Hoe na blessure training weer oppakken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Hoe na blessure training weer oppakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 20:01

Ik zit momenteel met een blessure bij mijn paard. Ik train (nog maar) voor de 30 km (klasse 1) voor 2008.
Momenteel mag mijn paard dagelijks een uur stappen onder zadel over harde bodem. Nu val ik uiteraard wat terug in de training, maar dat komt wel weer ok. We hebben nog tijd tot maart 2008 Knipoog

Wat ik me afvraag: hoe doen de klasse II, III en IV mensen het met hun paarden als zij een blessure hebben? Hoe bouw je de training weer terug op?
Hoe lang ben je wel eens uit de roulatie geweest en hoe ben je weer teruggekomen op je oude niveau?

Just curious Lachen

Vroeg ik me af tijdens het stappen vandaag Clown

Lenneke_

Re: Hoe na blessure training weer oppakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:30

Anouar heeft niet echt een blessure gehad, maar wel leverbot waar hij toch wel ziek van was. Hij heeft het achteraf gezien 3 jaar lang gehad, dus toen we begonnen met endurance had hij het ook al.
Ondanks dat hij die leverbot had en z'n lever al aardig naar z'n grootje geweest moest zijn heeft hij toch 90 km met vlag en wimpel doorstaan (de 105 in zwaar terrein was te veel)
Ik heb hem na de laatste wedstrijd lekker vakantie gegeven, ook omdat z'n lever natuurlijk hard bezig is te herstellen.

Ik ben nu wel heel benieuwd wat hij komend seizoen gaat doen. Ik heb toch wel zoiets van "als hij dit kon terwijl z'n lichaam er niet al te best aan toe was, wat zou hij dan wel niet kunnen nu hij weer gezond is"

Ik ga het afwachten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:37

Ik ben ruim een half jaar na het begin van mij eigen zware rugblessure met twee klasse 1 enduranceritten gestart ( 2004). Een week na de tweede rit liep ze een peesblessure op, waardoor ik weer pas het eind van het seizoen daarop volgend twee klasse 1 ritten ben gestart ( 2005).
het hangt denk ik erg af van de soort blessure, maar als het een beetje ernstig is, kan het je gewoon een jaar kosten.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:40

begin dit jaar kreeg splash een peesblessure en had haar klaargemaakt voor de klasse 2 helaas kwam dit dus niet zover en kon dit jaar nog wel een klasse 1 starten. Klasse 2 zou ik niet aan gekomen zijn. Dus volgend jaar gaan we klasse 2 starten dus zijne r een jaar voor die klasse uitgeweest