Pim in Katwijk - 3e Klasse 1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sash

Pim in Katwijk - 3e Klasse 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 08:11

Gisteren hebben Pim en ik onze 3e klasse 1 wedstrijd in katwijk gereden.

we gingen weer vroeg weg van huis maar konden op het wedstrijdterrein heerlijk rustig aan doen. wat is dat fijn zeg, geen vaste starttijd! Pim lekker laten eten, gestapt, gepoetst etc en daarna gaan voorkeuren. alles was goed en een a voor locomotie. zijn hartslag was zelfs 32 ipv de 36 die ik gewend ben.

toen een starttijd aangevraagd. ik had niet verwacht dat ik zo snel bij de start zou zijn dus we moesten nog een tijdje wachtten. uiteindelijk konden we van start. het reed heerlijk over dat harde zand in een volle draf! pim vond ook niks eng wat me eigenlijk nogal verbaasde. na een tijdje haalde ik iemand in waar ik nog een hele tijd mee heb samen gereden en later nog iemand. de overgang naar het duin was ontzettend zwaar, het duingebied was zwaar maar erg mooi.

op een gegeven moment reed ik weer alleen en was ik al een hele tijd geen lintjes meer tegen gekomen. ik ging stappen en na een tijdje wilde ik toch maar teruggaan toen er net twee andere ruiters aankwamen. toen toch maar weer doorgereden maar nog steeds geen lintje. ik begon weer te twijffelen toen er weer twee ruiters aankwamen toen toch maar doorgedraafd en he he eindelijk een geel lintje Haha! toen was het groompunt al in zicht, pim lekker gekoeld en wat wortels gegeven. daarna tot 1 km voor de p/a gedraafd en daarna gaan stappen (normaal gingen wij bij 2 km gelijk stappen) bij de p/a niet gelijk aangeboden, eerst even zelf de hartslag gemeten en die was 52 dus daarna aangeboden en dat klopte 52.
lekker wat laten drinken en nog wat wortels gevoerd en hup weer door.

vanaf de p/a heel de tijd met een wit arabiertje samengereden. prachtig om zo lang over het strand te rijden en pim ging meestal moeiteloos door alle kreekjes. lekker gedraafd en stukjes gegalopeerd. nog een laatste groompunt en toen bij een grote groep ruiters aangesloten en gaan stappen. hartslag was 51 bij de finish.

dankzij de worteltjes in water dronk hij goed en bij de nakeuring was ook alles in orde. de vet vond hem niet fantastisch fit maar toch goedgekeurd en een A. het viel mij ook wat tegen dat zijn hartslag nog 48 was bij de nakeuring. ik had lager verwacht. misschien was de rit dan toch zwaarder voor hem dan ik had gedacht. maar hier leren we weer van.
al met al een geslaagde dag... maar geef mij maar liever de veluwe, dat vind ik toch mooier en prettiger rijden

Apple

Re: Pim in Katwijk - 3e Klasse 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 08:34

Mooi verslag en mooi resultaat Lachen. Het weer was dan ook prima Lachen.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 08:37

Gefeliciteerd met je goed uit gereden rit! Leuk verslag Lachen Lijkt mij ook super om daar een keer te starten, helaas is het erg ver weg voor ons en zijn we (nog) niet getraind op dergelijk zwaar terrein.

silvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:40

Volgens mij heb ik een stukje vanaf het strand het duin in met jullie opgereden, Ik ben dat meisje met het zwarte paard,

Groetjes Silvy

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 19:45

OW leuk! haha iedereen zit ook op bokt he Lachen heeft je paard het helemaal gehaald? ben je overal goedgekeurd?