Voorbespreking verplicht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esperanza
Blogger

Voorbespreking verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 23:27

Hoe verplicht is nu de voorbespreking dit jaar? Ik weet dat het officeel verplicht is volgens het boekje, maar hoe verplicht is het nu echt?

Ik heb KWB nl al vaker gereden en in het boekje staat al vermeld wat er anders is dit jaar. Ik denk dat is het wel red zo zonder.
De reden dat ik eigelijk niet wil is omdat de voorbespreking namelijk al om 8:30 is en ik start pas om 11:32.

Karin

Re: Voorbespreking verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:49

Meestal zijn er meerdere momenten van voorbespreking. Zeker als de eerste om 8.30 is en er mensen zijn die pas drie uur later starten (en van ver moeten komen).

Ik heb vorig jaar gemerkt dat de voorbespreking wel degelijk verplicht was, bij een van de wedstrijden herinner ik me dat de startnummers van de aanwezigen werden genoteerd.

De verplichte voorbespreking is naar mijn weten ingesteld om te voorkomen dat mensen naderhand zeggen 'ja maar dat is mij niet verteld' als er belangrijke wijzigingen en/of opmerkingen waren in/over bijvoorbeeld de route. Op deze manier kun je niet roepen 'daar wist ik niets van' - had je er maar bij moeten zijn. Knipoog

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 09:54

Nee, klopt dat snap ik ook, maar ik zou dat soort dingen dus niet roepen als ik niet bij de voorbespreking ben geweest. Is voor mij logisch: oorzaak, gevolg...

Meestal zijn er ook wel meerdere, en ik probeer altijd wel even te gaan, maar ik zie in het boekje van KWB maar 1 voorbespreking.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:34

Ik heb hetzelfde probleem want ik hoef ook pas om ergens 10.27 te starten ofzo en moet in elk geval 2 uren autorijden.... dus om om half 9 bij de voorbespreking te zijn moet ik om 06.15 wegrijden en dan hoef ik pas om 10.27 te starten.... lastig hoor. Ga nog maar even bellen of er nog een 2de voorbespreking is.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 21:15

Dat zou wel fijn zijn inderdaad, ik moet dan ook om 06:30 al weg. Anders wil ik wel graag weten wat de gevolgen zijn van het missen van de voorbespreking...

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:49

Ik heb Paul al een mailtje gestuurd gisteravond... nog even wachten op een antwoord.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:56

vaak zijn er ook 2 voorbesprekingen. Al vind ik het fijn als mijn pard er al een poosje staat zodat ze even rustig kan wennen en haar beentje s kan losgooien van de rit

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 18:23

splash1999 schreef:
vaak zijn er ook 2 voorbesprekingen. Al vind ik het fijn als mijn pard er al een poosje staat zodat ze even rustig kan wennen en haar beentje s kan losgooien van de rit

Even is ook leuk maar 2 uren wachten duurt dan weer wat te lang, mijn mening. Maar goed, nog geen reactie terug.....

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:31

splash1999 schreef:

Weten we Haha!, maar er staat er nu geen 2e in het boekje..
Wacht ff af wat de reactie op jouw mailtje is Sjuutje

prebalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:29

Wat zijn de gevolgen als je niet bij de voorbespreking bent? Aangezien er startnrs genoteerd worden.... of is het meer zo van; niet geweest, dus ook geen klachten achteraf (mbt dingen die in voorbespreking zijn genoemd).

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:06

het is volgens mij zo van als je niet geweest bent en je hebt wat te melden over het parcours of iets dergelijks dat je ze niets kan verwijten.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 18:17

Nou, dat is een risico dat ik best wil nemen. (Ik bedoel, zo moelijk is het nou ook weer niet...)

En ik ben ook niet zo zeikerig dat ik dan achteraf ga lopen miepen... Dan had ik maar....toch? En ik heb eigenlijk nooit wat over het parcours... Je mist een enkele keer wel eens een afslag, maar of dat nou aan het parcours ligt Bloos

Het gaat mij er meer om, kunnen ze me nu diskwalificeren i.o.d. Het was vorig jaar ookal verplicht, maar toen deden ze er niets mee als je er neit was. Mijn vraag is eigenlijk of ze nu strenger zijn geworden...

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:24

Ik heb een mailtje terug en er is geen 2de voorbespreking.

Over het wel of niet verplicht zijn heb ik niets gevraagd aan Paul, dat bepaald hij ook niet als organisatie natuurlijk.

