V-max hartslagmeter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

V-max hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 19:47

Ik heb vandaag mijn hartslagmeter binnen gekregen van goedhard. Ik had een V-max gekocht (die van 149€)...

Nu hier komt het... hoe moet 'k em gebruiken? Ik heb er een cd-rom bij gekregen maar alles is in het engels en 'k vind het moeilijk te begrijpen...
Ik heb een horloge, een zender die ik blijkbaar in een hoesje kan steken met aan elke kant zo twee clips en 'k heb zoiets met kabeltjes... Waar maak ik wat vast?

En nog een vraagje, ik heb ook zo'n heartbelt om in de vet de hartslag te kunnen zien... moet ik die gewoon omdoen en kan 'k dan de hartslag aflezen of moet 'k die kleine kabeltjes daar ook voor gebruiken?

HELLUP!!!

PBA_

Re: V-max hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:26

je hebt het zwarte kastje daar zitten 2 gaatjes in. In die gaatjes maak je het zwarte snoertje en het witte snoertje vast. dan doe je de witte transponder aan de rechterkant onder het zadel. De zwarte transponder aan de linkerkant bij de singel. dat is het eigenlijk wel allemaal. Met de rechterboven knop op het horloge ga je van menu wisselen van horloge naar HF. Succes

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:03

En bij die heartbelt heb je geen snoertjes nodig, die is meer voor als je van je paard af bent, dan kan je makkelijk met dat ding de hartslag meten. Aan de linkerkant van je paard een klein stukje achter de elleboog tegen de huid aandrukken en even wachten, dan komt de hartslag op je horloge te zien.

En nog een tipje voor het andere "spul". Die je links doet bij de singel, moet vrij laag zitten, het hart moet eigenlijk tussen de twee electroden ( vierkantjes) zitten. Als je paard lang haar heeft, moet je het goed met gel insmeren, eventueel de huid ook, anders werkt hij niet lekker. Of je wacht tot je paard goed zweet, maar dat duurt vaak ook wel een tijdje Knipoog .

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 10:42

Bedankt!!! Ga het zaterdag eens proberen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 10:45

oei nog een vraagje, dus die zwarte transponder rechts onder het zadel... is dat dan net achter de shoft aan de rechterkant? en waar moet dat kastje zitten? (veronderstel dat dat de zender is naar het horloge?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:46

Jet schreef:
En bij die heartbelt heb je geen snoertjes nodig, die is meer voor als je van je paard af bent, dan kan je makkelijk met dat ding de hartslag meten. Aan de linkerkant van je paard een klein stukje achter de elleboog tegen de huid aandrukken en even wachten, dan komt de hartslag op je horloge te zien.

Even een aanvulling: bij mijn paard moet de vacht dan altijd goed nat zijn (even met een spons erover) anders werkt het niet.

Wat die electroden betreft: bij mijn paard werken ze het beste als ze zo ver mogelijk uit elkaar zitten, dus zeg maar de een linksonder onder de singel en de ander rechtsboven onder het zadel, idd net achter de schoft. Het 'kastje' hang ik aan een van de ringen voor aan het zadel (waar je ook het borsttuig aan kunt clippen).

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 11:04

ok bedankt! da's duidelijk

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:21

Zelf heb ik beide elektrodes links (links achter oksel ondersingel en 1 boven onder het zadel) en ontvangst is ook prima.

Jij hebt het nieuwe langwerpige hoesje met 2 klipjes? Die kun je aan de voorkant aan je zadel klippen. Ik heb nog een soort van tasje/zakje die je aan het zadel moet hangen zonder haakje maar met een soort van lus.

Succes!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 11:29

Djilan schreef:
Zelf heb ik beide elektrodes links (links achter oksel ondersingel en 1 boven onder het zadel) en ontvangst is ook prima.

Jij hebt het nieuwe langwerpige hoesje met 2 klipjes? Die kun je aan de voorkant aan je zadel klippen. Ik heb nog een soort van tasje/zakje die je aan het zadel moet hangen zonder haakje maar met een soort van lus.

Succes!

yep klopt dat heb ik. Ik vrees alleen dat dat iets te kort gaat zijn om tussen die twee ringen te doen bovenaan het zadel. Zal het moeten proberen. Anders kan 'k de onderkant dicht maken en het als een zakje aan het zadel hangen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:36

Ja dat laatste werkt ook prima hoor. Kan het alleen zijn dat het wat meer heen en weer wiebelt tijdens het rijden.