Yeah eerste klasse 2 is een feit (vaassen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Yeah eerste klasse 2 is een feit (vaassen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 11:55

Al met inschrijven werd ik al nerveus, gaan we het wel halen, is Splash wel fit genoeg, zijn haar pezen sterk geworden etc etc. dan een paar dagen voor de wedstrijd tikt ze zich aan op een oud wondje en loopt een dikke kogel op. Ik in paniek ondanks dat ze niet kreupel loopt een lekker gevoel geeft dat niet. Met klei en calendula in de weer geweest en zaterdag was de kogel met en betje stappen helemaal dun. Oftewel we gaan, het zou wel heel raar lopen als de kogel zondag nog dik zou zijn.

Alles ingepakt, wat gaat er toch een hoop zooi mee, proviant voor de grooms gehaald. Om 5 uur ging de wekker (had er 2 gezet) en bleek de eerste niet afgegaan te zijn. Gelukkig had ik mijn reserve. Het is namelijk niet de eerste keer dat ik me verslaap voor een wedstrijd. Maar goed voorals nog gaat alles volgens plan. Half 7 gingen we van stal weg. Totdat we ergens inreden waar we niet zeker wisten dat we goed zaten. Cahro reed terug en ik was op de kaart aan het kijken. Charo was er zeker van dat we helemaal terug moesten en ik twijfelde. Bleken we maar een klein stukje terug te moeten. Goed weer draaien en iets later dan gepland aangekomen. Bij de voorbespreking kreeg ik het al warm door alle lintjes waar we net iets beter voor moesten kijken maar dat bleek achteraf wel mee te vallen. Verdwalen is ook niet de eerste keer Bloos!ps: .

We haalden splash uit de trailer en stond er lekker fris bij, ze was er helemaal klaar voor en wist wat er ging gebeuren. Even gestapt maar liep lekker soepel meteen aangeboden eigenlijk zodat ze nog evemn lekker rustig kon eten. HF was 40, wat normaal is op de wedstrijden lager lukt echt niet door de spanning denk ik. Kreeg zelfs nog een complimentje van de Vet daar dat ze zo lekker dun in haar vacht zat en zo mooi glom, ik had nog niet gepoetst trouwens. Locomotie een dikke A. We konden van start tenminste.

De massa start. Daar werd ik een klein beetje bang voor maar aangezien we achter een auto moesten voelde dat voor de eerste keer wel beter. Ze waren aan het aftellen en ging maar vooraanstaan. Hoe minder paarden ze ziet hoe rustiger ze blijft in het begin, dus dan maar vooraan. Ze was vreselijk heet en schoot alle kanten op maar ging elke keer goed. Is ook wel normaal als we net aan het rijden zijn buiten. Ze had het tempo er lekker in en liep steeks een stukje meer uit. Later kwam arjannen eraan met prestige en de paarden en het tempo lag elkaar wel en het was erg gezellig dus dan maar samen oprijden. Splash hinikte soms zelfs naar prestige, dat doet ze nooit zo snel. pluspuntje voor prestige hihi.

We bleven de hele tijd in de kopgroep in de eerste instantie reed er nog iemand met ons mee met een engels volbloed en ingrid reed ook een stukje mee. Zo was het een lekker groepje.

Bij de vet gate ging het helaas regenen en haar HF was vrij snel laag 56 maar kreeg wel een B van margreet. Ze vond haar typisch lopen en schreef op mijn kaart atactisch en kreeg mee hoe ik moest rijden. Al zagen mijn grooms niets anders hoe ze liep maar goed kan door de kouw komen met knijpen of door het gras dan gaat ze voorzichtiger lopen. Even gewacht op arjanne totdat zij ging zadelen kon wel iets eerder weg namelijk maar was erg gezellig en ik ging alleen maar voor het uitrijden.

na de vet gate vond ik splash niet helemaal lekker en aan arjanne gevraagd of zij iets zag maar ze kneep iets, iets stijf dus. Even opgewarmd en ze liep weer lekker door. Het laatste stuk vond ik niet zo fijn meer door de regen. Mijn broek bleef aan mijn huid plakken en op mijn zadel dat branden vreselijk ook zat ik op het touwtje van mijn andere jas en ja dat doet pijn. Veel in galop gereden zodat het nog een beetje te doen was.

Toen kwamen we bij de finisch en gingen we gezamelijk erover heen (splash met een neusje ervoor wat we al verwacht hadden). Afgestapt en bij de meting had ze al weer 48. Dat ging snel. Even laten eten tig dekens opgedaan betje in beweging houden tegen het stijf worden. en Later kwam ze er weer door met een HF van 40 net als de voorkeuring en een locomotie een dikke vette A. weer door margreet gecontroleerd en vond haar vele malen beter lopen nu.

Ben dus 2 de geworden en had dat echt niet verwacht zeker niet voor de eerste keer. had 15.019 km/pu gereden en moet zeggen dat het me opviel dat het tempo vreselijk hoog ligt. Maar goed dit jaar gebruiken we om de klase 2 goed door te krijgen en dan volgend jaar gaan we klasse 2 iets opvoeren. Maar dat is pas volgend jaar. Ik zit nu echt op een wolkje. Bij de trailer stond splash ook echt van zullen we nog een rondje. Ik hoef dus niet te twijfelen of ze fit genoeg is, dat is ze.

Net bij splash geweest ter controle. Alle 4 de benen zijn kurkdroog en staat lekker in de paddock te klooien met de andere paarden en ze is helemaal rad. Dus de pezen hielden het ook.

Zelf ben ik een beetje stijfjes. De kou is in mijn schouders geslagen en door de wrijving van mijn broek doen mijn benen ook erg pijn. Mijn knieholtes zijn paars/blauw gelukkig doen ze geen pijn. maar moet dus iets anders gaan verzinnen wat betrefd beugelriemen of broek.

Iedereen bedankt voor de hulp bij de wedstrijd, was super.

Jeannine

Re: Yeah eerste klasse 2 is een feit (vaassen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:13

gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie! Leuk verslagje Knipoog
Gelukkig dat Margreet haar bij de nakeuring een A gaf en het commentaar dat ze nu een stuk beter liep. Dat geeft dan wel een fijner gevoel toch!
Succes verder!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:58

Gefeliciteerd met je 1e klasse II rit. Goed gedaan hoor! Jammer van je B op de vetgate, maar gelukkig weer een A bij de finish Lachen Succes met de spierpijn!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 13:00

thanks. ja die B gelukkig werd die weer een A en ook nu blijkt dat er niks an de hand is. Ik denk dat ze voorzichtig werd

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 21:15

vandaag nog een klein beetje beweging gegeven maar ze liep echt alsof ze gister niets gedaan had. wat een dier

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 22:03

gefeliciteerd!
jij brak waarschijnlijk en je paard staat je aan te kijken of je een zware nacht hebt gehad

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 08:56

zo ongeveer wel ja. Ik heb overal spierpijn maar kan wel lopen splash staat met haar oortjes erop vrolijk door de bak te springen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 14:48

Hier nog een paar pics geleend

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

met op de achtergrond arjanne

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:32

Gefeliciteerd hoor, goed gedaan!!