Horloge voor endurancetraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Horloge voor endurancetraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 16:54

Hallo!
Ik wil zeer binnenkort mijn endurancetraining weer oppakken.
Daarmee houd ik een schema aan dat van een trainingsexpert komt.
Dat in het midden gelaten, moet ik natuurlijk wel kunnen bijhouden hoe lang ik moet stappen en hoelang ik moet draven. De hele tijd op m'n telefoon kijken is wat onhandig voor op het paard vind ik zelf.
Daarom ben ik op zoek naar een horloge waarop ik kan instellen dat ie na bijvoorbeeld 15 minuten een bliepje geeft dat ik moet gaan draven, en na bijvoorbeeld 5 minuten weer een bliepje dat ik weer moet gaan stappen, en zo verder.

Hebben jullie tips, aanraders of afraders wat betreft zo'n horloge? Ik weet namelijk niet waar ik moet zoeken, wat voor merk ik moet nemen en hoe duur zo'n ding is.

Er hoeft trouwens geen harslagmeter of gps bij op te zitten, maakt het alleen maar duurder, en die dingen gebruik ik toch niet!

Groetjes Evelyn

PBA_

Re: Horloge voor endurancetraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:06

je kan ook een gewone stopwatch gebruiken of niet

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 17:13

Die heb ik dus niet Haha!
En ben echt op zoek naar iets wat je vooraf kan programmeren, niet onderweg nog allerlei knopjes hoeven in te drukken zeg maar!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:36

Volgens mij gebruiken hardlopers zulke horloges. Ik ken zelf geen horloge met die mogelijkheden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:39

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:02

Ik heb een "parkeermeter" gekocht bij de Conrad. Ding kost 3 euro ofzo en je kan er minuten en uren op instellen. Ik doe dan bijv als ik 10 min. wil draven dat ik hem op 9 min. zet, dan gaat het bliepje (waarop Kiran uit zichzelf gaat stappen Tong uitsteken ) en druk ik hem uit en weer aan. Vervolgens gaat hij weer na 9 min. bliepen... heel handig en super goedkoop. De parkeermeter heeft een musketonhaakje dus kan ik vastknopen aan mijn zadel.

Voor nood heb ik ook wel eens de kookwekker van de koelkast geplukt (zo'n magneet) en ook die voldeed prima.

Groetjes, Susan

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 07:57

Denk je echt dat het heel erg is als je de ene keer 9 minuten draaft en 4 minuten stapt, en de andere keer 12 minuten draaft en 3 minuten stapt? Maw, wat is er mis om globaal op een gewoon polshorloge te kijken? Daar heb je ook in het dagelijks leven nog wat aan Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:39

Als je in het dagelijks leven al geen gewoon polshorloge draagt (en dus niet gewend bent om daarop te kijken) dan doe je dat met rijden al helemaal niet, is mijn eigen ervaring. Heb het ook een tijdje geprobeerd met een gewoon horloge, maar die ligt nu stof te happen. Keek er toch niet op, ik draaf en galoppeer maar weer gewoon op gevoel. Clown

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:13

haha een kookwekker nooit aan gedacht

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:02

Karin schreef:
Als je in het dagelijks leven al geen gewoon polshorloge draagt (en dus niet gewend bent om daarop te kijken) dan doe je dat met rijden al helemaal niet, is mijn eigen ervaring.

TS vraagt om een speciaal polshorloge, dus tja... Clown
Ik rijd zelf ook op m'n gevoel, controleer hooguit even of ik al richting de 10/15 minuten zit (met Caprice). Met Goor stap ik niet tussendoor, of ik moet tegenliggers hebben...

Wat ik maar wilde zeggen is dat het niet nodig is om zo strak een bepaald schema te willen aanhouden. Globaal werkt net zo goed, en ieder paard is daarbij anders. Je kan beter op je hartslagmeter kijken (die dan weer niet 'nodig' geacht wordt door TS) of je paard hersteld is, en hoe snel. Dan ben je zinniger bezig met meten, trainen en conditie opbouwen.

