Een goede vriendin van mij komt binnenkort proberen of mijn pony qua maat geschikt is voor haar om endurence mee te gaan rijden. Mijn pony meet 1,35 en is redelijk lang en rond van bouw ( foto in mijn profiel, de schimmel. ), daarbij is ze ook nog eens loeisterk en heeft spijkerharde beentjes. Ze is 16 jaar en heeft in haar jonge jaren veel op de renbaan gelopen, daarna is ze door haar wat "overmatige werkenthousiasme" zuinig bewaard ( niet veel mensen durven erop). Wat is jullie mening, kan een pony van 1,35 een goede rit lopen met een volwassene op haar rug, dit uiteraard na een goede training ?
Dat kan prima. Er zijn meer volwassenen die met pony's starten. Als je zelf niet te zwaar bent voor de pony, of haar hinderd met lange benen ofzo, dan is het geen enkel probleem.
Haar pit is inderdaad geen probleem, alhoewel..... ze heeft er iets te veel van. Ik denk zelf ook dat ze het geweldig zal vinden. Mijn vriendin is ongeveer 1,75 lang en heeft een normaal postuur, ze zal alleen weer moeten wennen aan het rijden op een pony, het is ongeveer 10 jaar geleden dat ze voor het laatst op deze gezeten heeft en is zelf gewend aan een paard van ca. 1,62. Het zal wel even duren voor ze weer goed in conditie is daar ze al ruim anderhalf jaar stil staat ivm dekken, dracht en veulen.
Hoi Stef, ze is vandaag gelongeerd met zadel en heeft geen bokje gegeven, morgen gaan we testen of ze bereid is op buitenritje te gaan zonder veulen. Ben zo benieuwd hoe je het gaat vinden om haar weer te rijden.
Ik denk dat als je 1,78 bent en ook niet echt mager (zoals je zelf omschrijft) dat het niet echt eerlijk is om op een pony van 1,35 endurance te rijden. Misschien stoor je op een kort ritje de pony niet maar op een lange rit waarbij zowel het paard als de ruiter moe in kunnen raken, kan je op een gegeven moment niet meer goed in evenwicht blijven. Ik zou het niet doen.
Heb met varo meegewandeld omdat de ruiter afzei, ging perfect, ze was zo blij dat ze meemocht dat ze geen seconde aan Design heeft gedacht. Haar conditie is trouwens beter dan de mijne !!! Wil jij niet de indruk geven dat je dik bent..... Dat ben je namenlijk niet. Wij mogen haar wel een kleine opdonder vinden, zelf denkt ze dat ze 1,75 meet en daar gedraagt ze zich ook naar. We zien het komend weekend wel hoe het jullie beiden bevalt.
Na een test weekend is stef bang dat napie gelijk krijgt en heeft besloten om voor de E pony van vrienden van mij te gaan. Stef, heel veel geluk en plezier gewenst met Sierra, jullie zullen een super combinatie worden denk ik.
Ik ben echt erg aan het twijfelen geweest,maar denk dat napie gelijk heeft qua lengte in verhouding.
Des had geen enkele moeite met mijn gewicht maar ik moest erg om het evenwicht denken. Denk dat ik idd op de langere afstanden en dan vermoeidheid Des dan wel in de weg ga zitten.
En..het aanbod om Sierra te gaan rijden is geweldig!!
Het klinkte meteen tussen mij en sierra. We hebben besloten haar het weekend van 8 december te halen. Ben de dagen erna vrij, kunnen we beide even wennen.
We zullen zien wat het gaat worden, eerst maar rustig aan wat km gaan maken.Ze is nog jong en weinig gewend
Chant, heel erg bedankt voor het geweldige aanbod.
En als ik in Groningen ben staat het dat we zeker samen gaan rijden
Ik ken weinig mensen die hun hart zo op de goede plaats hebben zitten.
Ik ben ontzettend blij met sierra, en ga heel goed op haar passen en ik weet zeker dat we heel veel plezier met elkaar gaan hebben.
Met Belinda heeft ze al kennis gemaakt en dat gaat prima samen. Ik durfde Jolita nog niet los te laten, ook bij ons kan je vrijwel alleen maar zwemmen op het moment.
Ik heb vanmorgen al heel even met haar gereden, ze vond alles wel erg spannend maar het ging prima. Voor mij was het ook wel weer even spannend, maar het voelde goed.
Chantal dan zouden wij maar aan de bak moeten he:P
Het goed ging goed de eerste keer met laura der op. Erg jammer dat ik nou net een paard en hek over me heen heb gehad, zodat ik die avond niet meer op Des kon had me der zo op verheugd. Maarja gebeurt is gebeurt binnenkort weer een keer.