Mijn Vaassen Endurance rit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Mijn Vaassen Endurance rit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 20:29

Gisteren heb ik mijn eerste Endurance rit van dit jaar weer gereden Haha! In Vaassen was het en het was echt weer super!

Op de voorkeuring had Levi een hartslag van 36, echt heel laag, want de vorige keer was dat nog 46!

Wel zijn we in het begin nog ernstig verkeerd gereden en helaas liepen we daardoor nogal wat tijdsverlies op, maargoed uiteindelijk vonden we toch de goede weg dus hup lekker doorgereden Haha!

Ondertussen ging het nog regenen, maar eigenlijk waren wij daar blij om, want de grooms waren buiten het eerste groompunt om te laat of ze konden ons helaas niet vinden ofzo. We zagen ze in elk geval pas weer bij de finish.
Door de regen werden de paarden ook gekoeld, drinken hoefde niet echt, het was niet heel warm en Levi had voor de rit nog een halve emmer leeggedronken en bij het eerste groompunt ook nog een paar slokken op. Mijn mederijdster met haar Fjord reed haar kennismakingsrit met mij samen en als het goed is gaat ze nu haar startkaart aanvragen en ook officiëel starten Cool

Bij de de P/A gelijk aangeboden, omdat ik dacht dat het wel goed zou zitten met de hartslag en dat was ook zo. Levi had een hartslag van 48 en de Fjord een hartslag van 44 zelfs!

Hup weer verder gegaan en na een tijdje kwamen we ook 2 klasse 2 ruiters tegen en daar reden we een stukje mee op. Levi wilde graag galoperen, dus hup het hele groepje in galop...
Opeens verloor ik mijn balans en bam daar lag ik op de grond Ziek Levi stopte niet gelijk en raakte mij helaas nog met 2 voeten *auw*.

De klasse 2 ruiters stopten ook, om eerste te vragen of het ging enzo. Vond ik heel lief, want dit betekende wel tijdsverlies voor hun!
Levi was naar de Fjord gelopen dus niks aan de hand. Pony gepakt en ik wilde weer opstappen, maar miste een beugelriem en stijgbeugel Koe Dat was dus de reden dat ik er af was gevallen waarschijnlijk. Mijn beugelriem is van mijn zadel afgeschoten, volgende keer maar extra goed controleren dus!

Nou de klasse 2 ruiters gingen zonder ons verder nadat we ze hadden verzekerd dat echt alles goed was. Beugel weer aan mijn zadel en er weer op.

Later kwamen we die zelfde klasse 2 ruiters weer tegen en ik kon nog lachen Knipoog Haha!

Bij de finish aangekomen was Levi zijn hartslag weer 48 Cool Van de Fjord 52, ook super volbracht dus!
Naar de trailer afgezadeld, deken hadden ze inmiddels van de grooms op gekregen en wachten tot het tijd was voor de nakeuring. Pony's proberen wat te laten drinken, Levi nam niet meer dan een paar slokken, maar ik vind het al geweldig dat hij wel drinkt uit een aangeboden emmer.

Levi wilde wel lekker hooi eten dus dat hem uiteraard laten doen met een appeltje erbij etc...

Ondertussen hebben wij ook nog een broodje op en was het tijd voor de nakeuring.

Daar was Levi's hartslag 40! Echt zulke lage waardes hebben niet eerder gehad, dus dat betekend dat het met zijn conditie wel snor zit Haha!
Voordraven was ook weer helemaal goed, dus mijn dag kon niet meer stuk!

Van de Fjord weet ik de hartslag op de nakeuring niet, dat is mij even ontschoten.

We hebben het parcours uiteindelijk met een snelheid van 10,1 km per uur afgelegd. Dat vind ik heel netjes, had een stuk sneller kunnen wezen, wanneer we niet verkeerd gereden waren. Maar ik heb dan wel in gedachten dat zelfs met dat stuk extra rijden hij toch zulke lage waardes heeft, dan komt dat de volgende keer vast goed Haha!

Bij deze wil nog wel onze 2 grooms bedanken, ondanks dat we ze niet veel gezien hebben, hebben ze toch erg hun best gedaan! Pling

Ik ben nu overigens klasse 2 startgerechtigd Haha!