Dus, doe er je ding mee. Ik weet nog niet wat ik ga doen overigens!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 22:23

Misschien moeten we Djilan eens vragen wat nou precies de gevolgen zijn...?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:11

Gut ik rook vast dat mijn naam genoemd werd *LOL*
Voor zover ik weet (maar dat zou ik even precies moeten uitzoeken) is het vooral bedoeld om te voorkomen dat ruiters na de wedstrijd klagen over zaken die in de voorbespreking wel zijn medegedeeld. Dat kwam nl in het verleden nogal eens voor.
Wat de sancties zijn durf ik niet zo te zeggen, staat volgens mij niets over vast.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 13:27

Haha! ik hoopt al zoiets... was vergeten om je nog even een pd tje te sturen..

Maar ik ben ook niet van plan om te zeuren, ik doe het op eigen risico Knipoog

Dus als het niet strenger is geworden als vorig jaar.... dan laat ik het zo. Er staat al veel info in het boekje over de nieuwe startplaats enzo.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:21

vaak melden ze moeilijke stukken zoals slagbomen en slechte paden op een bepaald stuk. Of een verplicht stap traject

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 22:48

Slagbomen en hekken, slechte paden... is toch vanzelfsprekend? Een staptraject heb ik nog maar 1x gehad en dat stond ook van te voren in het boekje. En op de route aangegeven. Zo'n melding in de voorbespreking was echt dan nog overkill.

Meestal ga ik wel even kijken, maar in dit geval dus niet. Voorbespreking is om 8.30, ik start om 11.32. Dat is mij even te gek. En ik zal achteraf ook niet zeuren, beloof ik plechtig Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:55

Heel soms veranderen er op het allerlaatste moment nog dingen. Of er valt in de nacht voor de wedstrijd zoveel regen dat bepaalde stukken lastig begaanbaar zijn geworden en daar moet je dan even goed uitkijken. Ooit meegemaakt, ik vond het wel handig om dat soort dingen nog even kort voor de wedstrijd te horen.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:13

Wij organiseren de Drentsche Loo-rit. Aangezien deze wedstrijd nieuw is, is bij ons de inschrijving verplicht en wordt deze gecontroleerd

Overheden en instanties hier zijn erg streng en soms moeten we ons erg onderdanig opstellen om enigzins tot medewerking te komen. Voor de komende jaren houden wij die medewerking graag en gaat dan hopelijk meer op basis van vertrouwen, maar ea houd wel in dat iedere deelnemer de door ons gemaakte afspraken opvolgd. Tja en als dan iemand niet op de hoogte is van de afspraken, omdat die niet op de voorbesprekeing is geweest, is dat voor ons heel vervelend en kan dat het voortbestaan van de wedstrijd in gevaar brengen.

Wij hebben een aantal voorbesprekingen voor de aanvang van de start, maar zullen voor de latere starters op gepaste momenten ook voorbesprekingen inlassen. Dit staat niet in het programma om e.a flexibel te houden.

Sancties: we kijken naar de mogelijkheid om iemand die aan de start verschijnt zonder voorbespreking, alsnog naar het secr. te sturen om de info te krijgen (gaat af van starttijd).

Dit klink heel zeikerig en is het eigenlijk ook, maar voor ons is het niet leuk om onderdanig te moeten zijn bij instanties en later blijkt het voor niets te zijn geweest. (altans geen voorgang voor komende jaren)

Ik hoop dat hiervoor begrip is.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 00:24

dat is dan duidelijk

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:31

Arnoud, dat vind ik eigenlijk best redelijk Lachen. Dan geef je iemand toch de kans om te starten en die 5 minuten vertraging is nog te overkomen Lachen.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 23:37

@Apple; Ik hoop dat iedereen daar zo over denkt. Organiseren van een wedstrijd is zeer arbeids intensief. Veelal gedaan uit liefde voor de sport met als genoegdoening de vele positieve reacties. Helaas is het in NL zo dat alles vast zit aan wetten en regeltjes. Even leuk iets doen voor de maatschappij mag niet zomaar, daat moet je toestemming (lees vergunning) voor vragen. Niets is dan vervelender dat je flink door het stof bent geweest en 1 iemand verziekt het voor de volgende jaren wegens wangedrag (bewust of onbewust) waar uiteindelijk niet alleen de organisatie de dupe van zijn, maar ook de vele andere liefhebbers van de sport. Noord Nederland heeft al praktisch geen wedstrijden, het zou jammer zijn als deze mislukt daardoor

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:20

zou het ook prima vinden hoor is dan toch je eigen schuld naar mijn idee en als je gewaarschuwd bent.