Marylot Easy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zaina

Marylot Easy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 21:57

Hoi,
Ik wil een Marylot Easy endurance hoofdstel kopen, maar ik weet niet welke maat ik moet nemen.
mijn haflinger heeft de ene keer een grote cob, de andere keer een kleine full..
Wie weet hoe deze hoofdstellen vallen??

rachelmarty

Re: Marylot Easy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:45

Je kunt gewoon de afmetingen van je huidig hoofdstel meten en die dan doorgeven, dan maken ze hem precies op maat voor je.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:10

daarnaast is het hoofdstel in een gewone maat ook heel goed te verstellen! mijn paard heeft een nogal ruime kaak en een klein neusje maar het past prima!

en aan een easy zit volgens mij geen frontriem dus is eigenlijk alles te verstellen

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:18

Sash schreef:
daarnaast is het hoofdstel in een gewone maat ook heel goed te verstellen! mijn paard heeft een nogal ruime kaak en een klein neusje maar het past prima!

en aan een easy zit volgens mij geen frontriem dus is eigenlijk alles te verstellen

Klopt Ja

ze zijn idd heeeeeel goed te verstellen en dan gewoon wat je (echt teveel) over hebt afknippen en dichtbranden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 20:20

Mijn shet past Anouar z'n hoofdstel (cob) ook, dus idd zeeeer ruim verstelbaar Haha!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:13

Lenneke_ schreef:
Mijn shet past Anouar z'n hoofdstel (cob) ook, dus idd zeeeer ruim verstelbaar Haha!

Werkelijk? Haha! Haha! Wat goed! Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:01

even een kanttekening, ik heb ook zo'n hoofdstel gehad (was niet van marylot, maar leek erop.) Was een hoofdstel dat kon versteld worden naar een full/cob of ponymaat. Maar mijn paard heeft zulke brede neus en kaken dat het hoofdstel niet paste...

Ik weet dat als je via goedhard.nl besteld je bij opmerkingen de maat die het hoofdstel moet hebben (neusriem en keelriem in mijn geval) kan opgeven. Dan ben je altijd zeker dat het past... (allé dat hebben ze mij toch verteld Lachen Ik moet zelf ook nog eentje bestellen).

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 14:20

willeke_nijs schreef:
even een kanttekening, ik heb ook zo'n hoofdstel gehad (was niet van marylot, maar leek erop.) Was een hoofdstel dat kon versteld worden naar een full/cob of ponymaat. Maar mijn paard heeft zulke brede neus en kaken dat het hoofdstel niet paste...

Ik weet dat als je via goedhard.nl besteld je bij opmerkingen de maat die het hoofdstel moet hebben (neusriem en keelriem in mijn geval) kan opgeven. Dan ben je altijd zeker dat het past... (allé dat hebben ze mij toch verteld Lachen Ik moet zelf ook nog eentje bestellen).

Hetzelfde geldt als je besteld bij Equestrian Nomads of bij mij. Eigenlijk voor alle winkels die het merk Marylot verkopen. Je kunt echt precies de maat krijgen die je wilt.
Ik had pas ook een klant; die had haar normale hoofdstel opgemeten, en ik heb toen voor haar een halsterhoofdstel en martingaal geleverd precies in de juiste maten.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 12:17

hmm.. dus een full zal wel te verstellen zijn naar cob! en aangezien ze een vrij brede kaak hebben (haflingers he) zal dat ook wel goed zijn qua neusriem.