Welke rit is écht de moeite waard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

adnariM

Welke rit is écht de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 20:07

Omdat ik volgend jaar mijn merrie wil laten dekken, ben ik er eigenlijk nog niet zeker van als ik nu wel een startkaart etc. ga aanvragen voor die 2 of 3 wedstrijdjes die ik dan nog maar met haar kan/wil rijden, dan wacht ik liever 2 jaar.

Maar ik wil dus wel graag een rit rijden, dus bedacht ik maar om een kennismakingsrit te gaan maken...

Welke raden jullie aan?

Ik wil niet langer dan een uur onderweg zijn met de trailer, vanuit Loenen (Apeldoorn).

Kom maar op met de mooie plaatsen!

carola

Re: Welke rit is écht de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:29

Oei, dat is moeilijk! Kootwijk en Kootwijkerbroek (1 en 2) zeker, die zijn dicht bij voor jou. Ook de Ginkelse heide, Utrechtse heuvelrug rit, Ommen, allemaal geweldig. En als je eens echt wat anders wilt als de veluwe, tja, Banholt (Limburg) is echt een geweldige rit!
Laag Soeren wordt dit jaar helaas niet gedaan, dat zou helemaal dicht bij zijn voor jou anders. Maar er is zoveel meer, de nieuwe rit in Soest lijkt me ook geweldig bijvoorbeeld.
Misschien toch maar een startkaart nemen...?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:59

Als je vaak op de Veluwe komt en je wilt echt iets anders dan zou je voor de rit in Limburg of die van Katwijk moeten gaan. Geen kwawad woord over alle andere wedstrijden maar deze zijn toch net effe anders.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:15

Volgens mij is Vaassen dan ook in de buurt en die is vroeg in het jaar. Maar de kalender is nog niet definitief, dus er kan nog wel wat veranderen.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:00

Ow ja, zeker, ik wist dat ik nog wat vergeten was.... Vaassen is er ook nog.

Maar ik zou geen één rit kunnen kiezen hoor, er is zoveel moois. Alle wedstrijden hebben wel iets wat heel geweldig / leuk / mooi / de moeite waard is.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:11

carola schreef:
Oei, dat is moeilijk! Kootwijk en Kootwijkerbroek (1 en 2) zeker

Ik zou deze zeker afraden. Altijd óntzettend druk en hectisch. Op de voorkeuring komen er geregeld trekkers en huifkarren voorbij, er loopt áltijd wel iets uit, etc. Maar vooral dat hectische op het keuringsterrein. Neh, ik mijd deze wedstrijd liever als het mogelijk is..

Vaassen is leuk, maar ook de Ginkelse Heide. Holten is mijn favo, maar die gaat ook niet door, helaas.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:17

Als ik even voor KWB mag opkomen, Paul is altijd erg op tijd en stipt met de prijsuitreiking!! Haha! En de keuringen vinden nu plaats op het terrein van de dierenkliniek dus dat scheelt ook al enorm.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:03

Ik vind Zelhem de leukste wedstrijd. Niet zozeer om de route (die is niet heel spannend) Maar ik vind de sfeer daar gewoon heel goed en alles is goed geregeld.
Echt mijn favoriet

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:19

ik vind katwijk dus weer niet echt een geweldige rit. misschien ook omdat ik dicht bij het strand in zeeland woon maar de routes over viaduct etc vond ik niet echt fantastisch en daarbij is het misschien erg zwaar als eerste rit.

kootwijkerbroek vond ik erg mooi en echt chaotisch heb ik het niet ervaren. maar dat kan net aan het moment liggen natuurlijk.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:26

Het is ook heel persoonlijk.
Holten vinden veel mensen geweldig, ik hoef er niet meer heen (als die nog georganiseerd gaat worden)
Kootwijk heb ik weinig mee, maar hij komt op de een of andere manier altijd perfect uit in de planning.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 18:15

Ommen Vechtdal vond ik érg mooi! Supergave route en ook goed te rijden! Ja Onstwedde vond ik kaal en saai, Ommen Vilsteren te veel sintelpaden en veel langs de weg, Drents Friese Woud is er dit jaar niet, maar dat was ook een erg mooie route! Ja
Maar of dat binnen een half uur rijden vanaf jou zit betwijfel ik.. Ommen misschien wel.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 19:53

Ik ben nu vooral de omgeving zoals zo ongeveer Laag Soeren gewent. Opzich prachtig, maar dit zie ik al zo'n 3 jaar en wil dus iets anders. Misschien maakt het dat makkelijker om iets voor mij uit te zoeken. Hei is en blijft prachtig. Ben een keer in Uddel geweest, en dat vond ik super, dus misschien is Kootwijkerbroek wel wat (dat ligt toch ook daar?). Ginkelse hei heb ik ook een klein stukje gehad (recreatierit Renkum). Dit vond ik inderdaad ook weer prachtig.

