trainen/rijden in de Veluwe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nagyl

trainen/rijden in de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 15:33

Wie van jullie heeft al eens een gedeelte van de veluwe trail gedaan?

Ik wil eigenlijk met een vriendin een aantal daagjes daar verblijven en dan lekker rijden.
De overnachting moet dus wel met stal of wei zijn.

Iemand tips?
Ervaringen?

PBA_

Re: trainen/rijden in de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:38

ik heb een tijd geleden 4 dagen getrokken met mijn paard. Van hoenderloo naar wolfheze. In het nationaal park de hoge veluwe ernstig verdwaald maar het was erg leuk. henriette hoeve is een aanrader

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:41

Ik heb 2 jaar gelden een 10 daagse trektocht gemaakt over de Veluwe. Erg mooi!! De bewegwijzering van de routes is niet altijd even goed/duidelijk, dus neem altijd een goede gedetaileerde kaart mee. Willen julie op 1 overnachtings adres verblijven of echt gaan trekken?

Een erg leuke camping in Laag Soeren is Boszicht, ligt aan de Veluwe trail en er is daar een erg mooie dagtocht uitgezet. Hoenderloo is ook erg mooi (de dagtocht daar staat super aangegeven!) en vandaaruit kun je ook mooi park de Hoge Veluwe op!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:44

Wij zijn vorig jaar voor het eerst een weekje naar Camping Boszicht geweest.
Echt geweldig kunnen rijden daar.

Voor deze zomervakantie hebben we ook weer geboekt en ik denk dat dit wel een jaarlijks ritueel gaat worden Knipoog

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:55

Ik heb vorig jaar een kamp georganiseerd voor mijn stal. We zijn toen bij de Woody ranch geweest. Zij zijn de goedkoopste (na heel wat onderzoek) en de sfeer is daar heel goed. Ze beschikken over (gigantische) stallen en hele mooie weides (zo'n 500 meter vederop). Vanuit daar kun je makkelijk 2 dagtochten (kootwijkerbroek en ermelo) van de veluwe trail op, en als je iets verder rijdt nog die van de kroondomeinen meepakken. Oh ja, ze zitten in uddel. Kijk hier maar op: http://www.dewoodyranch.nl/

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 20:27

Camping Boszicht is echt een aanrader. Je kan daar super rijden, er is heel veel afwisseling waardoor je er super kan trainen. Vlakke paden, kleine heuveltjes, zwaar zand, heide, bos...