Startkaart dressuur opgezegt, nu alleen Endurance?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleda

Startkaart dressuur opgezegt, nu alleen Endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 17:37

Hallo,

Aangezien mijn pony niet meer echt dressuur zou kunnen lopen, en ik het gewoon voor het recreatieve wel leuk genoeg vind, heb ik mijn startkaart opgezegd.
Nu wil ik alleen wel mijn startkaart voor de endurance behouden.

Moet ik nou nog een aparte startkaart voor endurance aanvragen? Dat weet ik eigenlijk wel zeker, maar waar moet ik zijn? KNHS of bij DER? Is niet verschillend, maar ik wil zeker weten dat mijn aanvraag goed doorkomt. En dat ik er straks niet ineens 2 heb Haha! Je weet het nooit met de KHNS.

Ik ben al lid van de Endurancevereniging. Heb ook al wedstrijden gereden.

Alvast bedankt!

Jet

Re: Startkaart dressuur opgezegt, nu alleen Endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:01

Voor zover ik weet moet je dan een nieuwe startkaart voor endurance bij de KNHS aanvragen. Die is goedkoper dan een algemene startkaart waar je ook mee kunt dressuren. Ik denk wel dat het handig is als je je bestaande combinatienummer erbij doorgeeft, anders krijg je waarschijnlijk een nieuwe en snappen ze denk ik niet dat je dit jaar al in de endurance gestart bent en zijn ze die punten dan misschien "kwijt".
Je bent al lid van de endurancevereniging zelf, dus dat hoef je dan niet meer opnieuw op te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:34

Hihi, ik zou het niet weten, maar ik heb juist de vraag weer andersom Knipoog Ik heb nu alleen een endurance startkaart, maar wil endurance én dressuur gaan starten Knipoog

enfin, das voor een ander topic.

Alleen een endurance startkaart is inderdaad goedkoper. Je hoeft alleen maar lid te zijn van de KEV en niet meer van een andere rijvereniging. Bovendien heb je natuurlijk geen startcoupons meer nodig.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 00:10

Buiten dat Anique, is de kale startkaart voor endurance ook goedkoper dan die voor meerdere disciplines. Dus ook zonder startkaart, lidmaatschap andere verenigingen etc......

Jij moet dus in elk geval papieren lid worden van een "normale" vereniging, dat hoeft niet echt duur te zijn en dan inderdaad startcoupons voor dressuur aanvragen. Ik weet niet of je al een vereniging op het oog hebt en of je daar ook wil gaan lessen, maar er zijn oud-NBVR verenigingen waar je dus niet lest en dus ook geen andere verplichtingen hebt, die best goedkoop zijn. Die hoeven niet in jouw buurt te zitten, als jij hun lidmaatschap maar betaalt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:09

Ergens op de site van de KNHS staat een aanvraagformulier voor een endurance startkaart.
Die moet je gewoon invullen en opsturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:31

Hm, wat houd zo'n oud-NBVR vereniging in dan jet? Heb je een voorbeeld van zo'n vereniging?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:34

Dat zijn gewoon de rijverenigingen die nu bij de KNHS zijn aangesloten. Vroeger had je NBVR, NHS, NPC etc, dat is nu allemaal bij elkaar gevoegd en heet nu KNHS.

Bij sommige verenigingen kan je lid worden als niet-lessent lid, dan betaal je minder.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 22:06

Dat had ik ook inderdaad. Ik was lid in Pijnacker. Ik betaalde dan daar alleen contributie voor het lid zijn, en verder niets. Had er verder toch niet zo heel veel me te maken.

Ik heb het formulier uitgeprint, ingevuld en opgestuurd! En er even een briefje bijgedaan dat ik al reeds een startkaart had, maar die heb opgezegd!

Bedankt in ieder geval voor de hulp!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:12

Maar voor een endurance startkaart hoef je geen lid te zijn van een rijvereniging, alleen van de KNHS endurancevereniging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:56

Fleda, was jij dan soms lid van het blauw gele vendel?

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 19:07

Ja! Die hadden alleen wel een hele hoge contributie. Had ik nou wel gewoon mijn dressuurwedstrijden willen blijven rijden, dan had ik naar een andere gegaan. Volgens mij is dat de kok in Nootdorp. Die zijn niet "duur". Veel stalgenoten zaten daar ook, ivm met de prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:27

hmm, de kok. bekende naam, maar volgens mij hebben zij geen website oid he?

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 22:33

Nee volgens mij niet. Ik zal het voor de zekerheid even navragen morgen op stal. Durf niet met 100% zeker te zeggen dat hun het waren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:57

heb wel de site gevonden van de rijvereniging, ik pb je even!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:41

Ik ben nu pas weer online, dus ik reageer nu pas weer eventjes, Anique.
Bij ons in de buurt is dat Alcmaria Hippix, www.hippix.nl . Ze zijn wel van accomodatie veranderd, dus ik weet niet of je daar nu meer betaalt, maar het was iets van rond de Eur 30,-- voorheen.
Dus het wordt gewoon even zoeken voor je, maar ik weet dat door heel Nederland mensen zijn die lid waren van Alcmaria Hippix, omdat ze nogal goedkoop waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 01:01

Ik heb even gekeken, maar dat is inderdaad goedkoop! Ik kwam alleen bij een vereniging hier in de buurt uit op maar iets meer, dus ik heb me vanavond daar ingeschreven. leuk!

bedankt voor het zoeken iig!