Zee lijkt me ook heerlijk, maar te ver weg.

Vaassen spreekt mij wel aan... niet zo ver weg, en ik ben d'r nog nooit geweest Knipoog

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:49

Hey Miran! Ik zou je de Ginkelse Hei aanraden erg mooie rit, heel afwisselend. Goed georganiseerd ook en een fijn wedstrijdterrein. Vaassen is ook lekker dichtbij idd maar vond zelf de Ginkelse Hei net iets mooier!

Zelhem is wel weer heel iets anders als wat je gewend bent, dus mischien dat die ook wel leuk is voor jou maar die vind ik zelf wat saai...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:33

Sok schreef:
Ommen Vechtdal vond ik érg mooi! Supergave route en ook goed te rijden! Ja Onstwedde vond ik kaal en saai, Ommen Vilsteren te veel sintelpaden en veel langs de weg, Drents Friese Woud is er dit jaar niet, maar dat was ook een erg mooie route! Ja
Maar of dat binnen een half uur rijden vanaf jou zit betwijfel ik.. Ommen misschien wel.

Ben dus niet helemaal de enigste, kan er niks aan doen maar Onstwedde vind ik erg saai om te rijden. Wel een vrij makkelijke wedstrijd qwa terrein (niet te zwaar dan, hoor wel veel mensen over te veel grind) Beide wedstrijden in Ommen vind ik zeker een aanrader, en DFW ook maar die is er voorlopig niet.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:42

Ik vond Onstwedde wel goed georganiseerd, lekker veel ruimte en rustig wedstrijdterrein. Inderdaad niet spectaculair qua route, maar de bodem vond ik inderdaad ook niet zwaar, wel prettig juist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:50

Juist daarom, en inderdaad ook door de organisatie die daar echt top is vind ik het een hele fijne en prettige wedstrijd om mee te beginnen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:01

zelhelm vind ook wat hebben en vooral mijn vriend door de tractor pulling daar (waar splash naast stond en niet reageerde) maar de rit is een makkie het hele gebeuren vind ik gewoon wat hebben. laag soeren vond ik ook super. KWB is ook erg leuk. Tja eigenlijk allemaal wel

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:44

Jamika schreef:
Ik vond Onstwedde wel goed georganiseerd, lekker veel ruimte en rustig wedstrijdterrein. Inderdaad niet spectaculair qua route, maar de bodem vond ik inderdaad ook niet zwaar, wel prettig juist.

Ik vond de bodem ruk.. Bloos Zandpaden stond er in de beschrijving, mooi dat het allemaal stenen overal en nergens was! Onze ijzerloze paarden waren daar NIET blij mee, en er waren ook nog eens slechte bermen met erg hoog gras dus voor ons ook nog vrij zwaar..

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:13

Ik vond Vaassen afgelopen seizoen een erg fijne wedstrijd. Heb toen klasse II gereden, was een erg leuke route, super vetgate en alles top georganiseerd! Lachen

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:23

Sok schreef:
Jamika schreef:

Ik vond de bodem ruk.. Bloos Zandpaden stond er in de beschrijving, mooi dat het allemaal stenen overal en nergens was! Onze ijzerloze paarden waren daar NIET blij mee, en er waren ook nog eens slechte bermen met erg hoog gras dus voor ons ook nog vrij zwaar..

moet de organisatie de bermen gaan maaien Clown

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:28

lars schreef:
Sok schreef:

moet de organisatie de bermen gaan maaien Clown

Zou wel fijn zijn! Haha! Nee, da's natuurlijk van de gekke!
Gewoon de omgeving en bodem beschrijven hoe het daadwerkelijk is, dan was ik er niet eens zonder ijzers gestart! Als er zandpaden staat, ga je er gewoon niet vanuit dat het stenige paden zijn.. Knipoog

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:16

Grappig dat je het zo verschillend kan beleven, ik vond het erg mee vallen met de stenen in Onstwedde en vond juist in Ommen ook een aantal stukken vrij hard qua ondergrond.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:25

Ik vind Ommen ook erg tegenvallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:41

De oude routte van Ommen vond ik wel erg veel harde ondergrond. De nieuwe vind ik heel erg meevallen, maar misschien komt dat omdat ik vooral in de polder en op boerenwegen train. Hoewel de laatste wel erg zwaar was, maar ook weer deels door de regen.

Ik denk dat het heel er per combinatie verschilt wat zwaar is en wat niet.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:47

De afgelopen keer was Wanroij echt heel stenerig. Dat vond onze haf met gevoelige zolen dan weer geen succes..... Clown