Enten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Enten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 13:51

Ik wilde volgend naar op de Fasna rijden, dus dan moet Anouar om het half jaar geënt zijn.
Nou had ik hierover een discussie met m'n moeder. Hij is dit jaar eind maart geënt. M'n moeder dacht dat ik hem nu moest enten en dan in maart weer.
Maar ik denk dat als ik hem in maart en en dan in juni de Fasna rij het nog binnen het half jaar is en het goed is.

Maar wat is nou waar? Moet ik hem nu al enten en in maart weer of kan ik hem alleen in maart enten vanaf dan om het half jaar?

Nina_rex

Re: Enten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 14:35

Ik denk dat je moeder gelijk heeft, en ik zou het er sowieso niet op laten aankomen. Knipoog Het kost al handenvol geld, en als het niet in orde is sturen ze je zonder pardon weer naar huis.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:03

zorg dat je basis enting vanaf dat moment ook goed is dan. Of je moet al de hele tijd elk hald jaar enten maar volgens mij moet je zelfs dan nog de basis enting overdoen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:09

splash1999 schreef:
zorg dat je basis enting vanaf dat moment ook goed is dan. Of je moet al de hele tijd elk hald jaar enten maar volgens mij moet je zelfs dan nog de basis enting overdoen.

Haar basisenting zal wel in orde zijn, aangezien Anouar afgelopen seizoen nog gestart is.

En nee, je hoeft niet opnieuw de basisenting te geven als je overstapt van jaarlijks naar halfjaarlijks enten voor CEI-wedstrijden! Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:12

Maar de basisenting moet toch in het paspoort staan? Bedenk ik me nu opeens.
Dat is niet zo, er staat "entingen tot <datum> in orde" met een handtekening van de DA

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:16

Dat mag volgens mij voor CEI's ook. Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 17:23

Ik heb er vorige jaar in Utrechtse heuvelrug nog een hele discussie over gehad. Veterinair dacht dat het zo niet mocht en wilde me niet laten starten.
Uiteindelijk de jury erbij en die zei toen dat het voor nationale wedstrijden wel mocht, maar voor CEI's niet.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:11

Er staat letterlijk in de reglementen van de FEI dat het mag:

6 The entering of vaccination details in new FEI passports/recognition cards or duplicates – if the vaccination history of a horse is very long, the veterinarian who has filled in the descriptive page of the passport/recognition card may use a specific statement to certify that the vaccinations have been administered in accordance with FEI regulations (for the exact wording see veterinary regulations, Annex II.I.11). Please note that until 31 December 2004, annual booster vaccinations are permitted and from 1 January 2005, bi-annual boosters are required.

En over het overstappen van jaarlijks naar halfjaarlijks:

7 Change in the vaccination schedule - When the vaccination schedule is changed from annual to bi-annual, the horse does not need a new primary vaccination.

Misschien een kopietje hiervan in je paspoort doen. Knipoog Niet alle DA's zijn even goed op de hoogte.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 18:12

Dat is dan iig fijn.

Ik ga van de week wel even langs de DA, die 15 euro worden we ook niet armer van en dan ben ik iig zeker dat het goed is

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 00:09

Dat is een goede van het uitprinten nina dacht trouwens dat het wel moest die basis weet alleen niet meer waarom ik dat dacht.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 01:55

De basisenting / opmerkingen moeten in elk geval Engelstalig in het paspoort staan, dus een Nederlands zinnetje is niet goed.