Ik start 30 maart klasse I in Vaassen. Normaal gesproken geen probleem met één groom, maar het is mijn eerste wedstrijd met mijn hengst.
Mijn vader en hoofdgroom
, is die week in Zuid Afrika en kan mij dus niet helpen bij deze wedstrijd. Mijn moeder gaat wel mee, maar die is vooral aangenomen voor de broodjes, snacks en administratieve rompslomp. Ze is niet bang voor paarden, maar ik zie haar nog niet met Duon weglopen. Ik zoek dus iemand met veel ervaring met paarden, om mij te groomen op deze 26km. Je hoeft geen groomervaring te hebben, het stelt niet veel voor in klasse I en je leert gaandeweg. Gaat vooral om koelwater aanreiken en drenkwater aanbieden. Het meest heb ik je nodig voor de 'noodgevallen' als even Duon vasthouden als ik even naar de wc moet rennen, bij de briefing ben, hulp met het opzadelen (voor het geval hij springerig is).
Duon is een enorme schat. Hij bijt niet, hij slaat niet en heeft een hartje van goud, echt een knuffel. Maar tegelijkertijd is het een echte hengst die zich graag laat zien/horen. Allemaal uiterlijke schijn, maar je moet hier niet van terugdeinzen. Duon heeft op de renbaan gelopen en is dus bekend met veel paarden om zich heen en een druk terrein, maar het blijft gissen hoe hij zich op een wedstrijd gedraagd.
Natuurlijk krijg je van ons je natje en je droogje. Eigen vervoer is geen vereiste. Ik kan je geen vergoeding bieden, maar je leert veel en ik kan je in ruil gerust een keer groomen. Bovenal is het gewoon een lekker dagje uit in een schitterende omgeving met een héérlijk dier

Groetjes,
Mandy