Foto's

Hier schrok nog van de fotograaf, net na het fotomoment dook Levi nog de bosjes in Bloos Clown
Afbeelding

En een lol dat we hebben Haha!
Afbeelding[/
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 31-03-08 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

adnariM

Re: Mijn Vaassen Endurance rit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:36

Heel leuk!! Heb ook mee gedaan, maar jullie niet gezien
Nette waardes! Gefeliciteerd!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 20:39

Bedankt, bij jouw ging het aan je onderschrift te zien ook goed Haha!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:47

ha Ineke!!! leuk om jou weer te zien!! en geweldig dat alles zo goed ging...vol blijven houden hè...proficiat...

ben straks ook wel weer benieuwd naar de dressuur Haha!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:48

Super joh/
Fijn dat het zo goed ging. Liever hier zandhappen dan door zijn gekke sprongen in de bak.
Hoe gaat het nu met jullie in de bak? Heb je hem daa ook lekker aa het lopen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 20:54

Vorige week zaterdag ben ik er in de bak nog afgevallen dus daar gaat niet zo heel goed, hoewel de laatste keer dat we in de bak hebben gereden het wel goed ging qua het weer vertrouwen enzo. Morgen gaat mijn instructrice erop, ik heb nu nog teveel last van mijn nek en schouders om eventuele gekke dingen uit te zitten.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:00

Fijn dat het zo goed ging! OK dan!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:14

Jee wat gaan jullie goed joh!!! Ik vind de foto's ook erg leuk. Jammer van die valpartij!

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:46

Fijn dat het zo goed ging!! En inderdaad ook heel prettig dat Levi zo'n flinke conditie blijkt te hebben Lachen. Hoe lang was het parcours?

Leuke foto's ook, zo te zien had je het prima naar je zin Haha! (en Levi duidelijk ook).

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:59

Hey meis, nou ik had gedacht een klein verslagje erachteraan te plakken... maar ik had de dag niet beter kunnen omschrijven! Knipoog daarom ook mijn foto's maar... (plak ik maar gewoon in je topic, jij staat er natuurlijk ook een deel op, dus ik zie het als een toevoeging Haha!)

Ik moet ook nog even de fotograaf bedanken, ik was blij hem te zien... wystan zag hem later pas en dook wel even de bosjes in, maar toen was deze foto al gemaakt denk ik Ja Je ziet dat hij het naar zn zin heeft iig:
Afbeelding

let vooral niet op mijn hoofd... ik ga er vanuit dat jullie alleen maar oog hebben voor mijn knappe wystan Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Hmmmz, errug fotogeniek Clown Maar goed, volgens mij kan ik het spreekwoord: twee zielen 1 gedachte nu wel gebruiken... :
Afbeelding

En verder zn waardes;
bij de voorkeuring: 32
bij de pa: 44
finish: 52
nakeuring: 44
km/u: 10.104

resultaat: Megatrots op mijn fjordenbeestje!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 06:33

Tindra schreef:
Hoe lang was het parcours?

Leuke foto's ook, zo te zien had je het prima naar je zin Haha! (en Levi duidelijk ook).

26 km Lachen (maar wij hebben er ongeveer 30 gereden naar schatting Bloos Haha! )

Haha Marjolein, volgens mij waren jullie moe op de laatste foto Tong uitsteken

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:29

heyyy Ien goed zeg!!!
als valko straks beter is en we kunnen weer de weg op gaan we ook verre ritjes maken oke..
misschien wordt levi zijn hartslag nog lager!!!!!!!!!
ik vind jullie foto's erg leuk!!!!!!!!!!!!

zie je donderdag!!!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:37

Marjo_Wystan schreef:
En verder zn waardes;
bij de voorkeuring: 32
bij de pa: 44
finish: 52
nakeuring: 44
km/u: 10.104

resultaat: Megatrots op mijn fjordenbeestje!

Zo jij hebt mooie waardes met je Fjord, mag je trots op zijn.

TS gefeliciteerd! Knap gedaan Lachen