mogelijk starten met andere pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stephanie81

mogelijk starten met andere pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 09:46

Ik ga mogelijk komend jaar starten met een andere pony omdat mijn eigen paard nog niet geheel goed loopt en haar een jaar rust geef.

Maar hoe moet ik dat regelen met mijn startkaart.
Ik heb een startkaart voor mijn eigen paard.

De pony is nog nooit uitgebracht en heeft dus ook geen KNHS nummer.

Moet ik een hele nieuwe startkaart aanvragen of een tweede. (heb met mijn paard mijn startkaart niet opgezegd. miss dat ik eind van het jaar nog een keer met haar wil starten)

Wie brengt er ook meer paarden uit?

Ibbel

Re: mogelijk starten met andere pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:34

Als de pony geen startkaart heeft moet jij een startkaart met die pony aanvragen.

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 12:59

ok dank je, kan wel mijn andere startkaart aan houden?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:02

Ja je kan wel andere startkaart aanhouden, omdat je een combinatie vormt. Iedere combinatie (ruiter en paard) moet een eigen startkaart hebben indien je wil starten met het betreffende dier.

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 13:36

ok duidelijk.

GA een tweede startkaart aan vragen!!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:17

Ineke2 schreef:
Ja je kan wel andere startkaart aanhouden, omdat je een combinatie vormt. Iedere combinatie (ruiter en paard) moet een eigen startkaart hebben indien je wil starten met het betreffende dier.

Nee, dat is niet waar. Knipoog Bij endurance wordt die eis anders gesteld. Zowel paard als ruiter moeten op een startkaart voorkomen, maar niet persé als combinatie!

Dus mocht een andere ruiter al een startkaart met deze pony hebben, dan hoef jij niet nog een aparte startkaart aan te vragen. Dat hoeft niet eens persé endurance te zijn, als die persoon er bijv. dressuur mee start is dat ook voldoende.
Is dat niet het geval, dan moet ervoor gezorgd worden dat die pony op een startkaart komt. Dat hoeft dan, wederom, niet jouw startkaart te zijn, het mag ook met iemand anders (bijv. mensen die met z'n tweëen met 1 paard starten, of iemand die een paar keer met het paard van iemand anders wil starten, ik heb zelfs nog wel een paar suggesties *LOL*.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:20

In dit geval was het al duidelijk dat de pony geen startkaart heeft, ook niet met een andere ruiter. Dus in dit geval moet er een tweede startkaart worden aangevraagd.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:28

Maar als de eigenaar (of iemand anders) misschien ook nog dressuur wil gaan rijden met de pony (of zelf endurance wil rijden en zelf geen startkaart heeft) Dan kan diegene beter een startkaart aanvragen.
Even goed erover nadenken kan soms een overbodige startkaart schelen en dus geld.

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 20:18

Er rijdt niemand anders op deze pony. Ze is nooit eerder uitgebracht en nog erg jong, wordt in het voorjaar pas vijf.

Ik ben de gelukkige die haar mag rijden, uit mag brengen en ze komt bij mij op stal te staan!! Pling Go jij! Go jij!

Wil voorzichtig als de trainingen goed gaan haar uitbrengen. Neem alle tijd want ze is nog niks gewend, we zien wel hoe het gaat lopen.

Ga haar het weekend pas halen, dus het is allemaal een beetje voorbarig.

Maar weet ondertussen hoe lang het duurt voordat een startkaart er is.

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 20:20

Citaat:
of iemand die een paar keer met het paard van iemand anders wil starten, ik heb zelfs nog wel een paar suggesties .

Je maakt me nieuwsgierig.......

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:43

Hmm, ik volg dit even. Snap het niet helemaal hoe weten ze dan wie er op rijd, bij de inschrijving van die wedstrijd zeker? Want ik en me vriendin(hebben samen paard) kunnen dan in principe samen met een startkaart doen, of dat weer niet? (tot nu toe doen we beiden alleen endurance)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:46

Je moet allebei voorkomen op een startkaart. Zowel paard als ruiter.

Mijn eigen paard bijvoorbeeld, deze heeft een startkaart Endurance met mn vriend. Ik heb een algemene startkaart. Als ik nu een Endurance wil rijden dan kan hoef ik geen aparte startkaart aan te vragen aangezien zowel paard als ruiter al bekend zijn bij de KNHS.

Ik moet dan wel lid zijn van de KEV (KNHS Endurance Vereniging)

(zo klopt het toch? of niet?)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:54

Yep zo klopt-ie.

Je hebt dus paard A met ruiter B op 1 startkaart.
Als ruiter C met paard D een startkaart heeft, mag hij/zij met paard A starten zonder een startkaart van ruiter C met paard A.

Maar als er een paard E is die nergens met niemand een startkaart heeft, dan moet ruiter C daar een startkaart voor aanvragen - en het handigst is dan dat te doen op combinatie ruiter C met paard E natuurlijk.

En als er een ruiter F en een ruiter G zijn die beiden met paard H starten, dan moeten beiden een startkaart met paard H aanvragen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:58

Ga je zo het hele alfabet af? Tong uitsteken

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 21:58

Neuh, ik heb nu alle mogelijkheden wel gehad. Haha!

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 23:30

het is mij duidelijk.

Ik vraag nog een startkaart aan met paard B(komt nog niet in knhs geheugen voor Haha! )
voor mijn eigen paard (A) heb ik al een startkaart maar start ik op het moment niet mee.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 01:12

oh das wel heel handig.

jasmijn wil rock paar x uit gaan brengen a.s. jaar maar ik ook wel als naiade nog niet goed is dus als ik voor haar startkaart aan vraag en ik zelf met naiade startkaart al heb kan ik dus met rock startten zonder startkaart voor hem en mij aan te vragen???

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 07:05

Als ruiter A (om het alfabet nog maar eens van stal te halen) met paard B een startkaart heeft en ruiter C met paard D dan kunnen beide ruiters elkaars paard uitbrengen zonder extra startkaarten te hoeven aanvragen.