonder bit gereden hoor, op endurancewedstrijden. Lachen Of dat dan met een stalhalster is of met een of ander gekocht ding maakt niks uit.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 14:59

Nina_rex schreef:
Het mag zeker, je ziet het vaak genoeg voorbijkomen. Lachen Wat ook wel vaak gebeurt is dat mensen het eerste rondje met bit starten (bijv. als het paard een beetje heet wordt tijdens de massastart), en daarna het bit er gewoon uitklikken en op het halstergedeekte verder rijden.

Hier zat ik idd ook aan te denken Pling

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:29

CxX schreef:
Nina_rex schreef:

Hier zat ik idd ook aan te denken Pling

Dat is inderdaad een hele goede OK dan!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:06

mag je eigenlijk tijdens je ronde vb als je ergens voor moet afstappen, het bit losklikken en zonder bit verder rijden? Ik was daar overtijd aan aant denken... ik moest afstappen om een beekje over te steken en eigenlijk was casandra braaf genoeg om op het halster te rijden... Moet je met het tuig waarmee vertrekt ook weer aankomen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:08

Nee hoor, je mag gewoon onderweg het bit eruit halen. Doen heel veel mensen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:00

Jep, mag gewoon. Ja En je mag ook afstappen zovaak je wil natuurlijk, of zelfs stukken ernaast lopen. Als je maar te paard start en finisht.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:42

Ik heb met een gewoon stalhalster Kootwijkerbroek gereden Ja

Afbeelding

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:19

ik ook in utrecht
Afbeelding