Bovendien kunnen tegenliggers, wandelaars en andere omstandigheden in het bos sowieso er voor zorgen dat je moet gaan stappen terwijl je dat volgens je schema nog niet 'mag', of dat je langer moet stappen dan je volgens je schema zou moeten doen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:16

Ibbel schreef:
TS vraagt om een speciaal polshorloge, dus tja... Clown

Ze hoeft er niet op te kijken, het hoeft alleen maar te piepen. *LOL*

Ik heb wel eens de wekkerfunctie van mijn mobiele telefoon gebruikt. Maar die gaat om de vijf minuten en daar raakte ik erg geïrriteerd van.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 15:18

Ibbel schreef:
Denk je echt dat het heel erg is als je de ene keer 9 minuten draaft en 4 minuten stapt, en de andere keer 12 minuten draaft en 3 minuten stapt? Maw, wat is er mis om globaal op een gewoon polshorloge te kijken? Daar heb je ook in het dagelijks leven nog wat aan Knipoog

Ik heb geen polshorloge Haha!
En als ik iets aanpak doe ik het liever gelijk goed.

En waar lees jij dat ik het niet nodig acht om een hartslagmeter te gebruiken?
Ik bedoelde eigenlijk dat ik die niet als extra functie op mijn horloge hoef. Kost alleen maar extra, en bovendien heb ik al een hartslagmeter die prima voldoet aan mijn eisen.

Om even heel eigenwijs te doen, is dit ook niet bepaald waar ik om vroeg, ik vraag om tips en aan/afraders wat betreft horloges, niet of ik het misschien wat minder strak kan aanhouden. Ik ben erg blij met dit schema en het werkt voor ons erg goed, omdat ik het zelf nog niet zo op gevoel kan als de doorgewinterde enduranceruiters. Lachen

Verder bedankt voor alle tips! Lachen Ik ga eens even rondspeuren!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 15:20

Kun je je mobiel gewoon voor gebruiken hoor. Via de agenda een taak ingeven en een tijd van waarschuwen. Dan weer een volgende taak ingeven met een tijd van....enz, enz. Zit je wel even bij maar werkt uitstekend. Je kunt ook nog je geluidjes aanpassen;)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 15:23

iepsel schreef:
Kun je je mobiel gewoon voor gebruiken hoor. Via de agenda een taak ingeven en een tijd van waarschuwen. Dan weer een volgende taak ingeven met een tijd van....enz, enz. Zit je wel even bij maar werkt uitstekend. Je kunt ook nog je geluidjes aanpassen;)

Probleem is dat ik m dan uit m'n zak moet halen, telefoon openklappen en knopje indrukken, dichtklappen en weer proberen in m'n zak te proppen.. Heel onhandig dus. Daarom wil ik dus iets wat ik vantevoren in kan stellen, bliept wanneer het moet, en verder geen poespas Haha!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:36

Sok schreef:

Hier uit:
Sok schreef:
Er hoeft trouwens geen harslagmeter of gps bij op te zitten, maakt het alleen maar duurder, en die dingen gebruik ik toch niet!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 21:12

Ibbel schreef:
Sok schreef:

Hier uit:
Sok schreef:

Sok schreef:
Ik bedoelde eigenlijk dat ik die niet als extra functie op mijn horloge hoef. Kost alleen maar extra, en bovendien heb ik al een hartslagmeter die prima voldoet aan mijn eisen.

Een beetje stom opgeschreven misschien.. Bloos
En ik zie m nu pas, nog een lekkere typfout ertussen Haha!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:33

ik dacht dat er ook zoiets was voor de cross? omdat je dan moet weten hoelaat je ongeveer bij de sprong moet zijn... nou heb ik er echt totaal geen verstand van, maar iemand heeft mij dat wel eens verteld
Edit: gevonden! http://www.canter-equipment.nl/ daar hebben ze bij stopwatches, horloges met een optel en countdownfunctie. ik denk dat dat is wat je bedoelt!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 11:25

Ik ga ze eens even mailen! Bedankt voor de tip! Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:51

heb je het al gevonden

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 22:30

Ik durf niet zo goed iets te bestellen zonder het uit te testen.. Bloos
Heb ook geen mailtje van ze terug gehad, dus ik waag het er maar niet op..
Binnenkort maar eens bij de sportzaak kijken of ze daar iets hebben! Ja

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:08

misschien kan je je vraag eens in het SGW topic zetten?

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:12